• Äldre 16 Dec 14:15
    85914 visningar
    6 svar
    6
    85914

    Vad skriver man på ett kort till en person som ska gå i pension?

    Jag ska skriva ett kort till en person som går i pension, men vad skriver man?
    "Lycka till" passar väl inte i detta sammanhang?
    Vi har jobbat ihop lite sporadiskt under många år, men "Tack för de här åren" känns inte heller helt rätt, eftersom jag inte känner henne så jätteväl egentligen.

    Söker efter en passande fras. Några ideér?

  • Svar på tråden Vad skriver man på ett kort till en person som ska gå i pension?
  • Äldre 16 Dec 14:16
    #1

    Äntligen Fri!

    /Längtar till pensionen

  • Äldre 16 Dec 14:20
    #2

    Tack för jag fick glädjen att jobba med dig!

    Glädjen kan bytas ut mot ex möjligheten, erfarenheten, chansen.

  • Äldre 16 Dec 23:03
    #3

    Någon mer?

  • Äldre 17 Dec 00:40
    #4

    Du har gjort ett förbannat bra jobb här i massa år... det tackar vi dig för!!

    Nu är det din tur bara njuta av livet och ha det så där förbannat gott, som vi andra än så länge bara kan gå och sukta efter....

    Ps. om du skulle sakna oss för mycket, dra med dig en vetekrans och kom hit vid fikatid, så får vi höra hur livet som FRIIIIIII går till....

  • Äldre 17 Dec 00:44
    #5
    AvalonC skrev 2010-12-17 00:40:14 följande:
    Du har gjort ett förbannat bra jobb här i massa år... det tackar vi dig för!!

    Nu är det din tur bara njuta av livet och ha det så där förbannat gott, som vi andra än så länge bara kan gå och sukta efter....

    Ps. om du skulle sakna oss för mycket, dra med dig en vetekrans och kom hit vid fikatid, så får vi höra hur livet som FRIIIIIII går till....
    Ahh, jag läste för snabbt, trodde ni var en hel hög som skulle tacka av en arbetskompis....

    Det kommer bli lite tomt utan dig, men jag hoppas att du får en underbar pension och att du lever ut alla dina drömmar...

    Välkommen tillbaks på fika när du vill berätta hur underbart livet som pensionär är....

    Tja, det var ju svårt... :)
  • Syster Frida
    Äldre 17 Dec 08:30
    #6
Svar på tråden Vad skriver man på ett kort till en person som ska gå i pension?