• Anonym (Känslig?)

    Svärmor..vara med under förlossning!! Orespekterad

    Jag är nästan i mitten av min graviditet. När vi berättade för min svärmor att vi väntade barn blev hon jätte glad.


    (vilket jag tycker är jätte kul) Hon frågar sedan om hon får vara med på RUL, i o med att jag o sambon har varit på ett VUL och ett UL redan tyckte jag att det känndes okej att hon va med. Idag när jag pratade i telefon med henne kommer det fram att hon sagt till min sambo att hon vill vara med under själva förlossningen. Han ska tydligen ha svarat att han inte tror jag vill det, men hon säger att hon visst ska det, och att hon ska prata med mig om det.


    När jag pratar med henne så säger jag - NEJ, jag vill inte att du ska vara där, jag vill knappt ha min man där. Varpå hon svarar att hon vill vara ett stöd och cocha mig. Jag tackar då för erbjudandet IGEN och säger att det räcker med min man. Hon säger då får jag sitta utanför och vänta och direkt när bebisen är ute vill jag komma in. Jag försöker igen förklara att vi säkert kommer vilja vila ett par timmar kanske tom ett dygn innan besök..
    Hennes svar är att - ja med då får du vila, så får min son komma ut med mitt barnbarn till mig.

    Jag vill helt klart att hon tillsammans med mina föräldrar är den första som ska träffa bebisen, Jag älskar verkligen min svärmor. Men jag vill själv ringa när vi (jag) är redo och välkommna henne och mina föräldrar samtidigt..Är det fel?

    Är jag knäpp och överkänslig? Jag vill inte att hon ska sitta utanför...

    Min man tycker förövrigt att det vore konstigt om hon inte kände så, Och att "alla" vill träffa sitt nya barnbarn på en gång. Jag tycker att när jag talar om att jag inte vill ha henne där just då borde hon respektera detta.?!

    Jag vill inte ha någon sympati...utan era åsikter om jag är överkänslig eller om jag reagerar normalt?

  • Svar på tråden Svärmor..vara med under förlossning!! Orespekterad
  • 3 barns mamma84
    Miss Skywalker skrev 2010-12-05 22:58:24 följande:
    Låt inte häxan förstöra det här mer än vad hon redan gjort! Bli heligt förbannad och sätt stopp för käringen nu! Du kommer att ångra det annars.. Vet inte vad som är värst. Alla egoistsvärmorsor eller alla som låter dom hållas...
    ligger här på soffan o kan inte sovaRynkar på näsanhar kommit fram till en sak nu.
    sambon får lämna mg ensam på bb onsdag morgon o lämnar mig sen vad fan ska jag ha honom till tror han att han ska hålla mig i handen på op rummet sen vissa sonen för sin mamma o jag inte är värd ett piss sen åker dom 2 hem o jag ligger kvar på bb på ett nytt ställe med nya människor i ett nytt land Rynkar på näsan
    nej nu har jag fått nog mitt hjärta gråter jag kan inte sova då allt snurrr runt i huvet det jag tänker på e han o hans mamma.....
    fan ta dom bådaGråter
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Miss Skywalker
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-06 01:31:48 följande:
    ligger här på soffan o kan inte sovaRynkar på näsanhar kommit fram till en sak nu.
    sambon får lämna mg ensam på bb onsdag morgon o lämnar mig sen vad fan ska jag ha honom till tror han att han ska hålla mig i handen på op rummet sen vissa sonen för sin mamma o jag inte är värd ett piss sen åker dom 2 hem o jag ligger kvar på bb på ett nytt ställe med nya människor i ett nytt land Rynkar på näsan
    nej nu har jag fått nog mitt hjärta gråter jag kan inte sova då allt snurrr runt i huvet det jag tänker på e han o hans mamma.....
    fan ta dom bådaGråter
    Men du. Så här ska det ju inte vara.. Jag förstår att det inte är lätt då man är extra känslig när man är gravid, men prata med honom och säg att om varken han eller kärringen respekterar hur du vill ha DIN förlossning så får du prata med barnmorskorna dom kommer garanterat att göra det. Slösa ingen mer energi på kärringen! Hon är inte värd det! Var glad över att du snart ska få träffa din lilla bebis istället! Glad Vilket land är ni i?  
  • akademikern
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-06 01:31:48 följande:
    ligger här på soffan o kan inte sovaRynkar på näsanhar kommit fram till en sak nu.
    sambon får lämna mg ensam på bb onsdag morgon o lämnar mig sen vad fan ska jag ha honom till tror han att han ska hålla mig i handen på op rummet sen vissa sonen för sin mamma o jag inte är värd ett piss sen åker dom 2 hem o jag ligger kvar på bb på ett nytt ställe med nya människor i ett nytt land Rynkar på näsan
    nej nu har jag fått nog mitt hjärta gråter jag kan inte sova då allt snurrr runt i huvet det jag tänker på e han o hans mamma.....
    fan ta dom bådaGråter
    Stackare. Jag förstår dig. Din sambo borde stå på din sida i det här. Risken är att du kommer få bittra minnen av detta för väldigt lång tid framåt ifall sambo + svärmor kör över dina känslor på det här sättet. Självklart ska du sniffa på din bebis innan din svärmor gör det. Kan du inte ringa och prata med kliniken redan nu? Bestämma med dem, förklara hur du känner det. De kanske kan ta snacket med din sambo, som får ta snacket med din svärmor.

    Och du, ta taxi till sjukhuset. Det är värt den kostnaden för att slippa svärmors "hjälp"
  • 3 barns mamma84

    Hej och godmogon med trötta ögon och huvudvärk som ett tåg kört över mig.
    Bertättade för sambon att jag låg på soffan och inte kunnat sova ett piss av att bara tänkt i massor.
    Berättade för sambon att jag igentligen inte ville ha din mamma har inget imot henne men jag ville inte.
    Sambon svarde mig snällt och ömmt om det var därför att jag trodde hon skulle ta över kontrollet på mig.
    Och jag svarade naturligtviss ja för det e något som oxå e med på bilden.
    Och han svarde att jag inte skulle oroa mig för det skulle hon inte göra.
    Näh vi får väl se på onsdag dåRynkar på näsanmin dag är förstörd till 100 nu.
    Det ända som finns i mina minnen när jag väntade sonen 08 och hon skulle tvinga sig på där MED att hon skulle följa med på förlossningen.
    MEN min son var en klock pojk som inte tittade ut haha han kom med snitt han med och hon han åka iväg igen till sig vi bodde då i sverige och hon i danmark.
    Då sa hon ''om han inte tittar ut sparkar jag ut honom'' det sitter i och kommer ALDRIG att försvinna bort.
    Nu är det bara 2 dagar kvar.

    Jag bor ni med sambon i danmark bott här nu i 1år ca lite mer
    Flyttade hit 25 sep 09

    Nu måste jag at alvedon och lägga mig på sängen e helt förstörd.


    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

    Ts vill säga till dig STÅ på ge inte upp var inte lika nere som jag kämpa jag skulle oxå kämpa men jag orkar inte längre.
    Hon har redan tagit över makten på mig och mina barn.
    Förslåt om jag skriver om mina problemRynkar på näsanjag vet inte vad jag ska göra.
    Går väl snart så långt att dom kommer på på sjukhuset att stanna kvar längre tid.


    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Anonym

    säg att datumet e flyttat till svärmor men säg det inte förrän onsdag innan ni åker in o meddela på sjukhuset att de INTE får säga att ni är där (i sverige måste de har lov att ens lämna ut om man är där, vet inte om det gäller i danmark men det borde det göra) så kan ni ringa o meddela att han kommit ut sen, o frågar hon varför ni ljög ja förklara att ni inte hade nån utväg för hon skulle pressa sig in o det ville ni inte eftersom hon inte verkar fatta på nått annat sätt

  • Anonym

    På sjukhus i Malmö är det förbjudet med besök på sjukhuset. Är det inte det överallt?

  • Happymom
    Anonym skrev 2010-12-06 14:28:41 följande:

    På sjukhus i Malmö är det förbjudet med besök på sjukhuset. Är det inte det överallt?


    Tyvärr inte.... Men det borde det vara!
  • Anonym (Känslig?)
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-06 09:54:43 följande:
    Ts vill säga till dig STÅ på ge inte upp var inte lika nere som jag kämpa jag skulle oxå kämpa men jag orkar inte längre.
    Hon har redan tagit över makten på mig och mina barn.
    Förslåt om jag skriver om mina problemRynkar på näsanjag vet inte vad jag ska göra.
    Går väl snart så långt att dom kommer på på sjukhuset att stanna kvar längre tid.
    Tack!
    Du måste stå på dig! som alla kloka människor i tråden skrvt till mig, det är din förlossning!!!!
    Kejsarsnitt eller inte spelar ingen roll!
    Du måste tala om för karln och svärmodern hur du känner, var tydlig.

    Styrke kramar till dig!!
  • Anonym

    Stå på er nu! Om ni t e x berättar för sjukhus personalen hur ni vill ha det...tror ni inte dem hjälper er då? Det tror jag !

Svar på tråden Svärmor..vara med under förlossning!! Orespekterad