• Anonym
    Äldre 6 Dec 14:03
    31249 visningar
    234 svar
    234
    31249

    Så jävla trött på mina kolleger !!!! Jag måste jobba ännu en julafton !!!

    Fan vad less jag blir !!! Jag har precis fått besked att jag inte får semester på julafton.
    Som vanligt har alla småbarnsföräldrar lagt in om föräldraledigt och där kan chefen inte neka ledighet.Och några ordinarie måste jobba.Vi kan inte lämna verksamheten åt enbart vikarier säger min chef.
    Jag har jobbat  många julaftnar på raken  nu så jag hade verkligen hoppats på ledigt i år.
    Jag har inga barn och kommer inte heller att få några men jag vill väldigt gärna fira julafton med mina syskon och deras härliga ungar.
    Jag vet att mina kolleger har lagen på sin sida så det behöver ingen upplysa mig om men jag blir frustrerad i alla fall.Och jag har talat om för min chef vad jag tycker om det här men får inget gehör.
    Piss !!! 

  • Svar på tråden Så jävla trött på mina kolleger !!!! Jag måste jobba ännu en julafton !!!
  • Anonym (*)
    Äldre 6 Dec 14:04
    #1

    Tråkigt.
    Är det bara du som inte har småbarn på ditt jobb?  

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 6 Dec 14:06
    #2

    Nä, vi är några till.Två av oss ska jobba julafton.

  • Anonym
    Äldre 6 Dec 14:07
    #3

    men fy!! Man borde ju få turas om tycker jag....du ska väl inte straffas varje år??

  • Anonym
    Äldre 6 Dec 14:07
    #4

    Det är en jättesvår sits, ju större artbetsplats -desto svårare att lösa. Det bästa hade naturligtvis varit om alla anställda -oavsett familjesituation -hade gått efter ett schema som rullat på med ledighet över alla olika högtider och om alla följt dem. Problemet är ju som du själv skriver att det då räcker med att några helt struntar i alla andra och ändå skickar in sina föräldraledighetsdagar så spricker allting.

    Jag tycker det är synd att din chef inte äns vill ta upp detta med er i personalen. Det måste vara många fler än du som känner såhär som aldrig får ledigt.Rynkar på näsan

  • Äldre 6 Dec 14:13
    #5

    Har du tagit upp det?

    På alla jobb jag har haft har vi turats om att arbeta på helger.

  • Birgit­ta2
    Äldre 6 Dec 14:14
    #6

    Min dotter har inga barn, och hon jublar när hon får jobba storhelger. Det blir 3-4 ggr lönen och blir toppen i januarilönen.  jag hade ju helst velat fira med henne, men förstår henne såååå väl. Dock  tycker jag inte att OM man nu vill vara ledig så skall man inte behöva jobba två jular i rad. Där måste väl arbetsledningen kunna jämka?

  • a mor
    Äldre 6 Dec 14:24
    #7

    Hur långt är passet på julafton? Jag vet att normalt sett så fungerar shemaläggning så här men........... Skulle ni inte kunna göra julafton till ett två eller tredelat skift, beroende hur många ni är som jobbar. Förvisso måske kanske fler jobba då men inte så lång tid i stället. Jag ska själv jobba några timmar på julafton , men det känns inte så farligt eftersom det just handlar om bara två-3 timmar.

  • linahe­lena
    Äldre 6 Dec 14:30
    #8

    har jobbat julafton dygn eller 23dygn julafton08-13 och 25 dygn dom senaste 3åren i år är jag äntligen ledig!!! 

  • Anonym (minns­)
    Äldre 6 Dec 14:33
    #9

    Min mamma arbetade alltid julafton när jag var liten. Medans hon jobbade så köpte vi den fulaste kvarlämnade granen och klädde den, firade maten och gjorde iordning därhemma. Sen började det egentliga firandet när hon kom hem.
    Kan det vara något? Nu när du ändå måste jobba. Prata med syskon om det går att ordna något liknande.

    (Alla vi syskon köper alltid den fulaste granen vi kan hitta, det har liksom blivit en grej av det hela efter alla dessa jular.)

  • Anonym (Love)
    Äldre 6 Dec 14:33
    #10

    Om chefen sket så hårt i mig, så skulle jag faktiskt skita i chefen och sjukanmäla mig.

Svar på tråden Så jävla trött på mina kolleger !!!! Jag måste jobba ännu en julafton !!!