• Anonym (utbrä­nd)
    Äldre 22 Sep 10:45
    25352 visningar
    161 svar
    161
    25352

    Kan man få utskrivet sömnmedecin till en bebis?

    jag har alltid bvarit imot allt var sömnmedel heter likaså  att låta barnet gråta sig till sömns, men det var innan jag fick upppleva detta helvete!

    jag har en bebis på 5 mån. han somnar lugnt själv i sin säng för natten men 5 min efter att han somnat så börjas det. han gallskriker var 3-5 minut hela natten, ögonen är stängda o jag måste gå dit var 3-5 minut för att buffa rumpan eller stoppa in nappen. så håller det på tills dess att han tas upp på morgonen efter. jag har skrivit ner exakta tider o den längsta sträckan han sovit utan att jag behövt gå dit är 6 min.
    Detta innebär att jag aldrig kan gå o lkägga mig för natten. utan jag sitter fullt påklädd bredvid hans säng hela natten.

    jjag kan heller inte ha honom i  in säng för då gallskriker han utan paus.

    eftersom jag aldrig får lägga mig på natten så skulle man ju klara sig om man fick sova på dagen, men då är det likadant. han kan inte sova om inte sängen eller vagnen hela tiden är i rörelse. stannar vaggningen av så gallskriker han.

    Jag har ingen ork eller kraft, energi kvar, jag lider av extrem sömnbrist, flera gånger under  dagen svartnar det för ögonen o jag svimmar till (sjunker ihop men vaknar till efter några sekunder)

    jag måste undvika att sitta still o hela tiden försöka gå runt annars somnar jag av utmattning. jag orkar inte mer! jag är totalt utbränd! kan inte o vill inte mera. jag hade aldrig i världen skaffat ett andra barn om jag visste detta.
    har även dåligt samvete för att jag inte orkar bry mig om min älsta dotter tillräckligt. min sambo jobbar hela dagarna o måste sova om nätterna för att klara av sitt arbete som kräver mycket koncentration.

    kan man få utskrivet sömnmedecin till en 5 månaders med sånna här extrema sömnproblem? han är ju dessutom så övertröttad att han är missnöjd o grinig hela dagarna.

  • Svar på tråden Kan man få utskrivet sömnmedecin till en bebis?
  • Anonym
    Äldre 22 Sep 10:47
    #1

    Jag hoppas vid gud att ingen läkare skriver ut sömnmedel till en sån liten baby....herregud...

    Prata med BVC eller någon annan om hjälp!

  • Anonym (utbrä­nd) Trådstartaren
    Äldre 22 Sep 10:48
    #2
    Anonym skrev 2010-09-22 10:47:08 följande:
    Jag hoppas vid gud att ingen läkare skriver ut sömnmedel till en sån liten baby....herregud...

    Prata med BVC eller någon annan om hjälp!
    då har du nog inte läst mitt inlägg.
  • Anonym
    Äldre 22 Sep 10:52
    #3

    De är nog inte din son som behöver hjälp, det är nog du som behöver få stöd/hjälp......

    jag har själv en son som vissa perioder vaknade mellan 20 o 30 ggr per natt, aldrig att jag tänkte en tanke på att ge honom sömnmedel....

    Tror du att barnet lider av de så måste du ju givetvis prata med bvc.

  • Anonym (...)
    Äldre 22 Sep 10:53
    #4

    Har du tagit upp detta "problem" med BVC eller läkare?
    Det finns ju en orsak till varför din son skriker och för övrigt är missnöjd om dagarna...

  • Anonym (vera)
    Äldre 22 Sep 10:53
    #5

    Du måste få någon form av avlastning.  Kontakta BVC, de har säkert råd. Annars får du be maken ta ut semester två veckor eller så så att ni kan lösa av varandra, alternativt fråga föräldrar, syskon eller vänner och be om hjälp. Men som sagt var - kontakta BVC. Det är ju inte bra för lillen heller att aldrig få vila och det kan ju bero på något som måste redas ut.

  • Äldre 22 Sep 10:54
    #6

    Kan det vara sa att bebisen har ont i  magen?
    Sover bebis om du har den liggandes pa ditt brost?

  • Äldre 22 Sep 10:55
    #7

    Tycker du ska skaffa barnvakt under nån natt så du kan få sova ut. Sen tycker jag du ska vända dig till BVC. Måste ju finnas en orsak till att han är så missnöjd. Ont i magen osv. 

  • Äldre 22 Sep 10:57
    #8

    Är bebisen riktigt mätt innan han somnar för natten?

  • Äldre 22 Sep 10:58
    #9

    Har ni uteslutit att lillen är allergisk emot någon mat?


     


    Det är nämligen det första jag tänker på när jag läser ditt inlägg, att han har ont och därför inte kan sova ordentligt. Vår son är allergisk mot diverse saker och när han har fått i sig något han inte tål är bland det första som störs just sömnen (och då gör han som du beskriver din son, gråter med jämna mellanrum fast han blundar)

    Nu är er lille ju bara 5 månader och äter kanske inte så mycket mat själv, men han kan gott och väl reagera på något DU äter (om du ammar dvs) Vi klurade ut vår sons allergier när han bar några veckor gammal bara och då var det genom amningen han reagerade. När jag ändrade min kost mådde han mycket bättre och sov som han skulle också.

    Så kolla upp om han inte tål någon mat är mitt tips!

    Och KRAM till dig, jag förstår att du är trött!


    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Anonym
    Äldre 22 Sep 10:58
    #10

    Kanske har ont i öronen. När bebis ligger ner så kanske det trycker så att det gör ont.

Svar på tråden Kan man få utskrivet sömnmedecin till en bebis?