• Äldre 7 Nov 13:07
    1028061 visningar
    10308 svar
    10308
    1028061

    Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

    Jag och min man fick avbryta första vårt IVF-försök (långa metoden med Synarela och Gonal F, högsta dosen) eftersom det endast bildades en fullmogen follikel. Tester visade att mitt AMH-värde endast låg på ynka 0,4. Känner mig helt knäckt och har svårt att acceptera situationen. Konstigt nog har jag haft regelbunden mens varje månad och dessutom ägglossning (teststickorna visar det i alla fall).

    Ska träffa läkaren i morgon för att diskutera hur vi ska gå vidare och jag är livrädd att han inte vill ge oss en chans till med IVF.

    Skulle uppskatta om ni som lyckats bli gravida trots lågt AMH ville dela med er av era framgångshistorier! Är också intresserad av att höra hur det går för alla andra som är i samma situation som jag. Har ni övergett IVF för att gå över till äggdonation? Kämpar ni på med IVF? Har någon bildat tillräckligt med ägg för ET?

    Kramar till alla ni som kämpar därute!

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 13:19
    Ett nytt AMH-prov i juni 2011 visar att mitt värde har stigit från 0,41 till 0,84. Jag fattar ingenting! Men det enda som räknas i slutändan är ju hur pass bra jag svarar på hormonstimuleringen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 19:54
    Jag skriver den här uppdateringen drygt två år och sex månader efter att jag startade den här tråden. Det kändes under en lång tid som att jag aldrig skulle få berätta min egen solskenshistoria. Men nu får jag äntligen göra det!! Den 17 april 2013 fick jag för första gången se ett starkt plus på stickan. Det tog åtta IVF, ett FET och slutligen en äggdonation innan vi lyckades. Är så innerligt tacksam att vi har fått den här möjligheten. Till alla er andra med lågt AMH - ge aldrig upp hoppet! Den här tråden är full av exempel på att det kan gå ändå - oavsett om det är med dina egna eller donerade ägg.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-15 16:37
    Så kom äntligen dagen som jag och min man har väntat på i fem år - vår efterlängtade son föds! Han kom flera veckor för tidigt men visade sig ändå vara en pigg och stark liten krabat.

    Mina tankar går också till er som fortfarande kämpar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt också får uppleva samma glädje som jag fått göra. Styrkekram till er och ge aldrig upp hoppet!

  • Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
  • Wed 26 Feb 2020 14:40

    Hej alla fina! Ville vara berätta att jag har fått min son nu, en riktig mirakel! Två friska fina barn med amh på 0,4. Allt är möjligt!

  • Thu 27 Feb 2020 23:06
    Nube skrev 2020-02-26 14:40:47 följande:

    Hej alla fina! Ville vara berätta att jag har fått min son nu, en riktig mirakel! Två friska fina barn med amh på 0,4. Allt är möjligt!


    Stort grattis till mirakel nummer 2 <3 själv har man börjat försöka igen och sonen är snart 6 månader :)
  • Fri 28 Feb 2020 21:37

    Den 8 mars är det ett år sen vår son föddes i vecka 20. Hjärtat har gjort så ont hela året. Men vi fick lite glädje och hopp för snart två veckor sen när vi fick ett nytt plus. Är bara i vecka 6 än så allt kan hända men håller tummar och tår att vi får en liten regnbågsbebis.

    Vid senaste kontrollen mätte mitt amh 0,5. Gången innan 0,18. Ca 6 månader mellan mätningarna.

  • Mon 2 Mar 2020 12:10
    Aylina88 skrev 2020-02-27 23:06:29 följande:

    Stort grattis till mirakel nummer 2 <3 själv har man börjat försöka igen och sonen är snart 6 månader :)


    Tack så mycket! Lycka till nu :)
  • Mon 2 Mar 2020 12:11
    larssonc skrev 2020-02-28 21:37:39 följande:

    Den 8 mars är det ett år sen vår son föddes i vecka 20. Hjärtat har gjort så ont hela året. Men vi fick lite glädje och hopp för snart två veckor sen när vi fick ett nytt plus. Är bara i vecka 6 än så allt kan hända men håller tummar och tår att vi får en liten regnbågsbebis.

    Vid senaste kontrollen mätte mitt amh 0,5. Gången innan 0,18. Ca 6 månader mellan mätningarna.


    Önskar er all lycka till nu! Hoppas att allt går bra denna gång :)
  • Sun 29 Mar 2020 09:04
    Claara skrev 2019-10-02 19:20:33 följande:

    Jag blev gravid på första försöket med amh värde 0,34. Övriga värden var dock bra. Tror inte man ska lägga för stor vikt vid amh, vilket även min gynekolog sa. Till er med lågt amh som vill ha hopp kan jag tipsa om att söka på engelska forum på internet istället för svenska.


    Hej, var det med ivf, naturligt eller insemination?

    Jag har amh på 0.36 (0.29 för ett år sedan). Gjort 7 inseminationsförsök, blev gravid på nr 2 men resulterade i MA v9, är nu inne i ett IVF-försök med Synarela/Menopur. Det verkar inte ta sig, på VUL1 hade bara ett ägg börjat växa något, ca 5 som inte rubbat sig, får domen imorgon.

    Jag har blivit naturligt gravid på 1a försöket 2 gånger tidigare (varav ett sent missfall) men vet ju inte vad min amh var då, 4 år sedan nu.

    Det känns som ett väldigt dyrt lotteri med dessa ägg.
  • Wed 29 Apr 2020 18:20

    Hej alla därute.

    Fick i februari veta att jag har AMH 0.1. Förtvivlan. Har nog knappt egentligen fattat mer än att det typ är kört men i vilket fall mkt bråttom. Är mitt i första IVF.en, har spejat, punkterat cysta, sprutat spejat och sprutat..... Chock och överraskning varje gång jag går dit (maken får inte följa med pga Corona) har jättesvårt med det mentala, känner mig helt utelämnad, I morgonbitti är det ultraljud för att kolla om det finns nått att ägglossa. Allt är kaos på insidan. Hittade denna tråd i fredags efter att ha gråtit som ett barn under nästan hela förra besöket. Läst i den på nätterna. Tänkte att det var dags att skriva nått.

    Är inte purung heller - 38 - utöver denna nästan obefintliga äggreserv. Nån som kan relatera, ge mig nått tips eller bara berätta sin historia?

  • Wed 29 Apr 2020 22:20
    Äggbrist skrev 2020-04-29 18:20:32 följande:

    Hej alla därute.

    Fick i februari veta att jag har AMH 0.1. Förtvivlan. Har nog knappt egentligen fattat mer än att det typ är kört men i vilket fall mkt bråttom. Är mitt i första IVF.en, har spejat, punkterat cysta, sprutat spejat och sprutat..... Chock och överraskning varje gång jag går dit (maken får inte följa med pga Corona) har jättesvårt med det mentala, känner mig helt utelämnad, I morgonbitti är det ultraljud för att kolla om det finns nått att ägglossa. Allt är kaos på insidan. Hittade denna tråd i fredags efter att ha gråtit som ett barn under nästan hela förra besöket. Läst i den på nätterna. Tänkte att det var dags att skriva nått.

    Är inte purung heller - 38 - utöver denna nästan obefintliga äggreserv. Nån som kan relatera, ge mig nått tips eller bara berätta sin historia?


    Hej äggbrist! Du är absolut inte ensam och jag säger bara, Ge inte upp! Jag hade ett amh på 0.5 när jag gjorde mina ivfer. Blev gravid på första, men barnet dog i magen. Efter det så gav jag upp ivf och gick direkt på äggdonation. De dömde ut mina äggstockar där jag gjorde mina ivfer, så jag tänkte att skit i det då! Jag kör äd för att slippa stressen med att få fram ägg. Sagt och gjort så åkte vi till Riga och förde in 2 st blastocyster och jag blev gravid, men mf i v.7. Då sa vi att vi väntar i några månader så åker vi igen. Kände att efter ett förlorat barn och 2 misslyckade ivfer och ett äd på 1.5 år var slitit på kroppen. Jag proppade kroppen full med vitaminer och sökte hjälp hos Sverker Hubbinette i Sthlm. Han sa många saker som stämde! Jag fick östrogenplåster och lite annat utskrivet som jag hämtade ut och sen åkte vi på en lång semester jag och min man. När jag åkte hem ifrån semestern så var jag gravid med mitt första barn som nu blir 4 i år. Förra året åkte vi tillbaka till Riga och förde in ytterligare 2 st blastocyster och barn nr 2 från äggdonation ligger nu här intill mig i sängen. Så jag säger dig att ge inte upp! Det finns de som har noll på amh och blir naturligt gravida. Och jag säger att uteslut aldrig äggdonation heller. Förstår om det kanske inte känns bra först, men jag är så lycklig och tänker inte ens på det!

    Kram och stort lycka till!
  • Wed 29 Apr 2020 23:01
    Livsbalans skrev 2020-03-29 09:04:16 följande:

    Hej, var det med ivf, naturligt eller insemination?

    Jag har amh på 0.36 (0.29 för ett år sedan). Gjort 7 inseminationsförsök, blev gravid på nr 2 men resulterade i MA v9, är nu inne i ett IVF-försök med Synarela/Menopur. Det verkar inte ta sig, på VUL1 hade bara ett ägg börjat växa något, ca 5 som inte rubbat sig, får domen imorgon.

    Jag har blivit naturligt gravid på 1a försöket 2 gånger tidigare (varav ett sent missfall) men vet ju inte vad min amh var då, 4 år sedan nu.

    Det känns som ett väldigt dyrt lotteri med dessa ägg.


    Hoppas det gått bra för dig! <3

    Jag blev gravid på naturlig väg och är nu i vecka 39.
  • Tue 2 Jun 2020 08:51

    Hej på er! Jag hoppa de går bra för er och ni inte ger upp drömmen om att bli mamma. Igår så blev jag gravid igen efter en kost ändring från en kinesisk läkare så nu hoppas jag lillen stanna hos mig och allt går bra <3

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH