• MissSu­mmer
    Äldre 11 Nov 12:44
    47014 visningar
    20 svar
    20
    47014

    Julklappstips till någon som har allt, inklusive pengar

    Vad ger man till en högavlönad person som har precis allt? Presentkort på massage går inte  att köpa då personen ifråga alltid glömmer bort sina presentkort, så det är bortkastade pengar.

    Det är en kvinna, 25+

    Har ni några tips? Anything!

  • Svar på tråden Julklappstips till någon som har allt, inklusive pengar
  • Äldre 11 Nov 12:45
    #1

    En upplevelse tillsammans med dig? Det beror ju lite på hur mkt presenten får kosta också :)

  • Äldre 11 Nov 15:21
    #2

    Ett par fina burkar med hemkokt sylt eller liknande.

  • Äldre 11 Nov 15:23
    #3

    Hotellweekend med gourmetpaket eller spa.

  • Buspoj­karna
    Äldre 11 Nov 15:24
    #4

    Lite sexleksaker Tungan ute

  • kmp
    Äldre 11 Nov 15:24
    #5

    Chokladprovning tillsammans med dig?

  • Äldre 11 Nov 15:27
    #6

    Är det någon du känner väl och hittat på mycke med så att det finns foto bevis så kan man göra fotoböcker på nätet på extrafilm tex, är en mycket uppskattad present, det har dom ju garanterat inte!

  • Äldre 11 Nov 15:27
    #7

    Mina föräldrar önskar sig alltid "något direkt konsumerbart". De har verkligen allt de behöver och vill inte ha fler saker, men något som går att äta eller dricka har ju alla användning för. Plommon i konjak eller något liknande är fantastiskt gott.

  • Äldre 11 Nov 15:34
    #8
    LillaAnna skrev 2010-11-11 15:27:26 följande:
    Mina föräldrar önskar sig alltid "något direkt konsumerbart". De har verkligen allt de behöver och vill inte ha fler saker, men något som går att äta eller dricka har ju alla användning för. Plommon i konjak eller något liknande är fantastiskt gott.
    Ja, det är också smart!
  • Sessan­87
    Äldre 11 Nov 16:54
    #9

    Fick själv ett tips i just den här frågan idag.

    Ni vet en sån där vetekudde man värmer i micron och använder när man har ont?
    Det finns såna bröd"korgar".
    Används när man ska bjuda på nybakat bröd, till frukostbröd man värmt eller till rostade mackor.
    Du micrar alltså den här vetevärmar-brödkorgen och ställer fram på bordet och så håller den brödet varmt under i princip hela måltiden.

    Värsta I-landsprylen, jag vet. Men var ändå ett bra tips, är nog inte många som har såna!
    Dock har jag inte kommit underfund med var man kan köpa dem än, försvårar ju lite att jag inte har något bra namn på prylen heller ^^

  • Pyssel­biten
    Äldre 14 Nov 15:47
    #10


    Jag köpte ett näsduksfodral till fars dag och tänkte köpa några till till tjejgänget i julklapp. Dom är så söta!

    http://www.blocket.se/goteborg/Nasduksfodral__Perfekt_nu_i_forkylningstider_30661273.htm?ca=15&w=1&last=1
  • Nyfike­n gul
    Äldre 14 Nov 15:53
    #11

    en fin korg med lite smått och gott i, och man behöver inte alltid ge bort något att äta.. det går att göra teman på korgen också...

    en kompis som gifte sig fick en "hobbykorg" - stickor och garn, stickbeskrivning, en bok om scrapbooking, roliga bullformar i papper, bakmått, en liten bok om saft och syltning, en vacker penna och exklusivt set med brevpapper och en engångskamera....

    ett annat tips är en prenumeration på nån tidning eller ett medlemskap i nån klubb kanske en bokklubb?


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Lillsk­rutten 09
    Äldre 15 Nov 11:51
    #12

    Kan tipsa om unicefs hemsida. Gå till gåvoshoppen och inhandla tex vätskeersättning och andra saker till behövande och så får du ett gåvobevis att ge bort.


    Eller så betalar du en viss tid för att personen ska vara världsförälder.


    Garanterat inte bortkastade pengar.

  • Äldre 15 Nov 23:48
    #13

    En get , 2 hönor eller 30 träd?

    Kollar in olika sajter som gör kollektiv köp till fattiga människor

    Förra julen köpte vi en get till mina svar föräldrar - de fick en certifikat att någon fick en get  - det var en MYCKET uppskattat present!

    Kollar på www.webaidshop.se


  • Äldre 17 Nov 11:28
    #14

    Förra året fick jag en klapp från UNICEF...en våg att väga nyfödda bäbisar i Afrika. Det var min absolut bästa present. Jag har börjat kolla mycket efter sånt när man ska köpa presenter. Det finns en del butiker som säljer till förmån för typ UNICEF. Köpte julklappar till barnen på littlebloom.se finaste bäddsettet jag sett och tröjor från Ibabiba. Visst...lite dyrare men samtidigt går pengar till något bra och det är ekologiskt också. Jag köper inte så mycket resten av året men på julen ska det vara lite speciellt tycker jag.

  • Äldre 6 Nov 16:44
    #15

    Skulle vilja bumpa den här tråden - julen är ju runt hörnan och jag brottas lite med samma dilemma för julklappar till min syster. Mer bra tips tack! Själv tänker jag rekommendera Diakonia - http://www.diakonia.se/julklapp, där man kan köpa rättigheter för en hundralapp, vilket räddar livet på en medmänniska. Det är till exempels rätten till en säkrare förlossning och rätten till mark och jord. En hundralapp kostar varje rättighet. Webaidshop har jag redan sett någon annan rekommendera här. Är man mer inne på prylar & sånt finns det topplistor och samlingar med e-butiker på skicka-present.com/julklappstips  och sen finns det förstås massor av udda och roliga prylar på Coolstuff.se, även för den som redan har "allt"; här kan man ju köpa något som går att skratta åt.   

  • linjoh­a
    Äldre 7 Nov 10:56
    #16

    Ett namnsmycken med nån klurig text kanske? Något som berör mottagaren. Jag har shoppat fina från www.butikstylish.se, i senaste nyhetsbrevet såg jag att de dessutom hade 45% rabatt på sina namnsmycken.

  • Äldre 7 Nov 11:02
    #17

    Även om man tjänar bra och har allt så förbrukar man ändå förbrukningsartiklar och ätbara saker

    Vinkorg?
    Kex& Ostbricka?
    Godiskorg?

    Strumpor/fluffiga sockar?
    Hårvårdsprodukter?
    Blommor?
    Gröna växter?
    Smycken?
    Böcker?
    En kurs i spanska?
    Träning på gym?


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • ssf
    Äldre 7 Nov 16:58
    #18

    En korg innehållande recept på en förrätt, en varmrätt och en efterrätt samt allt man behöver för att laga dem. Med eller utan dryck.

  • Äldre 23 Nov 23:28
    #19

    Jag hade det här problemet när jag skulle köpa Julklapp till min pappa. Han har precis alla prylar man kan tänka sig redan. Slutade med att jag köpte ett presentkort på en åktur i en Ferrari. Det var en riktig fullträff.

  • Äldre 26 Jul 12:30
    #20

    Min bror fyller snart år och jag behöver hjälp med lite presenttips. Han har ett högavlönat jobb och är en riktigt "prylgalning" så det känns som han har det mesta.. Tycker ni man skall köpa någon form av upplevelse? Hittade denna hemsida med presenter. Vet ni några mer hemsidor där jag kan få lite inspiration? Om jag skall köpa en upplevelse var är den bästa sida att besöka? Är denna hemsida bra? 

Svar på tråden Julklappstips till någon som har allt, inklusive pengar