• Anonym (utbränd)

    Kan man få utskrivet sömnmedecin till en bebis?

    jag har alltid bvarit imot allt var sömnmedel heter likaså  att låta barnet gråta sig till sömns, men det var innan jag fick upppleva detta helvete!

    jag har en bebis på 5 mån. han somnar lugnt själv i sin säng för natten men 5 min efter att han somnat så börjas det. han gallskriker var 3-5 minut hela natten, ögonen är stängda o jag måste gå dit var 3-5 minut för att buffa rumpan eller stoppa in nappen. så håller det på tills dess att han tas upp på morgonen efter. jag har skrivit ner exakta tider o den längsta sträckan han sovit utan att jag behövt gå dit är 6 min.
    Detta innebär att jag aldrig kan gå o lkägga mig för natten. utan jag sitter fullt påklädd bredvid hans säng hela natten.

    jjag kan heller inte ha honom i  in säng för då gallskriker han utan paus.

    eftersom jag aldrig får lägga mig på natten så skulle man ju klara sig om man fick sova på dagen, men då är det likadant. han kan inte sova om inte sängen eller vagnen hela tiden är i rörelse. stannar vaggningen av så gallskriker han.

    Jag har ingen ork eller kraft, energi kvar, jag lider av extrem sömnbrist, flera gånger under  dagen svartnar det för ögonen o jag svimmar till (sjunker ihop men vaknar till efter några sekunder)

    jag måste undvika att sitta still o hela tiden försöka gå runt annars somnar jag av utmattning. jag orkar inte mer! jag är totalt utbränd! kan inte o vill inte mera. jag hade aldrig i världen skaffat ett andra barn om jag visste detta.
    har även dåligt samvete för att jag inte orkar bry mig om min älsta dotter tillräckligt. min sambo jobbar hela dagarna o måste sova om nätterna för att klara av sitt arbete som kräver mycket koncentration.

    kan man få utskrivet sömnmedecin till en 5 månaders med sånna här extrema sömnproblem? han är ju dessutom så övertröttad att han är missnöjd o grinig hela dagarna.

  • Svar på tråden Kan man få utskrivet sömnmedecin till en bebis?
  • Anonym (Piteå)
    Odetta skrev 2010-09-23 14:28:07 följande:
    Man kan inte testa så små barn för allergier genom allergitester, det måste göras genom att utesluta maten...tyvärr.

    Vår son är allergisk emot mjölkprotein, sojaprotein, ägg, fisk, baljväxter, tomat och en massa mer....på testerna som vi tjatat oss till visar det INGA allergier alls...men allergisk ÄR han. Så tyvärr, det går inte att testa, man måste utesluta.

    *kram till ts*

    Jo det går att testa med blodprov eller pricktest. Men, alla barn fångas inte upp av de testerna, som t.ex. ert barn. Man kan vara allergisk utan att testerna visar något, det säger läkarna också. Det jag varit med om är vänner som testat äta mjölkfritt (ammar) och barnet har inte blivit bättre så då har de fått veta att det inte är mjölkallergi. Fast det var kraftig mjölkallergi (protein) och andra födoämnen också. Det finns så mycket man kan vara korsallergisk med tillsammans med mjölk.

  • Headrush
    Mymemlan skrev 2010-09-23 22:14:40 följande:
    Ts, jag bor i Norland i Luleå! Jag kan avlasta dig lite om du behöver hjälp! Det där låter fruktansvärt! INboxa mig om du vill :)
    Det borde finnas fler som du! *Dagens ros till dig* {#emotions_dlg.flower} *nåja, blomma i alla fall*
    Somliga ger en bara magont...
  • Anonym

    Finns det några naturläkemedel som man kan prova med?

    Min dotter är 1 år och har aldrig sovit mer än två timmar sammanhängande, men ingen läkare vill undersöka det närmare.

  • Anonym (omega3)

    omega3 kan du prova.


    Anonym skrev 2010-09-24 10:41:20 följande:
    Finns det några naturläkemedel som man kan prova med?

    Min dotter är 1 år och har aldrig sovit mer än två timmar sammanhängande, men ingen läkare vill undersöka det närmare.
  • Anonym
    Anonym (omega3) skrev 2010-09-24 10:45:07 följande:
    omega3 kan du prova.
    Flytande form då?
  • sveamoder

    Har inte läst hela tråden men tänkte tipsa om att en bebis kan ha ont i nacken.  har du tänkt på om han hellre ligger med huvudet åt nått håll?  hellre blir ammad av bara ett bröst?  är han bananformad i kroppshållningen?

  • Anonym (omega3)
    Anonym skrev 2010-09-24 10:54:39 följande:
    Flytande form då?
    ja, ex EskimoKids. Får ges från 1 års ålder.
  • Mymemlan
    Headrush skrev 2010-09-24 10:28:53 följande:
    Det borde finnas fler som du! *Dagens ros till dig* {#emotions_dlg.flower} *nåja, blomma i alla fall*
    Hade jag haft det så hade jag velat att någon skulle erbjuda mig hjälp, även om man bara får hjälp en timma så man får sova en timma på dagen till en början så är det mkt om man inte får någon sömn alls :)
  • Shasti
    Toppen9 skrev 2010-09-23 20:34:37 följande:
    om du inte får hjälp på nåt annat sätt kanske nåt sånt här kan hjälpa:

    www.dreammover.se/

    www.babyland.se/lullabub-cot-rocker_x_13DRS20...

    Hoppas att det snart blir mycket bättre! Kram
    Jag var på väg att köpa vyssanlull-tassar med fjärrkontroll, den andra dreammover tror jag inte hade kommit än. Men jag hann aldrig eftersom dottern började sova bättre, men jag hade definitivt testat och tror det är värt att prova.
  • MsFrida

    Hej TS!
    Har följt denna tråden ett tag och tänkte bara höra hur det går för dig!
    Hade gärna avlöst dig en natt, en helg eller bara ett par timmar, men bor i Borås.
    Hur har ni det nu?
    KRAM

Svar på tråden Kan man få utskrivet sömnmedecin till en bebis?