• Headru­sh
    Äldre 3 Sep 14:38
    11861 visningar
    3 svar
    3
    11861

    När startar dom värmen?

    Visst finns det en lag (?) som säger att ett visst datum ska värmen startas i hyresrätt och vid ett visst datum så stänger dom värmen?

    När är dessa datum? Någon som vet?


    Somliga ger en bara magont...
  • Svar på tråden När startar dom värmen?
  • Blommy­Ness12
    Äldre 3 Sep 14:41
    #1

    nä, det finns väl ingen lag om ett visst datum, det skulle ju inte funka, i malmö kanske man kan stänga av i maj, och slå på i september, medan i kiruna måste man ha värme tills i juni och slå på värmen redan i augusti.. det brukar väl vara en lag om hur varmt/kallt det får vara?

  • SunnyB­unny
    Äldre 3 Sep 14:46
    #2

    Här ska vämen ligga på 20-22 grader tror jag om jag inte minns fel. Om det inte gör det slås värmen på. Så i början av veckan slogs elementen på och nu har vi 22 grader här hemma. Så ingen lag utan de går efter temperatur.

  • Headru­sh
    Äldre 4 Sep 08:58
    #3

    Hmm... det verkar vara olika beroende på var man bor... Har man en termostat så slås värmen på och reglerar sig själv som du skriver SunnyBunny.

    Annars är det tydligen den 15 september här där jag bor. Jag var tvungen att ringa hyresvärden och kolla för vi fryser här så fort solen inte skiner... Lill-tjejen var iskall igår morse när jag tog upp henne ur sängen :-/


    Somliga ger en bara magont...
Svar på tråden När startar dom värmen?