• Anonym (utbrä­nd)
    Äldre 22 Sep 10:45
    25356 visningar
    161 svar
    161
    25356

    Kan man få utskrivet sömnmedecin till en bebis?

    jag har alltid bvarit imot allt var sömnmedel heter likaså  att låta barnet gråta sig till sömns, men det var innan jag fick upppleva detta helvete!

    jag har en bebis på 5 mån. han somnar lugnt själv i sin säng för natten men 5 min efter att han somnat så börjas det. han gallskriker var 3-5 minut hela natten, ögonen är stängda o jag måste gå dit var 3-5 minut för att buffa rumpan eller stoppa in nappen. så håller det på tills dess att han tas upp på morgonen efter. jag har skrivit ner exakta tider o den längsta sträckan han sovit utan att jag behövt gå dit är 6 min.
    Detta innebär att jag aldrig kan gå o lkägga mig för natten. utan jag sitter fullt påklädd bredvid hans säng hela natten.

    jjag kan heller inte ha honom i  in säng för då gallskriker han utan paus.

    eftersom jag aldrig får lägga mig på natten så skulle man ju klara sig om man fick sova på dagen, men då är det likadant. han kan inte sova om inte sängen eller vagnen hela tiden är i rörelse. stannar vaggningen av så gallskriker han.

    Jag har ingen ork eller kraft, energi kvar, jag lider av extrem sömnbrist, flera gånger under  dagen svartnar det för ögonen o jag svimmar till (sjunker ihop men vaknar till efter några sekunder)

    jag måste undvika att sitta still o hela tiden försöka gå runt annars somnar jag av utmattning. jag orkar inte mer! jag är totalt utbränd! kan inte o vill inte mera. jag hade aldrig i världen skaffat ett andra barn om jag visste detta.
    har även dåligt samvete för att jag inte orkar bry mig om min älsta dotter tillräckligt. min sambo jobbar hela dagarna o måste sova om nätterna för att klara av sitt arbete som kräver mycket koncentration.

    kan man få utskrivet sömnmedecin till en 5 månaders med sånna här extrema sömnproblem? han är ju dessutom så övertröttad att han är missnöjd o grinig hela dagarna.

  • Svar på tråden Kan man få utskrivet sömnmedecin till en bebis?
  • Äldre 23 Sep 10:53

    Jag har sett att det finns en Baby sitter som hela tiden rör på sig.. Kanske det vore något, men även en utredning..


    Tre års väntan, hoppas att det håller i sig.
  • DarkSh­ades
    Äldre 23 Sep 11:15

    Jag hoppas det löser sig för dig och att tassarna kommer att funka.

    Är tacksam på att jänta sover bra och kan inte sätta mig in i din sits.

    Norrland är bra skit! =) 

  • Anonym
    Äldre 23 Sep 13:19

    jag har samma problem, bara det är att min dotter är 11 månader. Har sovit 2 timmar som längst i sträck.
    Jag är så jävla trött, gråter jämt, ögonen somnar fast jag står och lagar mat. Jag känner att jag är nära en kollaps, men läkare säger att vissa barn är så. Bara att stå ut.
    Inte en enda tyst stund, inte på dagen och absolut inte på natten. När ska det sluta? När ska man få vila?
    Jag orkar inte mer. Hela famijlen är förstörd tack vare en bebis som skriker varenda minut som går att skrika på.

  • Anonym
    Äldre 23 Sep 13:34

    länk till lolaloo:
    www.lolaloo.com/en/order/index.html

    tysk sida men de levererar till Sverige.

  • Anonym (AW-fa­n)
    Äldre 23 Sep 13:35

    Alltså, mitt hjärta brister när jag läser några av er. Fy vad jobbigt för er att behöva ha det så, och framförallt är det säkerligen jobbigast för era små=(
     Ta er tid att iaf LÄSA "Sova Hela Natten".. Det dör ni inte av, jag lovar.. Det kan faktiskt rädda er, som det gjort med många jag känner, inklusive mig själv!
     

  • Anonym (Piteå­)
    Äldre 23 Sep 13:38

    ts, begär absolut att de kollar om hon är allergisk, genom allergitester, inte att du skall utesluta mat. Jag har två nära vänner som haft exakt som du, båda deras bebisar var kraftigt allergiska mot ägg och mjölkprotein. Båda hade skrikiga spinkiga barn som aldrig sov.

    Du bor i Norrland. I Piteå, Hortlax vårdcentral har det funnist en skakmaskin att låna, man satte en del av barnvagnen på den. Men jag vet ju inte om den finns kvar. Tyvärr är detta nu sju år sedan.

  • Anonym (barns­jukskö­tersk)
    Äldre 23 Sep 13:41

    Jag jobbar som barnsjuksköterska o vi har haft barn inlagda (o föräldrar) för att barnen har haft sovproblem. Det har varit barn mellan 2-8 månader. Största anledning till att de har lagts in har varit att föräldrarna har behövt SOVA, för att sen kunna ta tag i situaitionen. Så tveka absolut inte för att söka sjukvård.

  • Äldre 23 Sep 13:46

    Såg att du beställ de automatiska "vyssfötterna" (Cot Rocker, Lullabub) men tänkte ändå tipsa om dessa:

    http://www.dreammover.se/
    http://www.lolaloo.com/en/index.html (tyvärr levereras den ej till Sverige ännu, men det verkar vara på G)


    Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • Anonym
    Äldre 23 Sep 13:50
    Justess skrev 2010-09-23 13:46:38 följande:
    Såg att du beställ de automatiska "vyssfötterna" (Cot Rocker, Lullabub) men tänkte ändå tipsa om dessa:

    www.dreammover.se/
    www.lolaloo.com/en/index.html (tyvärr levereras den ej till Sverige ännu, men det verkar vara på G)
    Oj då, såg det nu. Sorry för felaktig info!
  • Anonym
    Äldre 23 Sep 13:57
    Omorfia skrev 2010-09-23 10:13:31 följande:
    Du skämtar?! Du har pappan hemma men får ändå inte sova? Din man ser dig alltså hellre inlagd på psyket/sjukan än att ta sitt ansvar som förälder?

    Med en sån man, vem behöver fiender? Helt sanslöst.
    Jag trodde alla karlar var så?
     
Svar på tråden Kan man få utskrivet sömnmedecin till en bebis?