• Anonym (Kaffedraken)

    Är det bara jag som tycker att det är lite knepiga låtval på Flygande mattan?

    Jag förstår att de väljer låtar som är klämmiga och käcka i melodin, men är "Vill ha dig" verkligen ett bra alternativ för små barn??? De riktar sig för 17 till ett hyfsat stort spann men fortf inga sexuella varelser, hoppas jag!


    Vårt Pyre 5/7 - 08 och vår Böna 15/8 -09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 12:48
    Det är alltså fler än jag som reagerat: BRA! Klädvalet har jag också reagerat på.

    Vi tittade för att lilltjejen åt sitt lördagsgodis då och inte hade ätit upp. Bebissångerna vart jätteuppskattade men hon började hoppa och dansa till de andra, för mig, opassande låtarna med. Jag förstår bara inte varför, när det finns så många andra BARNLÅTAR som är skrivan för barn som också är svängiga?
  • Svar på tråden Är det bara jag som tycker att det är lite knepiga låtval på Flygande mattan?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Liiiite moralpanik kanske nu va?

    Kärlek upplever även små barn för övrigt

  • Anonym (Kaffedraken)

    När jag var liten såg jag inte direkt den låten som sexuell ;oP
    Ungarna lyssnar ju på MikrofonKåt på radion oxå, den tycker jag är värre isf...

  • Anonym (Kaffedraken)

    Stäng av melodifestivalen TS , för de texterna brukar inte heller vara ok då

  • Anonym (Kaffedraken)

    äh, vilken moralpanik. texten är sexuell om man ger den en sexuell betydelse. annars är den en låt om kärlek, vilket många barn kan känna också.


    F och L, mina stjärnor :)
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är ingen moraltant men jag reagerade också. Jag har nämligen svårt att tolka denna text som annat än sexuell


    Men allting gick så snabbt, plötsligt var du bara här
    Mina fingrar fumlade och din blus den gled isär
    Du sa; Vill du bada skummbad och smeka mig varm
    jag vet att du vill!
    Jag vill, åh
  • Anonym (Kaffedraken)

    Det handlar om någon som saknar någon.

    Och i slutet badar de skumbad.

    Sen får man väl läsa in vad man vill däremellan.

  • Anonym (Kaffedraken)
    CallGirl skrev 2011-02-19 20:06:40 följande:
    Jag är ingen moraltant men jag reagerade också. Jag har nämligen svårt att tolka denna text som annat än sexuell

    Men allting gick så snabbt, plötsligt var du bara här
    Mina fingrar fumlade och din blus den gled isär
    Du sa; Vill du bada skummbad och smeka mig varm
    jag vet att du vill!
    Jag vill, åh
    sjöng de ens den delen i programmet?
    F och L, mina stjärnor :)
Svar på tråden Är det bara jag som tycker att det är lite knepiga låtval på Flygande mattan?