• Äldre 26 Dec 14:02
    13701 visningar
    21 svar
    21
    13701

    ni vars barn har/leker med ett dockhus, vilken alder ar de?

    Hej 
    som rubriken lyder...
    jag bara undrar for jag hade tankt kopa ett till min dotter nasta ar ( jag vet planerar lite langt i forvag) hon ar da 2,5 ar... men nu fick jag reda pa att min sambos brors dotter fick ett i julklapp i ar och hon ar 8 ar :-O och min bonus sa presis att hon fick ett av sin mamma och hon ar 6... 

    jag har hittat ett super fint dockhus som nu finns pa rea sa jag tankte kopa det och behalla det till nasta jul och under aret kopa saker till det, men det verkar vara aldre barn som leker med det ju... kan ju inte spara det i 5 ar eller nagot sadant...

    ok lite fjantig fraga men men .... 

  • Svar på tråden ni vars barn har/leker med ett dockhus, vilken alder ar de?
  • Äldre 26 Dec 14:24
    #1

    nagon som kan svara? kanske skulle skriva i foraldrar forumet ist

  • Äldre 26 Dec 14:24
    #2

    Hon är 6 år och började väl intressera sig omkring 5-årsdagen.
    Med äldsta barnet var jag lite väl ivrig och tog fram mitt gamla dockskåp när hon var 3 år. Hon tyckte det var skitkul, men hela dockskåpet var trashat på ett par veckor ...

  • Äldre 26 Dec 14:27
    #3

    Vi har köpt ett Lundby till dottern som fyller 2 i feb. Hon tycker om det när vi också är där, men hon leker inte med det själv. Min 5 åriga son älskar att leka med det, även min snart 8 åriga son.
    Köpte det nu så vi kan samla grejer til det...Gjorde köksinredning, toa/vask och en bokhylla i lego till huset
    Hade ett par möbler vi köpte på Netto för länge sen. Det är duplogubbar som bor i huset, och en massa djur..


    Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Äldre 26 Dec 14:34
    #4

    Mitt dockskåp står det 1998 på,så jag var fem år när jag fick det.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Tikka
    Äldre 26 Dec 14:46
    #5

    det är väl en "smaksak" antar jag. vi köpte fisher prices leksakshus till dottern ifjol och hon var då 3,5 och hon har lekt massor med det men nu är det Barbie och Polly Pocket som gäller. Antar att får de "stora" leksaker för fort kan de inte leka med dem, en 2 åring leker ju inte samma rollekar som ett äldre barn, men hon kan gilla det eller vara vuxen för sin ålder i sina lekar. Svårt för oss att veta. Köp ett om du är säker på att inget stoppas i munnen. Det kan ju vara så att om de får saker de inte förstår sig på att leka med kommer hon inte leka med det senare heller när de leker/övar på relationer mellan figurerna eller rollekarna. Äh, jag vet inte. Jag skulle nog ha väntat lite till men å andra sidan är alla olika och jag vet absolut inget om din dotter så jag kan nog inte riktigt uttala mig...

  • Äldre 26 Dec 15:55
    #6

    ok tack for era svar, verkar som jag skulle ta och vanta nagra ar med detta...som nagon sa hon kommer sakert leka med det ( for det gor hon hos andra redan nu) men kommer sakert vandalisera det med haha...det kommer sakert fler fina dockhus om nagra ar... 

  • Tikka
    Äldre 28 Dec 18:23
    #7
    lilla mej skrev 2010-12-26 15:55:24 följande:
    ok tack for era svar, verkar som jag skulle ta och vanta nagra ar med detta...som nagon sa hon kommer sakert leka med det ( for det gor hon hos andra redan nu) men kommer sakert vandalisera det med haha...det kommer sakert fler fina dockhus om nagra ar... 
    Om du har råd och möjlighet att förvara det kanske du kan köpa det ändå och gömma undan det ett tag? Och köpa saker till under tiden, vore ju häftigt att möblera klart och det i sin helhet när hon ska få det.
  • Äldre 28 Dec 21:28
    #8
    Tikka skrev 2010-12-28 18:23:08 följande:
    Om du har råd och möjlighet att förvara det kanske du kan köpa det ändå och gömma undan det ett tag? Och köpa saker till under tiden, vore ju häftigt att möblera klart och det i sin helhet när hon ska få det.
    ja visst skulle jag kunna gora det, men kommer jag kunna halla mig med att ge henne det det ar ju det som ar fragan
  • Tikka
    Äldre 29 Dec 13:31
    #9
    lilla mej skrev 2010-12-28 21:28:12 följande:
    ja visst skulle jag kunna gora det, men kommer jag kunna halla mig med att ge henne det det ar ju det som ar fragan
    HAHA! Ja, då är det knepigt!  :)
  • sommar­blomma­1
    Äldre 5 Jan 18:35
    #10

    Min dotter är 2 1/2 och leker med en ficherprice dockhus. Hon tycker det är jätteroligt! Jag har köpt en djurfamilj The sylvanians eller vad de heter som får bo i huset. De är lite större än vanliga dockor till dockhus då jag ville att hon skulle ha större som inte går att sätta i halsen. Hon låtsasleker med alla mamma, pappa, son och dotter precis som större barn.


    ~*~♥~*~ Algot 100821 ~*~♥~*~ Thilda 080810 ~*~♥~*~
Svar på tråden ni vars barn har/leker med ett dockhus, vilken alder ar de?