• Takpannan

    Hur länge använder barnet liggvagn?

    Hej!
    Vi väntar på vårt adoptivbarn och jag undrar hur många månader era barn var då ni övergick från en liggvagn till en sittvagn. Vore tacksam för hjälp i denna fråga.

  • Svar på tråden Hur länge använder barnet liggvagn?
  • Helena77

    Hmm vi har 4 barn och dom har varit 5-6 månader när vi har gått över till sittvagn...med liggläge förstås.

  • La Lola

    Alma hade liggdelen i 11 mån.
    Men hon låg ju inte ner i den efter att hon hade fyllt typ 6 mån.

    Hedda var 5 mån när vi bytte från liggdelen.


    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Villimey

    Även om barnen sitter i sittdelen så ska den kunna läggas ner i fullt liggläge(så att barnen ligger rakt). Hur gammalt kommer barnet att vara?

  • mariaheterjag

    Min son var 5,5 månader när vi bytte. Är även bra att tänka på att vagnen fortfarande ska vara vänd emot dig och inte ifrån som många sittvagnar är. Eller ska och ska... men jag tror i alla fall en 6 månaders mår bäst av att se mamma eller pappa.

  • Northman

    Vi använde aldrig liggdel, bara sittdel med fullt liggläge

  • LuMa

    Vi hade vagnen för att barnen skulle kunna sova ute.
    Båda barn var strax under året när vi bytte till sittdelen.

  • beabus87

    Från liggdel till sittdel bytte vi när sonen var 5 månader. Men vände honom framåt gjorde jag först när han var runt 11-12 månader om jag inte minns fel.

  • vittra

    Har aldrig använt liggdel, varken till första eller andra barnet. Däremot bör man ju kunna fälla ner till fullt liggläge i vagnen och det har vår första använt ända tills hon slutade med vagnen helt.

Svar på tråden Hur länge använder barnet liggvagn?