• Linn73

    Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

    Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

    Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

    Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

    Kramar till alla ni som kämpar därute!

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

    Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

  • Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • Frazze

    Suck! Igår var det jag som fick en riktig sån där käftsmäll hos gyn. Jag gick dit i tron om att allt skulle vara som "vanligt" när man har vart där innan. Nä igår så var slemhinnan så tunn och ja det fanns ett ägg som han kunde se. Han sa att du kommer nog inte att få mens på ett bra tag nu!!!!!!!!!!!! Förut har slemhinnan alltid varit så tjock och fin och där har alltid funnits i alla fall 2 el 3 st ägg synliga på äggstocken. Han sa det att vänta inte för länge med att försöka med barn igen! Nu är jag lika nere som jag var när de berättade om att jag hade lågt amh. Förresten så berättade han att amh mest visar på hur man kommer reagera på stimulering vid ivf. Ju lägre amh ju sämre så klart, men aldrig omöjligt! Nu hoppas jag bara att slemhinnan blir bättre av de östrogenplåster jag har så att jag får mens så att vi kan börja försöka direkt för en liten till!

  • Nube

    Hej fina tjejer! Kul att det finns lite liv i trådet igen. Jag har också läst igenom alla inläggen och fått lite hopp om att lyckas! Jag fick i höstas veta att min amh är 0.4. Jag var också jätteledsen och chockad! Vi skickades direkt till IVF och nu håller jag på med första behandling, lång protokoll med synerela och menopur. Hade första vul idag efter sex dagar med menopur och jag hade 3 blåsor på högersida och två på vänster men tyvärr en var en cysta så den innehåller nog ingen ägg. Blåsorna var fortfarande små men läkaren tyckte att det var ganska tidig kontroll och jag ska dit igen på fredag. Trolig äggplock nästa vecka om allt set ok ut på fredag. Ikväll ska jag höja menopur dosen. Har lite blandade känslor, försöker tänka positivt samtidigt som det känns svårt och hopplöst.

    Vore kul att följas med er som är i samna situation!

  • Nube
    minbaramin skrev 2016-12-11 09:57:56 följande:

    Hej..

    Jag vet inte om några läste mitt tidigare inlägg.. men nu är iaf äggplocket klart.. 4 ägg av 4 blåsor.. alla befruktade och alla delat sig som de ska..

    Så nu har vi fått tillbaka ett embryo som är "riktigt snyggt" sa min läkare..

    Så nu är det bara att hålla tummarna kvar.

    Jag och min läkare satt och pratade igår.. Han sa det att ibörjan hände inte mycket men se sa han.. och för att man har låg äggreserv betyder inte att äggkvaliten är dåligt.. jag är 32 och han sa att i min ålder har man väldigt goda chanser trots lågt amh.

    Ta för att jag får skriva av mig här..


    Nyfiken hur det gick för dig? :)
  • karro 2014

    Hej tjejer.. går in här och tittar ibland, vill önska er ett stort lycka till och ge inte upp<3

    För mig går de bra, är i v23 nu och mår bara fint. Var på rul för 3 veckorsedan, allt såg fint ut<3

  • Hannah8401

    Underbart Karro:) då är vi i samma vecka! Så härligt att så många i denna tråd lyckats tillslut, och även med att få fler än ett barn.

  • emhu
    Åh gud så underbart det är att höra om alla som lyckas plussa trots låga värden! Det ger en hopp om framtiden.

    Jag var och hämtade ut mina provsvar idag från MamaMia idag och höll på att börja storböla så fort jag fick pappren i min hand. AMH var <0,05!!!! Så nu sitter jag här på jobbet och känner mig helt tom...vet inte vad jag ska ta mig till riktigt. Jag försöker intala mig att inte ta ut något i förskott innan jag vet något säkert. Jag och min sambo har tid på Sophiahemmet för att starta en utredning 22/2 men det är såååå svårt efter allt man har läst...jag vill ju bara ha ett svar NU NU NU!!!

    En positiv sak var i alla fall att mitt FSH-värde såg bra ut. Det låg på 6.1 på mensens dag 3 och det får jag för mig är helt ok iaf. Har dock förstått att det kan pendla rätt så mycket...

    Jag har hur som helst världens bästa sambo som är otroligt förstående och stöttande, utan honom hade jag nog inte tagit mig igenom de senaste dagarna så pass bra som jag ändå har gjort.

    AnnaJessica: Underbart att höra att du har lyckats på naturlig väg med så lågt AMH! Gjorde du något speciellt för att lyckas den gången? typ käkade några vitaminer eller så?

    Frazze: Jag kolla upp den där doktorn som du nämnde och det kan absolut vara värt ett besök! Ska dock vänta på besked från Sophiahemmet först.

    Nube: Hoppas verkligen på att det blir ÄP för dig!
  • AnnaJessica
    emhu skrev 2017-02-09 16:01:12 följande:

    Åh gud så underbart det är att höra om alla som lyckas plussa trots låga värden! Det ger en hopp om framtiden.Jag var och hämtade ut mina provsvar idag från MamaMia idag och höll på att börja storböla så fort jag fick pappren i min hand. AMH var <0,05!!!! Så nu sitter jag här på jobbet och känner mig helt tom...vet inte vad jag ska ta mig till riktigt. Jag försöker intala mig att inte ta ut något i förskott innan jag vet något säkert. Jag och min sambo har tid på Sophiahemmet för att starta en utredning 22/2 men det är såååå svårt efter allt man har läst...jag vill ju bara ha ett svar NU NU NU!!!En positiv sak var i alla fall att mitt FSH-värde såg bra ut. Det låg på 6.1 på mensens dag 3 och det får jag för mig är helt ok iaf. Har dock förstått att det kan pendla rätt så mycket...Jag har hur som helst världens bästa sambo som är otroligt förstående och stöttande, utan honom hade jag nog inte tagit mig igenom de senaste dagarna så pass bra som jag ändå har gjort.AnnaJessica: Underbart att höra att du har lyckats på naturlig väg med så lågt AMH! Gjorde du något speciellt för att lyckas den gången? typ käkade några vitaminer eller så?Frazze: Jag kolla upp den där doktorn som du nämnde och det kan absolut vara värt ett besök! Ska dock vänta på besked från Sophiahemmet först.Nube: Hoppas verkligen på att det blir ÄP för dig!


    Åhh! Jag minns verkligen hur det kändes att gå reda på sitt dåliga amh första gången. En sådan hemsk chock! Men nu 5 år senare så ser jag på det med lite mer lugn.

    Första gången jag blev naturligt gravid. som sedan blev min dotter, gjorde jag ingenting. Jag väntade på nästa ivf och hade ingen tanke på att bli gravid naturligt. Då blev jag en sådan jag hade läst om men aldrig trodde att jag skulle bli. Vi försökte inte ens och jag väntade på min mens för att börja nästa ivf men den kom aldrig. Det enda jag gjorde då var att träna, äta jälsosamt och försöka ?leva?. Inte för att jag trodde att det skulle hjälpa mot min barnlöshet utanför att min amh ångest hade varit så tung att jag kände att jag behövde försöka fokusera på annat för att inte bli typ galen.

    Den här graviditeten, har vi försökt aktivt med äl-stickor etc. Hade bestämt mig för att det inte blir mer ivfer. Jag tog munkpeppar dag 1-14 och sedan progesteronkräm från äl till mens. Först försökte vi kanske ett halvår utan dessa, då inget hände. Sedan började jag med ovan och blev gravid efter 3 mån men fick tidigt missfall. Blev sedan gravid igen efter 2 månader och är nu i v 20, som sagt med ett amh på 0.08.
  • Nube
    emhu skrev 2017-02-09 16:01:12 följande:

    Åh gud så underbart det är att höra om alla som lyckas plussa trots låga värden! Det ger en hopp om framtiden.Jag var och hämtade ut mina provsvar idag från MamaMia idag och höll på att börja storböla så fort jag fick pappren i min hand. AMH var <0,05!!!! Så nu sitter jag här på jobbet och känner mig helt tom...vet inte vad jag ska ta mig till riktigt. Jag försöker intala mig att inte ta ut något i förskott innan jag vet något säkert. Jag och min sambo har tid på Sophiahemmet för att starta en utredning 22/2 men det är såååå svårt efter allt man har läst...jag vill ju bara ha ett svar NU NU NU!!!En positiv sak var i alla fall att mitt FSH-värde såg bra ut. Det låg på 6.1 på mensens dag 3 och det får jag för mig är helt ok iaf. Har dock förstått att det kan pendla rätt så mycket...Jag har hur som helst världens bästa sambo som är otroligt förstående och stöttande, utan honom hade jag nog inte tagit mig igenom de senaste dagarna så pass bra som jag ändå har gjort.AnnaJessica: Underbart att höra att du har lyckats på naturlig väg med så lågt AMH! Gjorde du något speciellt för att lyckas den gången? typ käkade några vitaminer eller så?Frazze: Jag kolla upp den där doktorn som du nämnde och det kan absolut vara värt ett besök! Ska dock vänta på besked från Sophiahemmet först.Nube: Hoppas verkligen på att det blir ÄP för dig!


    Det är svårt besked att få! Jag grät också flera dagar efter jag fick veta mitt AMH värde, har fortfarande inte riktigt fattat det. Jag skickar dig kramar! Vilken tur att du har en fin sambo vid din sida. Min sambo är otroligt positiv och tror hela tiden att vi kommer att lyckas. Men så klart är det svårt för honom också.

    Imorgon är den andra vul, nervöst.. hoppas blåsorna har vuxit och vi får bra besked!
  • Nube

    Tyvärr inga bra besked idag utan vi måste avbryta behandlingen för denna gång. Jag har en cysta som troligen påverkat resultatet och blåsorna var små och inte alls vuxit som de ska. Bara en större blåsa fanns. Så nu måste jag vänta en mens och sedan ska vi planera en ny behandling med andra mediciner. Känns tungt men försöker hålla hoppet uppe!

  • Micro
    Nube skrev 2017-02-10 11:42:48 följande:

    Tyvärr inga bra besked idag utan vi måste avbryta behandlingen för denna gång. Jag har en cysta som troligen påverkat resultatet och blåsorna var små och inte alls vuxit som de ska. Bara en större blåsa fanns. Så nu måste jag vänta en mens och sedan ska vi planera en ny behandling med andra mediciner. Känns tungt men försöker hålla hoppet uppe!


    Tråkigt. Känner med dig. Denna eviga väntan. Får oxå vänta på mens när jag slutar medicinera efter minus. Nästa mens kör vi igång behandling igen antar jag.
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH