• Äldre 8 Feb 21:07
    17174 visningar
    62 svar
    62
    17174

    Badkar eller dusch?

    Vad hade ni valt att införskaffa om ni kunde välja mellan badkar och dusch?

    Håller på att planera för renovering av mitt badrum och får tyvärr inte plats med både. Hade gärna hört hur ni resonerade över ert val. Är väldigt tacksam om ni röstade!{#emotions_dlg.flower}

     

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Badkar eller dusch?
  • Äldre 8 Feb 21:10
    #1

    Hade lätt valt badkar. då har man valmöjligheten till att både bada och duscha


  • Kazeer
    Äldre 8 Feb 21:10
    #2

    Jag hade valt dusch.

    Jag badar (nästan) aldrig i badkar. Finns det inget badkar, så saknar jag det inte.
    Jag tycker att det är lättare att duscha i en dusch än i ett badkar.
    Med en duschkabin (gärna den lyxigare varianten med t ex ångbastu) slipper jag dessutom duschdraperi som jag ogillar väldigt mycket.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Äldre 8 Feb 21:14
    #3

    Kan du inte ha badkar med en duschslang? Duschslang tar ju inte mer plats än kran till badkaret.

    Bara badkar är ju inte så kul, eftersom man ju vill duscha av sig före och efter bad.

    Vi har ett badrum med bara badkar och ett badrum med bara dusch, men vi skall sätta i duschslang i bad-badrummet snart. Just nu är det bara sonen som använder badkaret.


  • Äldre 8 Feb 21:24
    #4
    tahira skrev 2011-02-08 21:14:22 följande:
    Kan du inte ha badkar med en duschslang? Duschslang tar ju inte mer plats än kran till badkaret.

    Bara badkar är ju inte så kul, eftersom man ju vill duscha av sig före och efter bad.

    Vi har ett badrum med bara badkar och ett badrum med bara dusch, men vi skall sätta i duschslang i bad-badrummet snart. Just nu är det bara sonen som använder badkaret.
    Jodå det kan jag men tycker det känns lite konstigt att duscha i ett badkar fast det vänjer man sig nog vid Drömmer
  • Äldre 8 Feb 22:21
    #5
    MejaKiZnic skrev 2011-02-08 21:24:26 följande:
    Jodå det kan jag men tycker det känns lite konstigt att duscha i ett badkar fast det vänjer man sig nog vid Drömmer
    Ja! Det vänjer man sig vid
  • Linda1­976
    Äldre 8 Feb 22:34
    #6

    Badkar såklart. Jag duschar i mitt varje dag, dessutom är det praktiskt att kunna typ skölja krukväxter, handtvätta större grejer i det osv....

     


    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Anneli­e68
    Äldre 8 Feb 22:49
    #7

    Alltid badkar! De åren jag var utan gjorde det nästan ont i kroppen faktiskt. Jag saknade badkaret så mycket när jag kom hem genomfrusen och ont i hela kroppen. Men, jag erkänner, jag badar oftast inte så värst länge och det blir inte så jätte ofta heller... MEN ALLTID badkar ändå: Bor i hyreslägenhet som inte hade. Som tur var hade jag ett badkar som blev bortplockat när jag och min fd byggde om badrummet i huset jag bodde i (innan jag flyttade till lgh innan jag flyttade hit). Det var meningen att jag skulle sälja det men det blev ståendes hemma hos min pappa. Jag kom inte ens ihåg vad det var för badkar till jag fick hem det hit! Det var ett Ifö på benställning utan front - kostar ca 6000 kr med benställningen! Lyckliga jag!


    Men... jag saknar det 180 cm långa inbyggda badkaret jag hade i mitt hus... det badrummet var så stort att jag hade duschörna också... Men jag är sååå glad för mitt söta lilla badkar


  • Äldre 9 Feb 06:39
    #8

    Badkar med dusch så klart!  

  • snilli­s
    Äldre 9 Feb 08:44
    #9

    Badkar - alla gånger!
    Med ett draperi och ett duschhandtagsfäste på väggen har man två-i-ett.

  • St August­ine
    Äldre 9 Feb 09:00
    #10

    Badkar, helt klart. Man kan duscha i ett badkar, men inte bada i en dusch.

Svar på tråden Badkar eller dusch?