• Anonym (hönsm­amman)
    Äldre 19 Aug 11:15
    18069 visningar
    6 svar
    6
    18069

    Skakar ju i barnvagnen

    igår när jag var ute och gick med våran 1,5 månaders bebis så kom jag och tänka
    på att det skakar ju rätt friskt i vagnen när man går på olika sorters underlag och över gupp.
    Bebisen guppar ju också i vagnen där den ligger, kan det vara farligt för den?
    Man har ju hört talas om "shaken baby syndrom" men det är ju när man skakar barnet väldigt
    kraftigt, så det kan ju absolut inte jämföras med att köra den i vagen och stöta på gupp osv.
    Jag är en sådan hönsmamma och livrädd att skada mitt barn bara för att jag kört vagnen i skumpig terräng
    eller bumpat in i babysittern med foten så att den skakat till och bebisen.
    Erkänn att jag överreagerar lite men kan inte låta bli att oroa mig för allt :(

  • Svar på tråden Skakar ju i barnvagnen
  • Anonym
    Äldre 19 Aug 11:16
    #1

    Men snälla nån.... det är INGEN fara för barnet och du jag rekommenderar dig att söka hjälp för din enorma rädsla för babyn innan det går för långt....

  • Anonym (hönsm­amman) Trådstartaren
    Äldre 19 Aug 11:23
    #2

    Är mycket medveten om att min oro är väldigt överdriven vissa gånger, men
    ibland är det bara skönt att få veta att jag borde lägga ner att vara så orolig
    hela tiden. Och att få veta att min oro inte är befogad på något som helst sätt.

  • tretti­oplus
    Äldre 19 Aug 11:27
    #3

    Det finns barn som bara somnar om man kör dem hastigt över en kullerstensgata, så slappna av du!

  • Anonym
    Äldre 19 Aug 11:28
    #4

    Så här får barnet Shaken baby syndrome - huvudet kastas fram och tillbaka när man håller barnet och skakar det.



    Barnet får INTE SBS av att du knuffar lite på babysittern eller av att åka i vagnen, där har det ju stöd för nacken hela tiden.
    Om du verkligen oroar dig på allvar över sådana här saker så rekommenderar jag dig att ta kontakt med kurator via BVC, överdriven oro är inte hälsosamt...
  • La Lola
    Äldre 19 Aug 11:29
    #5

    Nämen jösses....vagnen har ju fjädringar o är ju testad för att vara säker......


    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • La Lola
    Äldre 19 Aug 11:29
    #6
    Anonym skrev 2010-08-19 11:28:20 följande:
    Så här får barnet Shaken baby syndrome - huvudet kastas fram och tillbaka när man håller barnet och skakar det.

     


    Barnet får INTE SBS av att du knuffar lite på babysittern eller av att åka i vagnen, där har det ju stöd för nacken hela tiden.
    Om du verkligen oroar dig på allvar över sådana här saker så rekommenderar jag dig att ta kontakt med kurator via BVC, överdriven oro är inte hälsosamt...
    Håller med.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
Svar på tråden Skakar ju i barnvagnen