• Äldre 10 Feb 16:11
    5444 visningar
    34 svar
    34
    5444

    Kristna småbarnsföräldrar, var finns ni?

    För något år sedan fanns en "kristen pladdertråd" där vi kunde mötas, dela tankar funderingar och böneämnen. Nu hittar jag ingen så jag öppnar en ny sådan.
    Själv är jag tvåbarnsmamma till två tjejer på 2 år och drygt 4 år. Ju större barnen blir desta mer längtar jag efter och känner ett behov av att dela saker som rör familjelivet tillsammans med andra kristna familjer.
    Hur gör ni på söndagar, går tni till kyrkan?
    Hur fungerar det gemensamma andaktslivet i familjen?
    Hur tänker ni när det gäller att välja förskola/skola till dina barn?
    Ja det vara bara lite av de tankar jag har.
    Vill några komma med di denna tråden?

    Ancilla Domini

  • Svar på tråden Kristna småbarnsföräldrar, var finns ni?
  • Äldre 10 Feb 16:13
    #1

    Här är en till....mina barn är 3,5 och 5,5....

  • mrs lundin
    Äldre 10 Feb 17:22
    #2

    är blivande småbarnsförälder oxå ok? väntar första barnet om ca 2 månader

  • Äldre 10 Feb 18:25
    #3

    Kul att ni två hittat hit. Naturligtvis är gravida blivande mammor också vara med.
    Var bor ni? Själv bor jag några mil utanför vår huvudstad.
    Lever ni med krista män?
    Själva har jag fått gåvan att få en underbar troende make.

    Vi ses igen
    Ancilla

  • Äldre 10 Feb 23:13
    #4

    Då vill jag också vara med! Jag är också en blivande småbarnsförälder, har bf 29 maj och väntar också första barnet :) Jag bor med min man i Göteborg och han är också troende kristen.

  • Äldre 11 Feb 06:20
    #5

    Varmt välkommen hit God cares.

    Ancilla

  • Äldre 11 Feb 10:28
    #6

    Vi bor på en mindre ort, i Dalarna.
    Bodde under många år i Östergötland.
    Min man är kristen oxå, annars hade vi inte gift oss  Oskyldig 
    Trevligt att träffa på andra kristna här. 

  • mrs lundin
    Äldre 11 Feb 15:06
    #7

    Bor i köpenhamn sen ca 5,5 år. Maken är oxå kristen, vi gifte oss för snart 2 år sen, och då flyttade han oxå ner hit. Innan dess pendlade vi i ca 3 år mellan kbh och gbg.

  • Äldre 11 Feb 21:44
    #8

    Hej hej!
    Bor på Tjörn med min fantastiska familj som består av min man och två pojkar mars 2008 och dec. 2009.

    Jag skulle gärna vilja be om förbön för min vän och hennes dotter på 10 månader som går igenom en tuff period just nu. Dottern föddes med fel på hjärtat och blev opererad för inte så länge sen. Men det vill sig inte riktigt. Så de ligger fortfarande kvar på sjukhuset och deras lilla dotter behöver opereras igen

    anette

  • Äldre 11 Feb 22:17
    #9

    Välkommen Anette!
    Naturligtvis vill vi hjälpa till att omsluta din vän och framförallt hennes lilla dotter i förbön.
    Måste vara otroligt tufft att ens barn blir svårt sjukt.
    Det är svårt att förstå tror jag om man inte upplevt det själv.

    Ha en bra fredagskväll.

    Ancilla

  • Pergos­yskon
    Äldre 12 Feb 12:48
    #10

    Här e en till kristen förälder. Har en dotter på 3 år. Och har fått lyckan över att bli gravid igen. . Med 4 små liv. . Jag lever med en kille som inte alls troende. Han har dock inga problem eller åsikter om att jag går i kyrkan med dottern. Vi går en söndag i manade hela familjen på deras barngud tjänster. . Där har de en docka som håller i gud kanten tillsamans med prästen. .


    Vi väntar fyrlingar fyrlingar.blogspot.com/
Svar på tråden Kristna småbarnsföräldrar, var finns ni?