• Linn73

    Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

    Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

    Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

    Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

    Kramar till alla ni som kämpar därute!

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

    Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

  • Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • Frazze

    Hej allihopa! Igår så hade jag ett riktigt sånt där sammanbrott där jag bara grät och grät! Såg bebisar på tv och jag bara tycker det är så fruktansvärt hemskt att behöva ha en 60-årings äggstockar typ. Att det är så orättvist att en del ska bara behöva andas samma luft som någon som är gravid och sen bli gravid medans andra får kämpa som tokar! Jag grät och sa att jag kommer aldrig mer att bli gravid, jag kommer aldrig mer att få föda barn etc. I morses tog jag ett graviditetstest och fick två st streck på bara 3 min. Det ena svagt, men absolut ett streck. Köpte bara ett billigt apotekets för jag tyckte det var onödigt att slänga ut pengar på ett test när det ändå skulle bli - på det. Ett sånt kan man testa "tidigast" samma dag som utebliven mens, men den skulle ju börja imorgon måndag. Alltså måste det väl vara något där?! Nu har jag köpt ett clearblue digital för att vara 100% säker. Sen är det ju bara att hålla i sig till vul så att man får se så att det sitter i livmodern och inte utanför. Men SHIT jag är gravid igen! Chockad men överlycklig! Kram och ni som kämpar! Lycka till!

  • Hannah8401

    Grattis Frazze! Så underbart! Jag har tyvärr inga lutinus. Men det kanske går bra ändå? Med min två första hade jag crinone (pergobarn) men i denna graviditet har jag inte haft något och är nu i v 28!

    Då kommer du få psuedotvillingar? (18 mnd eller mindre mellan barnen) det har jag och de har mycket glädje av varandra även om de också bråkar. Tyvärr står det mycket negativt om psuedotvillingar på nätet, men jag tror snarare de kan få ett närmare band. Mycket har nog med hur föräldrarna är.

    Känner du några symtom än? Då blir det kanske en julklapp för er?

  • Frazze
    Hannah8401 skrev 2017-03-21 07:22:31 följande:

    Grattis Frazze! Så underbart! Jag har tyvärr inga lutinus. Men det kanske går bra ändå? Med min två första hade jag crinone (pergobarn) men i denna graviditet har jag inte haft något och är nu i v 28!

    Då kommer du få psuedotvillingar? (18 mnd eller mindre mellan barnen) det har jag och de har mycket glädje av varandra även om de också bråkar. Tyvärr står det mycket negativt om psuedotvillingar på nätet, men jag tror snarare de kan få ett närmare band. Mycket har nog med hur föräldrarna är.

    Känner du några symtom än? Då blir det kanske en julklapp för er?


    Min man och hans syster är födda med 15 månaders mellanrum och de är så tighta även om de bor på var sin sida av jordklotet. Så om allt går bra med denna lille i magen så hoppas jag att de två kan bli lika nära.

    Vi är ju inte så unga så vi kommer ju att vara pensionärer när de är runt 20 redan så då vet vi att de alltid kommer att ha varandra vad som än händer.

    Har lite rosa flytning och molvärk i magen. Jag hoppas innerligt att det rosa försvinner Jag tar progesteronkräm så det får väl räcka antar jag. Molvärk har jag haft jäklar i mej sen 5 dagar efter äl men det hade jag månaden innan oxå så jag trodde då inget om det. Annars så är det bara andfåddheten när jag går uppför som utmärker sig Åh det lär bli jobbigt, men jag hoppas så innerligt att denna lilla får bli kvar i magen.

    Oj redan v 28! Jag fick lillekillen i v 38+0 så då har du inte långt kvar! Hoppas att allt går bra. Vad är det du har innan? Pojk, tös el? Har ni tagit reda på vad detta är för något? Det kommer inte vi att göra! Jag är yberdålig på att gissa på mig själv så jag ska låta bli denna gången Hahahahah!
  • Hannah8401

    Jag håller tummarna för att allt ska gå bra! Hoppas du kan få tag i lutinus också, det hjälper ju på psyket om inte annat:)

    Vi har en pojke först, sen flicka, och detta ser ut att bli flicka. Jag har fått vänta 5 och 7 dagar efter bf med de andra, så jag är inställd på 9 dagar efter bf denna gång:) och en 5 kg plus baby.

    Tänk för 4 år sedan så blev jag gravid med min son, trots superlågt amh och ingen egen ägglossning. Att jag skulle bli trebarnsmamma hade jag aldrig vågat hoppas och tror på:)

    Håll oss uppdaterade Frazze!

  • Nube

    Grattis Frazze! Vad fort det gick! Håller tummarna :)

    Emhu, vad kul att ni är på g! Kör du lång eller kort protokoll? Har du börjat med menopur redan?

    Hannah, grattis till dina tre barn! Det ger verkligen hopp! Har du gjort IVF med alla barn eller har du blivit gravid naturligt?

    Jag har träffat läkaren nu och ska köra lång protokoll igen vid nästa mens. Kystan var borta vilket är så skönt! Ska prova en spruta som heter Elonva som ska bara tas en gång, därefter vul och sedan menopur. Jag hoppas att vi får bättre resultat denna gång! Är det någon som har erfarenhet av Elonva?

  • emhu
    Nube skrev 2017-03-23 20:12:18 följande:

    Grattis Frazze! Vad fort det gick! Håller tummarna :)

    Emhu, vad kul att ni är på g! Kör du lång eller kort protokoll? Har du börjat med menopur redan?

    Hannah, grattis till dina tre barn! Det ger verkligen hopp! Har du gjort IVF med alla barn eller har du blivit gravid naturligt?

    Jag har träffat läkaren nu och ska köra lång protokoll igen vid nästa mens. Kystan var borta vilket är så skönt! Ska prova en spruta som heter Elonva som ska bara tas en gång, därefter vul och sedan menopur. Jag hoppas att vi får bättre resultat denna gång! Är det någon som har erfarenhet av Elonva?


    Vi kör på kort protokoll och kommer nog starta med Menopur runt den 1:e April. Igår var vi på genomgång och sprutlektion :)

    Tyvärr ingen erfarenhet av Elonva. Vad gör den sprutan?
  • karro 2014
    Frazze skrev 2017-03-19 22:03:08 följande:

    Hej allihopa! Igår så hade jag ett riktigt sånt där sammanbrott där jag bara grät och grät! Såg bebisar på tv och jag bara tycker det är så fruktansvärt hemskt att behöva ha en 60-årings äggstockar typ. Att det är så orättvist att en del ska bara behöva andas samma luft som någon som är gravid och sen bli gravid medans andra får kämpa som tokar! Jag grät och sa att jag kommer aldrig mer att bli gravid, jag kommer aldrig mer att få föda barn etc. I morses tog jag ett graviditetstest och fick två st streck på bara 3 min. Det ena svagt, men absolut ett streck. Köpte bara ett billigt apotekets för jag tyckte det var onödigt att slänga ut pengar på ett test när det ändå skulle bli - på det. Ett sånt kan man testa "tidigast" samma dag som utebliven mens, men den skulle ju börja imorgon måndag. Alltså måste det väl vara något där?! Nu har jag köpt ett clearblue digital för att vara 100% säker. Sen är det ju bara att hålla i sig till vul så att man får se så att det sitter i livmodern och inte utanför. Men SHIT jag är gravid igen! Chockad men överlycklig! Kram och ni som kämpar! Lycka till!


    Men vad är det jag läser??:))))) stort grattis gumman <3 helt underbart ju. Håller alla mina tummar o tår här. Hur mår din gosse? Hur gammal är han nu? Kram
  • Hannah8401

    Nube, nej jag har endast behövt äta pergotime ett par gånger för att få ägglossning med de två första. Denna tredje vet jag inte hur den blev till....:) jag fick dessutom ta om mitt amh strax före jag blev gravid och då var det högt och visar att jag är superfertil. Tog väl amh 3-4 ggr innan ettan och det visade jättelångt alla gånger.

    Tror inte alltid det där värdet är så pålitligt...

  • Frazze
    karro 2014 skrev 2017-03-24 06:15:36 följande:

    Men vad är det jag läser??:))))) stort grattis gumman <3 helt underbart ju. Håller alla mina tummar o tår här. Hur mår din gosse? Hur gammal är han nu? Kram


    Hej karro! Tack! Vi kan inte tro att det är sant heller. Efter typ 8 år att försöka få barn en förlorad 3 ivf 1äd försök, så 2 spontangraviditeter. Vår lille kille blir 7 månader på måndag och han mår bara bra. Växer så det knakar!!! 20 cm på lite mindre än 6 månader :-/ Går bara för fort !!!!!!! Bra att vara gravid för det går minsann långsamt, i alla fall de första 12 veckorna. Går allt bra med denna lilla pluttis i magen, så kommer den runt 28 Nov enligt graviditetskalkulatorn. Lilleman är född den 27 Aug, så det blir såna Pseudotvillingar då Men som sagt! Först ska vi klara oss till 6 April då det är vårt första vul. Hoppas få se ett litet hjärta ticka då. I will keep you all posted! Kram
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH