• Äldre 15 Feb 12:46
    267556 visningar
    183 svar
    183
    267556

    GRAVIDA; Vilka tidiga symptom hade ni?

    Istället för att det skapas hundra trådar varje vecka av folk som har vissa symtom som undrar ifall det kan vara tidiga grav-symptom tänkte jag starta en där ni som VARIT/ÄR gravida kan berätta vilka symptom ni hade innan ni plussade.

    Så tjejer, vad hade ni för symptom de första 5 veckorna i er graviditet?

  • Svar på tråden GRAVIDA; Vilka tidiga symptom hade ni?
  • tezzan­83
    Äldre 15 Feb 12:50
    #1

    Innan jag plusade: Vita flytningar inte riktigt som vid äl men nästan. (svårt att förklara låter väl inte så fräscht, men sant) Cool
    Efter plus: molvärk lite spännda bröst.
    I sjunde veckan kom illmående och yrsel.

    Hoppas det hjälpte lite!

  • Septem­bertje­j
    Äldre 15 Feb 13:08
    #2

    Jag hade mensvärk, inte bara som värken innan mens utan som den känns under pågående mens, kramper nästan. Det gick lite upp och ner. I slutet av vecka 5 kändes det ordentligt i kroppen, öm i magen. Ömma bröst och mycket vita flytningar med. Blev trött fort om jag bara damsög eller var aktiv, kände inte för att motionera vilket jag gör i vanliga fall.

  • Septem­bertje­j
    Äldre 15 Feb 13:09
    #3

    Glömde skriva, hade väldigt öm mage från ÄL och framåt.

  • Äldre 15 Feb 13:51
    #4

    SPÄNNANDE läsning...skriv fler i tråden, snälla!

  • Äldre 15 Feb 13:55
    #5

    Första fem veckorna inga andra symptom än att mensen inte kom rätt datum. Symptomen med bröstspänningar, molvärk i underlivet och metallsmak i munnen (barn 2) kom vecka 6.

  • Äldre 15 Feb 22:42
    #6
    tezzan83 skrev 2011-02-15 12:50:27 följande:
    Innan jag plusade: Vita flytningar inte riktigt som vid äl men nästan. (svårt att förklara låter väl inte så fräscht, men sant) Cool
    Efter plus: molvärk lite spännda bröst.
    I sjunde veckan kom illmående och yrsel.

    Hoppas det hjälpte lite!
    När plussade du?
  • Maya82
    Äldre 15 Feb 23:12
    #7

    Mina symptom kom väldigt tidigt. Dock slutade det i missfall.

    Ömma bröst
    Yrsel
    Halsbränna efter varje måltid (vilket jag aldrig annars har haft)
    Lite lätt illamående.
    Molvärk i tjejmagen
    Lätt tryck i ländryggen

    Dessa symptom fick jag knappt en vecka efter ÄL.

  • lillaj­essi
    Äldre 16 Feb 00:14
    #8

    Trötthet som inte var av denna värld! Spelade ingen roll hur mycket jag sov - jag var precis lika slut ändå. Molvärk i magen kom och gick under veckorna - illamåendet kom i vecka 7 nånting. Kommer faktiskt inte ihåg hur det var med flytningar...


    Välkommen i det gröna sa Satan occh satte sin mor bland nässlorna
  • lillaj­essi
    Äldre 16 Feb 00:33
    #9

    Kan tillägga att jag hade litet "frossa" under nån vecka också.


    Välkommen i det gröna sa Satan occh satte sin mor bland nässlorna
  • Äldre 16 Feb 06:43
    #10

    Redan i vecka tre hade jag växtvärk, ordentligt illamående och humörsvängningar samt vätska från brösten (den graviditeten blev inte särskilt lång, men det är en annan historia).
    Vecka fyra var brösten svullna och ömma, jag fick väldigt dålig hy och jag kunde knappt titta på en morot utan att börja hulka (så nu sitter man som på nålar  fem dagar efter ÄL och bara väntar på att det ska märkas snart -.-).

Svar på tråden GRAVIDA; Vilka tidiga symptom hade ni?