• trollbottom

    Förskolor kan vara vanvårda

    Jag blir allvarligt förvånad när folk inte tror på att förskolor kan missköta sig, vara elaka mot barnen, vansköta dem osv. Varför är det så svårt att förstå att även förskolor kan missköta sig? Ja, dagmammor med för den delen. Jag tycker inte alls det är konstigt. Tragiskt men inte konstigt.

    Det finns vanvård och misskötsel inom äldreomsorgen, vanliga vården, företag... Ja överallt där människor finns. Så om det dyker upp en förskola som rent av är elak mot barnen, vanvårdat dom och beter sig som skit så är det inte konstigt.
    Är det för att det handlar om barn som gör att det är så svårt att förstå? Men om det är så att vuxna aldrig skulle skada barn så skulle det inte finnas föräldrar som vanvårdar, misshandlar och struntar i sina barn. Det skulle inte finnas några sexuella övergrepp på barn etc.

    Vad är det som gör att det är så svårt att förstå och ta in att även förskolor (dagmammor) kan missköta sig ordentligt?


    Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
  • Svar på tråden Förskolor kan vara vanvårda
  • Linda1976

    Inget svårt alls faktiskt.

    Däremot är det väl svårare för den mänskliga hjärnan att hacka i sig att människor kan vara elaka mot små försvarslösa barn, än mot vuxna. 


    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • trollbottom
    Linda1976 skrev 2010-11-26 08:15:29 följande:
    Inget svårt alls faktiskt.

    Däremot är det väl svårare för den mänskliga hjärnan att hacka i sig att människor kan vara elaka mot små försvarslösa barn, än mot vuxna. 
    Visst är det så. Det är lättare att acceptera elakhet vuxen mot vuxen men inte vuxen mot barn. Handlar om maktförhållanden. Men här på FL verkar det vara så ofta när någon skriver om någon förskola som misskött sig att människor inte tror på det. För det är orimligt att sådant händer.
    La Lola skrev 2010-11-26 08:18:11 följande:
    Så här illa var det i fjol på min lilla ort.

    op.se/ostersund/1.1083691-vikarie-slog-larm-n...
    Detta hände oss. Rent förjävla sjukt

    www.familjeliv.se/Forum-3-26/m53955274.html
    Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
Svar på tråden Förskolor kan vara vanvårda