• Vissla

    http://intranet.skatteverket.se/intern/15706.html

    Nån från denn adress har besökt min blogg.
    Nån som vet vad det är frågan om?

  • Svar på tråden http://intranet.skatteverket.se/intern/15706.html
  • listo

    Jag började med att söka på din yngsta dotters namn, som jag hittade här på FL typ direkt... det tog inte mer än någon minut att få träff på en annan blogg (din systers) där din presentationsbild finns med, i ett inlägg med dotterns namn.
    Via det inlägget kunde jag plocka upp ett namn som verkade vara barnets pappas namn, och via ytterligare sökning på flera av de namn jag hittat hittills kom jag till en dödsruna där ditt namn blev klarlagt.

    Ytterligare lite sökning på ditt namn i kombination med dotterns, ledde snabbt till din blogg där du visserligen inte har presentationsbilden som header, men en bild i samma stil och framförallt med exakt samma bakgrundstapet som på din presentationsbild. Klart och färdigt.


    Nämen det ÄR så. Jag hörde det av en som hade hört det på FL...
  • AnneSophie
    listoplisto skrev 2011-01-05 09:59:23 följande:
    Jag började med att söka på din yngsta dotters namn, som jag hittade här på FL typ direkt... det tog inte mer än någon minut att få träff på en annan blogg (din systers) där din presentationsbild finns med, i ett inlägg med dotterns namn.
    Via det inlägget kunde jag plocka upp ett namn som verkade vara barnets pappas namn, och via ytterligare sökning på flera av de namn jag hittat hittills kom jag till en dödsruna där ditt namn blev klarlagt.

    Ytterligare lite sökning på ditt namn i kombination med dotterns, ledde snabbt till din blogg där du visserligen inte har presentationsbilden som header, men en bild i samma stil och framförallt med exakt samma bakgrundstapet som på din presentationsbild. Klart och färdigt.
    Drömmer
  • Vissla
    listoplisto skrev 2011-01-05 09:59:23 följande:
    Jag började med att söka på din yngsta dotters namn, som jag hittade här på FL typ direkt... det tog inte mer än någon minut att få träff på en annan blogg (din systers) där din presentationsbild finns med, i ett inlägg med dotterns namn.
    Via det inlägget kunde jag plocka upp ett namn som verkade vara barnets pappas namn, och via ytterligare sökning på flera av de namn jag hittat hittills kom jag till en dödsruna där ditt namn blev klarlagt.

    Ytterligare lite sökning på ditt namn i kombination med dotterns, ledde snabbt till din blogg där du visserligen inte har presentationsbilden som header, men en bild i samma stil och framförallt med exakt samma bakgrundstapet som på din presentationsbild. Klart och färdigt.
    Ja se där, då var det mysteriet löst, så mycket hade inte jag orkat leta. Finns säkert fler sökvägar också men som sagt, så mycke spännande står det inte i bloggen så jag vet inte om man får ut så mycket av allt letande.

    Tack så mycket för att du delade med dig av ditt detektiv arbete
  • Vissla
    MrC skrev 2011-01-05 10:08:11 följande:
    Du/din blogg har drabbats av Xenon.
    www.privataaffarer.se/smaforetag/200805/spind...

    Xenon är en webspindel som söker igenom websidor, bloggar osv efter skattesmitare.
    Har du annonser på din blogg?
    Nej inga annonser.
    Är xenon något som måste bort även om jag är "laglydig" eller blir jag bara påverkad om jag skriver att jag förskingrat pengar eller dylikt?
    Går det att få bort?
  • Raskask
    Vissla skrev 2011-01-05 10:12:38 följande:
    Nej inga annonser.
    Är xenon något som måste bort även om jag är "laglydig" eller blir jag bara påverkad om jag skriver att jag förskingrat pengar eller dylikt?
    Går det att få bort?
    Har du ett hobbyföretag eller säljer du annat via din blogg? Annars kan du nog vara lugn och strunta i skatteverket.
  • MrC
    Vissla skrev 2011-01-05 10:12:38 följande:
    Nej inga annonser.
    Är xenon något som måste bort även om jag är "laglydig" eller blir jag bara påverkad om jag skriver att jag förskingrat pengar eller dylikt?
    Går det att få bort?
    Nej, Xenon är Skatteverkets program.
    För att få bort Xenon får du nog åka till Solna (Vreten) och bränna ner Skatteverkets HK.
    Enda sättet att komma undan är att lägga ner bloggen eller skydda den. Men det kanske är lite sent nu.
    Ring SKV och säg att du tycker att det är obehagligt när dom förföljer dig. Spöke
  • La Lola
    MrC skrev 2011-01-05 10:20:02 följande:
    Nej, Xenon är Skatteverkets program.
    För att få bort Xenon får du nog åka till Solna (Vreten) och bränna ner Skatteverkets HK.
    Enda sättet att komma undan är att lägga ner bloggen eller skydda den. Men det kanske är lite sent nu.
    Ring SKV och säg att du tycker att det är obehagligt när dom förföljer dig. Spöke
    Drömmer
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Vissla

    Gick in på MrC´s länk och insåg att jag kan skita i vad skatteverket gör på min blogg eftersom jag inte använder bloggen som en svart inkomst utan bara till att skriva en massa strunt.
    Tack för all hjälp

  • Vissla
    MrC skrev 2011-01-05 10:20:02 följande:
    Nej, Xenon är Skatteverkets program.
    För att få bort Xenon får du nog åka till Solna (Vreten) och bränna ner Skatteverkets HK.
    Enda sättet att komma undan är att lägga ner bloggen eller skydda den. Men det kanske är lite sent nu.
    Ring SKV och säg att du tycker att det är obehagligt när dom förföljer dig. Spöke
    Äh nu när  jag vet vad dom pysslar med är det ingen fara längre Glad
  • Vissla
    Stephany skrev 2011-01-05 19:24:05 följande:
    statistik`?.. vilken bloggplattform använder du?
    blogspott
Svar på tråden http://intranet.skatteverket.se/intern/15706.html