• Victor­ia70
    Äldre 17 Sep 20:38
    395668 visningar
    1375 svar
    +2
    1375
    395668

    Downs syndrom - Vi gjorde abort

    Idag är det 11 dagar sedan aborten. Tårarna rinner fortfarande på mig varje dag och jag känner en sån stor sorg och förlust. Visst har det blivit bättre, man jag vill så gärna ha ett till barn, men tiden rinner iväg. Har tidigare haft ett missfall och det har tagit tid att bli gravid igen och så slutar det i en abort.

     Hur lång tid tar det innan mensen är tilbaka igen och vågar jag försöka igen?

    Gjorde aborten efter 17 veckor och det var inte roligt. Orkar jag gå igenom samma sak igen, jag jag tror det, men då vill jag göra moderkaksprov istället för fostervattenprov då man kan göra det betydligt tidigare. Är det någon som har varit i samma situation som jag?

    Sorgsen

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-09 11:43
    I början av februari för 1 år sedan var det tänkt att vårt barn skulle ha kommit. Känner att jag vill uppdatera tråden med hur jag mår nu när det har gått en tid för er alla som behöver stöd i ert beslut. Livet går vidare och jag mår bättre.

    Klart att jag tänker på det barn som jag inte fick, men för mig var det ett val som var rätt för mig. Vi som är här och har varit i den här tråden har funnit ett stort stöd genom att känna att man inte är ensam. Här kan man älta, vara ledsen, glad, frusterad, arg eller bara läsa.

    Det finns många som gärna vill påpeka att det val vi gjort inte är rätt. Du som besöker den här tråden och tycker att vi fel som gjort abort pga. DS har rätt att tycka så och jag är medveten om att man kan tycka så, men skriv det inte här.

    Låt tråden vara ett stöd för alla som tagit detta svåra beslut att avstå från ett barn.

    Kramar till er alla superkvinnor!

  • Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort
  • Här och nu
    Äldre 19 Sep 23:53
    #21

    Det förstår jag! Fick han nåt namn?

  • Victor­ia70
    Äldre 20 Sep 08:14
    #22

    Jag måste vara väldigt dålig på det här, men hur kommer jag i kontakt med en moderator som kan flytta tråden. Jag tycker ändå att den skall vara under den här rubriken, avruten graviditet, för det är det det är och det är det de kallar det på sjukhus - ett avbrytande.
    Men jag flyttar den om det är det ni vill som verkar bestämma här. 

    Tycker dessutom att det är tråkigt att det mest tjafsas om var man lägger inlägget än att istället få respons på sitt inlägg och svar och stöd på sina funderingar.
    Tråkigt om man inte ska våga skriva vad man känner med rädsla att det hamnar fel, trodde att det var till för det, man verkar inte så.  Tycker det vore enklare att att bara ignorera inlägget och läsa något man söker istället.

  • Thalis
    Äldre 20 Sep 08:22
    #23
    Victoria70 skrev 2010-09-20 08:14:40 följande:
    Jag måste vara väldigt dålig på det här, men hur kommer jag i kontakt med en moderator som kan flytta tråden. Jag tycker ändå att den skall vara under den här rubriken, avruten graviditet, för det är det det är och det är det de kallar det på sjukhus - ett avbrytande.
    Men jag flyttar den om det är det ni vill som verkar bestämma här. 

    Tycker dessutom att det är tråkigt att det mest tjafsas om var man lägger inlägget än att istället få respons på sitt inlägg och svar och stöd på sina funderingar.
    Tråkigt om man inte ska våga skriva vad man känner med rädsla att det hamnar fel, trodde att det var till för det, man verkar inte så.  Tycker det vore enklare att att bara ignorera inlägget och läsa något man söker istället.
    En moderator har varit i tråden och tydligen så är det ok att ha den här!
    JAG tycker att den ska stanna kvar du har lika mycket rätt som vi andra att skriva i änglarummet!
    Vill du få den flytta så ok, men jag tycker inte att du ska behöva göra det!
    Snart mamma- igen!!
  • Victor­ia70
    Äldre 20 Sep 08:37
    #24

    Hur ser man det?

  • Thalis
    Äldre 20 Sep 08:53
    #25
    Victoria70 skrev 2010-09-20 08:37:39 följande:
    Hur ser man det?
    Ett inlägg har tagits bort vilket borde innebära att en moderator granskat tråden.
    Snart mamma- igen!!
  • Victor­ia70
    Äldre 20 Sep 09:04
    #26
    Thalis skrev 2010-09-20 08:53:31 följande:
    Ett inlägg har tagits bort vilket borde innebära att en moderator granskat tråden.
    Ok! Jag fick liksom inte ihop alla svar och inlägg, och det är inte mitt som har tagits bort.
    Tack för din hjälp.
  • Äldre 20 Sep 11:03
    #27

    Ett förlorat barn är enligt mig ett förlorat barn oavsett orsak och sorgen stor. Men jag har inte ett änglabarn själv så jag vet inte hur eller vad som är "rätt". Men stöd är ju att föredra.. Kram t er alla

  • isabel­lem
    Äldre 20 Sep 11:16
    #28

    Det du upplever t,s är en fruktansvärd sorg självklart, men vi änglamammor som har förlorat våra barn ofrivilligt är här inne för att sörja och är enormt sköra, att läsa det du skriver tror jag kan få många tankar i oss, du hade ett val även om du bestämde dig för att det var rätt vilket det garanterat var för just dig. Men har man förlorat ett barn som många av oss härinne har så hade jag haft en möjlighet att välja att behålla Oliver så hade jag gjort det. Men alla beslut är olika, innan jag fick Oliver hade jag säkert gjort samma sak som dig men mitt liv och mina tankar efter Oliver  blev annorlunda och har blivit det för många. så om folk härinne blir stötta av ditt inlägg är ju inte så konstigt. Menar absolut inget illa mot dig t,s du gjorde rätt i ditt beslut och det är hemskt att du inte ska få ett stöd för det, är hemskt ledsen men jag tror att allt blir värre för dig här, för jag lovar dig du kommer garanterat få mer påhopp, hade jag varit du och sökte tröst så hade jag flyttat tråden.

    Jag hoppas så innerligt att du kan få ett stort stöd från andra i din situation, beklagar din sorg!!
    Hoppas du förstår vad jag menar med mitt inlägg. 

  • Victor­ia70
    Äldre 20 Sep 12:47
    #29

    Ja nu ligger den under änglarum - avbruten graviditet, och under det forumet handlar det om just detta som jag har varit med om, så nu ligger den rätt.

  • Äldre 20 Sep 13:06
    #30

    kan man se hur gravt handiakppade de är genom ett KUB test? blev lite nyfiken på det där,vet ine riktigt vad det handlar om,allts att göra KUB test.

    mensen kommer tillbaka då kroppen är redo,det kan nog dröja några veckro tror jag,som efter ett missfall eller en graviditet.jag har fått tillbaka mina efter 8v resp 6v efter förlossning.
    jag vet att jag inte har med det att göra men var det endast pga DS ni avbröt graviditeten?

Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort