• pmö80
    Äldre 18 Nov 10:06
    33032 visningar
    6 svar
    6
    33032

    huskur mot heshet / förlorad röst?

    Har tappat min röst.. andra dagen nu och jag vet inte vad jag ska göra? Finns det några bra knep.. mer än honungsvatten? Kanske vitlök men hur ska man "tillaga" den?

  • Svar på tråden huskur mot heshet / förlorad röst?
  • Äldre 18 Nov 10:17
    #1

    Det är bara vila rösten - var tyst så mkt som möjligt - och dricka varmt som gäller.

  • Titran­ia
    Äldre 18 Nov 10:17
    #2

    Mot heshet hjälper inget annat än att vila rösten... Du kan ju lena halsen med honung, men tror inte det hjälper på själva hesheten.


  • Äldre 18 Nov 10:19
    #3

    ma får lära sig att vara TYST helt enkelt, jag blir ofta hes och tappar rösten och det är ju inte lätt att låta bli att prata men det är det enda som skyndar på läkningen. och en viktig sak, VISKA INTE! om man viskar blir skadan bara värre. om du absolut måste prata trots skadad röst så försök prata "normalt" trots att det låte knäppt.

  • Hallon­mun
    Äldre 18 Nov 10:19
    #4

    Honung har läkande effekt, dock viktigt att man inte värmer upp den då alla enzymer förstörs vid temperaturer över 60 grader, och då har honungen bara sötande effekt.


    Google is my friend ♥
  • pmö80
    Äldre 18 Nov 13:37
    #5

    Tack för alla tips! Då får jag helt enkelt hålla tyst! Visste inte det där med upphettning av honung? Då ska jag hålla ner tempen på honungsvattnet :)

  • Äldre 6 Apr 19:46
    #6

    Botade min heshet med en ny medicin som jag köpte på Apotek Hjärtat. GeloRevoice, fick snabbt tillbaka rösten

Svar på tråden huskur mot heshet / förlorad röst?