• Anonym (hårlö­s)
    Äldre 11 Jan 17:36
    70647 visningar
    36 svar
    36
    70647

    Vart kan jag sälja mitt hår?

    Hej!

    Precis som rubriken säger: vart kan jag sälja mitt hår? Finns det någon perukmakare någonstans som köper långt hår? Och vad kan man få betalt?

    Vi är skitfattiga rent ut sagt, båda har pang bom blivit arbetslösa och nu får vi inte ekonomin att gå ihop längre. Jag sa till gubben att jag är villig att sälja mitt hår för att få in lite extra pengar. Googlade och tittade på hitta.se, men hittade inget så där direkt.

    Är det någon som har sålt sitt hår någon gång? Hur går det till? och som sagt, hur mycket kan man få betalt?

    Jag har ganska långt hår, nästan ner till midjan, och det är ganska tjockt dessutom. Kan tänka mig att klippa mig überkort bara för att få in några extra kulor....

    Gärna i närheten av Sundsvall!!!

  • Svar på tråden Vart kan jag sälja mitt hår?
  • LuMa
    Äldre 11 Jan 17:47
    #1

    Googlade lite och hittade någon som pratat med en perukmakare som skulle ge 100-200 kr per gram. Då skulle håret vara opreparerat och en viss minilängd.
    Ring en perukmakare i din stad och fråga.

  • Anonym (hårlö­s) Trådstartaren
    Äldre 11 Jan 17:51
    #2
    LuMa skrev 2011-01-11 17:47:17 följande:
    Googlade lite och hittade någon som pratat med en perukmakare som skulle ge 100-200 kr per gram. Då skulle håret vara opreparerat och en viss minilängd.
    Ring en perukmakare i din stad och fråga.
    Per gram? Trodde att man kanske fick betalt per centimeter?
  • Anonym (hårlö­s) Trådstartaren
    Äldre 11 Jan 17:54
    #3

    Gubben hämtade matvågen nu, och fick till en siffra på 200gram ungefär!!!! Va??? Blir det alltså ungefär 10000-20000??? Kan det stämma???? Vart vänder jag mig

  • Diane
    Äldre 11 Jan 18:20
    #4
    Anonym (hårlös) skrev 2011-01-11 17:54:32 följande:
    Gubben hämtade matvågen nu, och fick till en siffra på 200gram ungefär!!!! Va??? Blir det alltså ungefär 10000-20000??? Kan det stämma???? Vart vänder jag mig
    Hur mycket hår har du egentligen klippt av?
    Min citatfunktion fungerar inte
  • Äldre 11 Jan 18:28
    #5
  • LuMa
    Äldre 11 Jan 19:32
    #6
    Anonym (hårlös) skrev 2011-01-11 17:54:32 följande:
    Gubben hämtade matvågen nu, och fick till en siffra på 200gram ungefär!!!! Va??? Blir det alltså ungefär 10000-20000??? Kan det stämma???? Vart vänder jag mig
    Nej förlåt, 200 kr per 100 gram var det.
    Hoppas du inte kapat allt hår nu.
  • ceci lia
    Äldre 11 Jan 19:40
    #7

    Jag har varit sugen på löshår länge och har frågat olika frisörer lite. De säger att i stort sett allt löshår kommer från Asien och sedan bleks. De får riktigt dåligt betalt för massor av hår. Jag vet inte om man kan få mer för håret om man säljer i Sverige.

  • Anonym
    Äldre 11 Jan 19:45
    #8

    Vad får man för äggdonation? Tror det är bättre betalt än att sälja hår.

  • Anonym (hårlö­s) Trådstartaren
    Äldre 11 Jan 20:49
    #9

    Neej, jag har inte klippt av håret än utan tänkte låta frisören få fixa det Gubben tog helt enkelt min hästsvans och la på vågen

  • Äldre 11 Jan 20:56
    #10
    Anonym skrev 2011-01-11 19:45:21 följande:
    Vad får man för äggdonation? Tror det är bättre betalt än att sälja hår.
    I USA startar det på 5000 dollar förutsatt att du uppfyller kriterierna.
    I Sverige får man noll kronor för äggen, du får väl en del för utläggen i samband med behandlingarna men ingenting för det du faktiskt donerar. Dessutom får du inte ens behålla din anonymitet. Vill du tjäna pengar på äggen bor du i fel land =(

    Hår vet jag inget om. Lycka till TS.
Svar på tråden Vart kan jag sälja mitt hår?