• Victoria70

    Downs syndrom - Vi gjorde abort

    Idag är det 11 dagar sedan aborten. Tårarna rinner fortfarande på mig varje dag och jag känner en sån stor sorg och förlust. Visst har det blivit bättre, man jag vill så gärna ha ett till barn, men tiden rinner iväg. Har tidigare haft ett missfall och det har tagit tid att bli gravid igen och så slutar det i en abort.

     Hur lång tid tar det innan mensen är tilbaka igen och vågar jag försöka igen?

    Gjorde aborten efter 17 veckor och det var inte roligt. Orkar jag gå igenom samma sak igen, jag jag tror det, men då vill jag göra moderkaksprov istället för fostervattenprov då man kan göra det betydligt tidigare. Är det någon som har varit i samma situation som jag?

    Sorgsen

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-09 11:43
    I början av februari för 1 år sedan var det tänkt att vårt barn skulle ha kommit. Känner att jag vill uppdatera tråden med hur jag mår nu när det har gått en tid för er alla som behöver stöd i ert beslut. Livet går vidare och jag mår bättre.

    Klart att jag tänker på det barn som jag inte fick, men för mig var det ett val som var rätt för mig. Vi som är här och har varit i den här tråden har funnit ett stort stöd genom att känna att man inte är ensam. Här kan man älta, vara ledsen, glad, frusterad, arg eller bara läsa.

    Det finns många som gärna vill påpeka att det val vi gjort inte är rätt. Du som besöker den här tråden och tycker att vi fel som gjort abort pga. DS har rätt att tycka så och jag är medveten om att man kan tycka så, men skriv det inte här.

    Låt tråden vara ett stöd för alla som tagit detta svåra beslut att avstå från ett barn.

    Kramar till er alla superkvinnor!

  • Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort
  • Majmamma1984

    Hej tjejer! Det blev MF även här, det är därför som jag inte har haft orken att vara inne på FL. Kommer fortsätta hålla mig borta härifrån ett tag till tills jag hämtat mig.

    Kram på er!

  • Kattflickan

    Å nej Elle!  Beklagar verkligen! Förstår om du vill hålla dig undan härifrån där det är så mycket fokus på bebisverkstaden! Ta hand om dig, skäm bort dig och låt dig sörja. Känns orättvist att det gått dåligt för dig och Limpan. Vi förtjänar ju verkligen alla att det går bra för oss! 

    Vår ÄL-vecka är precis avslutad, vi har gjort ett bra försök känner jag, men det är ju ingen garanti. Vi får se om 2 veckor.

    Många kramar!

    Millan 

  • Limpan 83

    Beklagar Elle :( Det är fruktansvärt! Som att vi inte varit med om tillräckligt. Förstår om du inte orkar. Skriv lite sen när du känner för det.
    Jag är lite gladare idag då jag fick superstarkt utslag på ÄL-stickan igår och fick till det nu imorse ;) Så vi får se. Tar inget förgivet längre.

    Stor kram Hjärta

  • Pilla1979

    Beklagar Elle :( Ta hand om dig!!! Vi finns här när du orkar igen.

    Själv tror jag att det håller på att gå åt skogen för mig med...hade en blödning idag igen...Kom på pappret efter toabesök, sen var det mer i trosorna. Haft en konstig värk i sidorna som har gått ut i ryggen med. Förösker att slappna av med det är svårt. Har tid för VUL på tisdag, så får väl veta då. Har mest ont om jag gör nån ansträngning eller hostar...kommer det mer blod och jag fortsätter ha ont kommer jag ringa på måndag och försöka få komma in då...

    Håller tummarna för er nu Millan och Limpan! Glad

  • Kattflickan

    Pernilla: Hoppas verkligen att det går bra för dig på tisdag! Vi har haft tillräckligt med otur nu i den här tråden!

    Limpan: Jag tycker också att livet känns rätt tröstlöst just nu. Har det hemskt stressigt på jobbet, har försökt bli med barn nu i flera månader sen aborten  och ser inget riktigt ljus i livet just nu. Men det är ju inte så mycket mer att göra än att fortsätta försöka bli med barn och sen försöka fokusera på annat i livet under tiden. Hoppas det går bra för dig under den här ÄL.

    Jag vill ju så otroligt gärna bli mamma och min sambo bli pappa. Han har tillomed drömt att vi fick en liten flicka. Om även han har graviddrömmar så har det gått bra långt!

    Kram!

    Millan

     

  • Pilla1979
    Kattflickan skrev 2011-02-06 01:03:18 följande:
    Pernilla: Hoppas verkligen att det går bra för dig på tisdag! Vi har haft tillräckligt med otur nu i den här tråden!

    Limpan: Jag tycker också att livet känns rätt tröstlöst just nu. Har det hemskt stressigt på jobbet, har försökt bli med barn nu i flera månader sen aborten  och ser inget riktigt ljus i livet just nu. Men det är ju inte så mycket mer att göra än att fortsätta försöka bli med barn och sen försöka fokusera på annat i livet under tiden. Hoppas det går bra för dig under den här ÄL.

    Jag vill ju så otroligt gärna bli mamma och min sambo bli pappa. Han har tillomed drömt att vi fick en liten flicka. Om även han har graviddrömmar så har det gått bra långt!

    Kram!

    Millan

     
    Tack Millan!
  • Limpan 83

    Håller också tummarna för dig Pernilla, att det ser fint ut imorn på VUL!!! Vi har som sagt haft nog med tråkigheter här.
    Jag förstår vad du menar Millan. Både jag och min sambo är så redo och vill såååå gärna få ett barn nu! Tycker att det borde vara våran tur!Försöker träna och göra annat för att inte tänka så mycket på om jag är gravid eller ej. Men det är så svårt, tankarna finna där hela tiden. Ca 10 dagar tills att jag ska ta ett gravtest.. hoppas ju så innerligt att det har tagit sig igen!

    Kram

  • Pilla1979

    Det gick bra på VUL idag!!! Så lycklig just nu ska ni veta!!! Allt såg bra ut och hjärtat slog...har dock en ansamling med blod och det är därifrån blödningarna kommer. Så jag får nog stå ut med att få småblödningar emellanåt et tag...skulle höra av mig om det blev rikligare eller om jag fick ont. Men just nu förösker jag verkligen slappna av och njuta, men det är riktigt svårt ändå... Deras uträkning stämde bra med sista mensen också och min uträkning efter ägglosning, va idag i 7+0, enligt sista mensen skulle jag vart i 6+6 och enligt mina beräkningar enligt ägglosning i 7+1.

    Håller tummarna för er Millan och Limpan!!! Även om det är ett tag kvar innan ni ska ta ett gravtest. Vi behöver få mer roliga nyheter här nu!!!!

    En stor KRAM till er alla!!!!

  • Limpan 83
    Pernilla79 skrev 2011-02-08 14:08:50 följande:
    Det gick bra på VUL idag!!! Så lycklig just nu ska ni veta!!! Allt såg bra ut och hjärtat slog...har dock en ansamling med blod och det är därifrån blödningarna kommer. Så jag får nog stå ut med att få småblödningar emellanåt et tag...skulle höra av mig om det blev rikligare eller om jag fick ont. Men just nu förösker jag verkligen slappna av och njuta, men det är riktigt svårt ändå... Deras uträkning stämde bra med sista mensen också och min uträkning efter ägglosning, va idag i 7+0, enligt sista mensen skulle jag vart i 6+6 och enligt mina beräkningar enligt ägglosning i 7+1.

    Håller tummarna för er Millan och Limpan!!! Även om det är ett tag kvar innan ni ska ta ett gravtest. Vi behöver få mer roliga nyheter här nu!!!!

    En stor KRAM till er alla!!!!
    åååå underbara nyheter! Har tänkt på dig hela dagen!!! Så himla skönt! Måste ha känt bra att ha fått se det lilla hjärtat ticka nu också. Hur ska de följa upp dig framöver? Ska du få extar många ultraljud osv? Ska du göra FVP?

    Kraaam
  • Victoria70
    Pernilla79 skrev 2011-02-08 14:08:50 följande:
    Det gick bra på VUL idag!!! Så lycklig just nu ska ni veta!!! Allt såg bra ut och hjärtat slog...har dock en ansamling med blod och det är därifrån blödningarna kommer. Så jag får nog stå ut med att få småblödningar emellanåt et tag...skulle höra av mig om det blev rikligare eller om jag fick ont. Men just nu förösker jag verkligen slappna av och njuta, men det är riktigt svårt ändå... Deras uträkning stämde bra med sista mensen också och min uträkning efter ägglosning, va idag i 7+0, enligt sista mensen skulle jag vart i 6+6 och enligt mina beräkningar enligt ägglosning i 7+1.

    Håller tummarna för er Millan och Limpan!!! Även om det är ett tag kvar innan ni ska ta ett gravtest. Vi behöver få mer roliga nyheter här nu!!!!

    En stor KRAM till er alla!!!!
    Vad roligt för dig. Känns riktigt hur glad du är.
    Lycka till

    Kram V
Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort