• DeBubb­a
    Äldre 27 Aug 19:52
    10541 visningar
    13 svar
    13
    10541

    Pappa fyller 60år, vad ska jag köpa??

    Tips någon?? Har ingen aning vad jag ska köpa till min pappa som fyller 60 år.
    Något runt 1000 kr hade jag tänkt.

  • Svar på tråden Pappa fyller 60år, vad ska jag köpa??
  • sär skrive­n
    Äldre 27 Aug 19:54
    #1

    Jag brukar köpa sånt till min pappa som han inte unnar sig själv. Ny mikrovågsugn är ett exempel, nu senast köpte vi en avspelare till datorn. Osäker på vad det heter, men den omvandlar gamla grammofonskivor till CD-skivor genom att omformatera dem i datorn. Ny lyxigare kaffekokare... sånt kör vi på. Men pappa har också ALLT han kan tänkas vilja ha... vad tycker din pappa om?


    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • seejta­an
    Äldre 27 Aug 19:54
    #2
    DeBubba skrev 2010-08-27 19:52:29 följande:
    Tips någon?? Har ingen aning vad jag ska köpa till min pappa som fyller 60 år.
    Något runt 1000 kr hade jag tänkt.
    en sjysst flaska whiskey hade jag köpt till min.
  • Stor mamma
    Äldre 27 Aug 19:55
    #3

    eller en upplevelse exempelvis stefan o krister buskis eller något han kan gå på

  • seejta­an
    Äldre 27 Aug 19:56
    #4
    Stor mamma skrev 2010-08-27 19:55:27 följande:
    eller en upplevelse exempelvis stefan o krister buskis eller något han kan gå på
    men dit går väl ingen frivilligt? :S
  • DeBubb­a
    Äldre 27 Aug 20:11
    #5
    sär skriven skrev 2010-08-27 19:54:12 följande:
    Jag brukar köpa sånt till min pappa som han inte unnar sig själv. Ny mikrovågsugn är ett exempel, nu senast köpte vi en avspelare till datorn. Osäker på vad det heter, men den omvandlar gamla grammofonskivor till CD-skivor genom att omformatera dem i datorn. Ny lyxigare kaffekokare... sånt kör vi på. Men pappa har också ALLT han kan tänkas vilja ha... vad tycker din pappa om?
    Tack för svaret. Pappa gillar att spela golt, kolla på fåglar och schyssta kläder. Pressentkort på nått sånt kanske, han är en kräsen typ :)
  • DeBubb­a
    Äldre 27 Aug 20:12
    #6
    seejtaan skrev 2010-08-27 19:54:58 följande:
    en sjysst flaska whiskey hade jag köpt till min.
    Ja det är min plan B om jag inte hittar nått bättre :)
  • DeBubb­a
    Äldre 27 Aug 20:13
    #7
    seejtaan skrev 2010-08-27 19:56:01 följande:
    men dit går väl ingen frivilligt? :S
    Hihi, inte jag iaf
  • DeBubb­a
    Äldre 27 Aug 20:13
    #8
    Stor mamma skrev 2010-08-27 19:55:27 följande:
    eller en upplevelse exempelvis stefan o krister buskis eller något han kan gå på
    Tack för tipset, men det är inte hans typ av grej.
  • Äldre 27 Aug 22:20
    #9

    Varför inte  Massage på en schysst Spa... om han är lite fåfäng och tycker om att bli ompysslad.

    Wiskey får han väll i sig anytime
    eller ett presentkort på något du vet att han tycker om
    när jag fyllde 50, önskade jag mig massage( 5 stycken tillfällen)

  • Äldre 31 Aug 21:59
    #10

    Om pappa har mycket att berätta från sitt liv så kanske en presentask från Tillminabarnbarn.se funkar.

    En slags klassisk fyll-bok med frågor och mallar fast man fyller i på nätet. När pappsen är klar efter något halvår kan han skriva ut den hemma eller få den inbunden.

    Runt 400 kr kostar den så då kan du ge dig själv en massagebehandling kanske?

  • Äldre 31 Aug 22:06
    #11

    Vi gjorde i ordning en fin presentkorg med cellofan till min far som blev 65 för ett tag sen. Vi fyllde den med delikatesser av olika slag såsom goda salamikorvar, vin, rökt renhjärta, finare balsamico och olivolja, tapenade och kex, stilton-ost, parmesan, stora oliver etc. Det är ingen beständig present eftersom den ska ätas med god aptit men den blev oerhört uppskattad! Lätt att plocka på sig för den summan man bestämt sig för också. Glad

  • zophij­a
    Äldre 31 Aug 22:12
    #12

    Nu var det iförsig min mamma som fick det när hon fyllde 60.
     Hon fick en digitalfotoram, laddad med massor med bilder på sina barn å barnbarn.

    Hon blev iaf jätteglad. =) 

  • DeBubb­a
    Äldre 14 Sep 22:55
    #13

    Han fick ett par skor i från Gant. Tack för alla tips!!

Svar på tråden Pappa fyller 60år, vad ska jag köpa??