• Bulleb­ullen
    Äldre 20 Sep 22:52
    118821 visningar
    30 svar
    30
    118821

    Bruna larver inomhus, VAD ÄR DET!???

    Har nu hittat ett antal bruna små larver inomhus, på gollvet lite ihoprullade som en snurra. De är ca 1,5-2 cm stora
    och jag tror det är larver men det ser nästan ut som små maskar. Är det någon som vet vad detta är?
    Det är ju skitäckligt och jag väntar bara på att min dotter ska ta en i munnen. Är det från katten eller vad??
    Vi har inte skitigt hemma, de bara ligger där.

  • Svar på tråden Bruna larver inomhus, VAD ÄR DET!???
  • Äldre 20 Sep 23:01
    #1

    Pälsängrar??

  • Helena­K
    Äldre 20 Sep 23:02
    #2

    Bild?? Tusenfotingar?

  • Äldre 20 Sep 23:03
    #3

    Ta ett kort och lägg upp här så är det ju enklare att "gissa"?


    Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • Bulleb­ullen
    Äldre 20 Sep 23:04
    #4

    Jag tycker inte det ser ut som det. De vi har har inga spröt (om de nu syns?)

  • Bulleb­ullen
    Äldre 20 Sep 23:05
    #5

    Jag har slängt alla i toan och spolat nu.:( Ska kolla om jag hittar fler :(

  • Linda1­976
    Äldre 20 Sep 23:06
    #6

    Hm, såna hade min mamma också, hon hittade 2 i köket. Fick panik och tokstädade ur alla skafferier, utan att hitta nåt mer. 

    Pälsängrar får man väl av dålig städning, de har ju alltid det i serien "Rent hus"? Och de ser ju mer ut som små räkor, typ.... 


    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Bulleb­ullen
    Äldre 20 Sep 23:14
    #7

    Hittade verkligen inte en enda till. Men de är svartbruna, känns lite hårda liksom. Några har torkat och dött, några slingrar sig som en mask då man tar dem med papper. Uäääää, det är så äckligt..

  • Bulleb­ullen
    Äldre 20 Sep 23:15
    #8
    Linda1976 skrev 2010-09-20 23:06:32 följande:
    Hm, såna hade min mamma också, hon hittade 2 i köket. Fick panik och tokstädade ur alla skafferier, utan att hitta nåt mer. 

    Pälsängrar får man väl av dålig städning, de har ju alltid det i serien "Rent hus"? Och de ser ju mer ut som små räkor, typ.... 
    Det är inga räkor.
  • Linda1­976
    Äldre 20 Sep 23:22
    #9

    Nä, jag undrar också - för min ömma moder var halvt hysterisk. Hon trodde att hon kanske fått in dem med några blommor eller nåt.


    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Äldre 21 Sep 08:50
    #10

    Alltså ärligt... Jag vill veta vad det är för något... Som någon sa - ta en bild om du hittar fler... *wannabe detektiv*

Svar på tråden Bruna larver inomhus, VAD ÄR DET!???