• Anonym (Känslig?)

    Svärmor..vara med under förlossning!! Orespekterad

    Jag är nästan i mitten av min graviditet. När vi berättade för min svärmor att vi väntade barn blev hon jätte glad.


    (vilket jag tycker är jätte kul) Hon frågar sedan om hon får vara med på RUL, i o med att jag o sambon har varit på ett VUL och ett UL redan tyckte jag att det känndes okej att hon va med. Idag när jag pratade i telefon med henne kommer det fram att hon sagt till min sambo att hon vill vara med under själva förlossningen. Han ska tydligen ha svarat att han inte tror jag vill det, men hon säger att hon visst ska det, och att hon ska prata med mig om det.


    När jag pratar med henne så säger jag - NEJ, jag vill inte att du ska vara där, jag vill knappt ha min man där. Varpå hon svarar att hon vill vara ett stöd och cocha mig. Jag tackar då för erbjudandet IGEN och säger att det räcker med min man. Hon säger då får jag sitta utanför och vänta och direkt när bebisen är ute vill jag komma in. Jag försöker igen förklara att vi säkert kommer vilja vila ett par timmar kanske tom ett dygn innan besök..
    Hennes svar är att - ja med då får du vila, så får min son komma ut med mitt barnbarn till mig.

    Jag vill helt klart att hon tillsammans med mina föräldrar är den första som ska träffa bebisen, Jag älskar verkligen min svärmor. Men jag vill själv ringa när vi (jag) är redo och välkommna henne och mina föräldrar samtidigt..Är det fel?

    Är jag knäpp och överkänslig? Jag vill inte att hon ska sitta utanför...

    Min man tycker förövrigt att det vore konstigt om hon inte kände så, Och att "alla" vill träffa sitt nya barnbarn på en gång. Jag tycker att när jag talar om att jag inte vill ha henne där just då borde hon respektera detta.?!

    Jag vill inte ha någon sympati...utan era åsikter om jag är överkänslig eller om jag reagerar normalt?

  • Svar på tråden Svärmor..vara med under förlossning!! Orespekterad
  • butterflower
    Trolovade skrev 2011-06-27 08:46:02 följande:
    Hur slutade det ts, gick förlossningen bra? Hur tog svärmor det?
    Oxå nyfiken
  • enny signatur

    "vi fick för 7 dagar sedan en undarbar x" När de frågar varför de inget fick veta innan så förklara att de helt enkelt var för jobbiga och ni inte ville ha dem där i början.

  • asta66
    enny signatur skrev 2011-07-02 00:34:18 följande:
    "vi fick för 7 dagar sedan en undarbar x" När de frågar varför de inget fick veta innan så förklara att de helt enkelt var för jobbiga och ni inte ville ha dem där i början.
    Underbart!
  • Anonym (Känslig?)

    Oj , längesedan jag var inloggad och kikade in i tråden. Förlossningen gick toppen och mini föddes i slutet av april 2011. Svärmor var inte med men kom och hälsade på när mini var två dagar.

    Hon tjatar nu om när han ska sova hos henne första gången. Men jag står på mig.

    Tack fö erat stöd under den jobbiga tiden!

  • Anonym

    Du är verkligen inte överkänslig herregud vad konstigt! Inger svärmor med på min förlossning heller. Min egen mamma ska ju inte vara med, varför hon? Stå på dig. Du kommer verkligen vilja känna dig så bekväm som möjligt i den obekväma situationen.

  • Anonym (Nyfiken)

    Åh, vad kul med uppdatering. :) Har tänkt på den här tråden.

    Vad skönt att allt slutade bra. Grattis till mini.

  • Rokka Jill

    usch vad hemskt det måste vara.. hon verkar vara minst lika glad för denna bebisen som ni och verkar inte förstå hur hon ska agera eller förstå att hon ska backa lite..

    hennes svärmor var kanske inte ALLS intresserad och hon vill kanske kompromissa detta?


  • Anonym (Tina)

    Svärföräldrarna får snäll vänta på sin tur att få träffa bebisen.Sätt gränser.

  • Pentra
    Anonym (Tina) skrev 2021-04-10 12:59:55 följande:
    Svärföräldrarna får snäll vänta på sin tur att få träffa bebisen.Sätt gränser.
    Eeh, "bebisen" fyller snart 10 år! :-/
Svar på tråden Svärmor..vara med under förlossning!! Orespekterad