• Vanill­ie
    Äldre 29 Dec 12:22
    8113 visningar
    37 svar
    37
    8113

    Vad är skillnaden på en vanlig mobil och få en iphone?

    Har precis köpt en iphone och fick frågan av min mamma. Men jag kunde inte svara på det. Det finns ju vanliga mobiler som man kan surfa på så vad är egentligen skillnaden? Nej jag är väl inte så tekniskt lagd kanske


    Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • Svar på tråden Vad är skillnaden på en vanlig mobil och få en iphone?
  • Äldre 30 Dec 09:30
    #11
    Stealth skrev 2010-12-29 19:06:19 följande:
    jag har inte haft en pekskämrstelefon på länge där man behövt anv'ända 2 händer, hur gör man ens då?
    Som jag skrev: En för att hålla i den och en för att trycka på skärmen. För mig fungerar det definitivt inte att hålla den i en hand och med tummen styra telefonen, så som det går i en knappstyrd telefon. Om du klarar det har du förmodligen mycket mindre händer än jag (=bättre träffsäkerhet med en liten tumme, jag måste använda pekfingret för att träffa rätt) och skriver inte text till SMS eller liknande.
  • Äldre 30 Dec 09:33
    #12

    En vanlig mobiltelefon är en telefon, som ibland har extra funktioner typ surfa.
    En iPhone, eller smartphone, är en liten dator som du kan ringa med.

  • Äldre 30 Dec 09:39
    #13

    Måste bara flika in att jag inte har några problem alls att hantera min iphone med en hand. Men det krävs kanske lite mindre händer då, har inte tänkt på det.

  • Äldre 30 Dec 09:49
    #14

    Hur pinch-zoomar du om du håller i och pekar på mobilen med samma hand?

  • Äldre 30 Dec 09:52
    #15

    Jag skriver det här inlägget med tummen på dem hand jag håller min iphone i, förresten. Dock är det meckigare, tar längre tid och träffsäkerheten med tummen är betydligt sämre. Mindre komplicerade grejer som att välja en kontakt och ringa upp, eller ta en bild funkar dock bra med en hand.

  • Northm­an
    Äldre 30 Dec 10:01
    #16

    Men vad är det som gör en iphone så fantastisk att det motiverar priset?

  • Jesspa­80
    Äldre 30 Dec 10:05
    #17

    Det är ju en apple. Svårare än så behöver det ju inte vara?

  • Stealt­h
    Äldre 30 Dec 10:10
    #18
    Mint skrev 2010-12-30 09:49:36 följande:
    Hur pinch-zoomar du om du håller i och pekar på mobilen med samma hand?
    tumme : pekfinger verkar det som, tre fingrar under, fast dubbeltap är vad min  mobil klarar.
    Min man har väldigt stora händer, han kör med en hand, han har en Iphone 4 och en HTC HD 2.
  • Northm­an
    Äldre 30 Dec 10:10
    #19
    Jesspa80 skrev 2010-12-30 10:05:41 följande:
    Det är ju en apple. Svårare än så behöver det ju inte vara?
    Är det det enda så behåller jag nog min Nokia som kostade 1690 kr!
  • Jesspa­80
    Äldre 30 Dec 10:22
    #20

    Ja alltså är man intresserad av att ringa som primär funktion så behöver man ingen iphone :)

Svar på tråden Vad är skillnaden på en vanlig mobil och få en iphone?