• feli95
    Äldre 21 Feb 16:07
    74200 visningar
    56 svar
    56
    74200

    Tips på hur man kan tjäna snabba pengar?

    Hej!

    Jag är en tjej som har mycket behov utav pengar. Jag kan inte jobba eftersom jag är 15 år. Men skulle vilja ha ett extra jobb som man kan jobba på efter skola och på helger.
    Iallafall så verkar det omöjligt. Då tänkte jag om ni har några tips på hur jag kan tjäna ihop lite pengar?

    Tacksam för hjälp!:) Kram
  • Svar på tråden Tips på hur man kan tjäna snabba pengar?
  • Lady withou­t tattoo
    Äldre 21 Feb 16:11
    #1

    Hundvakt,snöskottning,gå ärenden..


    Matte till en renrasig hund
  • Åssi
    Äldre 21 Feb 16:12
    #2

    Barnvakt eller reklamutdelning.

  • Lady withou­t tattoo
    Äldre 21 Feb 16:17
    #3

    Har du inte banrbidrag/studiebidrag?


    Matte till en renrasig hund
  • Äldre 21 Feb 16:18
    #4

    reklamutdelning


    sälja dagstidning (kanske mest på sommaren iof)


    Tjänster till folk. Ex, hundpassning, städning, handla, barnpassning mm)


    Ett tips är att sätta upp en lapp i butikerna Att du är en 15 årig tjej som söker extraknäck och va du kan tänka dig att göra, Namn o nummer.... Det gjorde jag när jag gick i högstadiet städade hos lite folk, passa barn och va hundvakt.. ;)

  • Äldre 21 Feb 16:19
    #5
    Lady without tattoo skrev 2011-02-21 16:17:56 följande:
    Har du inte banrbidrag/studiebidrag?
    Vad mig veta är det föräldrarna som får barnbidraget til barnet fyllt 16 och från och med att barnet fyllt 16 och om det studerar får det studiebidrag utbetalt till sig självt...
  • feli95
    Äldre 21 Feb 16:19
    #6

    Ja men finns det något utöver det?


    Jo, men det är inte alltid jag får hela. Det har jag inte fått på länge för mina föräldrar har ett boende och en till ungdom att betala. Sen vill jag hellre ha jobbat fram mina pengar själv, vill inte tigga av mina föräldrar... Känner mig dum då.

  • Lady withou­t tattoo
    Äldre 21 Feb 16:22
    #7
    Beatrissan skrev 2011-02-21 16:19:33 följande:
    Vad mig veta är det föräldrarna som får barnbidraget til barnet fyllt 16 och från och med att barnet fyllt 16 och om det studerar får det studiebidrag utbetalt till sig självt...
    Ja kan inte TS be att få pengar av föräldrarna då.Om de har hand om barnbidraget? Skulle det vara omöjligt?
    Matte till en renrasig hund
  • feli95
    Äldre 21 Feb 16:23
    #8

    Ja det har du rätt i.

    Hmmm det var ganska smart.. Sätta upp en lapp i affärerna. Men tänk så håller folk på och busringer och sånt till mig då? Haha kanske barnsligt:P

    Men om jag vill dela ut tidningar vart tar jag kontakt då??:)

  • Äldre 21 Feb 16:23
    #9
    feli95 skrev 2011-02-21 16:19:43 följande:

    Ja men finns det något utöver det?


    Jo, men det är inte alltid jag får hela. Det har jag inte fått på länge för mina föräldrar har ett boende och en till ungdom att betala. Sen vill jag hellre ha jobbat fram mina pengar själv, vill inte tigga av mina föräldrar... Känner mig dum då.


    Vad förutom de förslagen vi har gett dig är det du har tänker att du kan/vill göra?
    Har du några tankar?
  • feli95
    Äldre 21 Feb 16:26
    #10

    Vem är TS ? haha är lite ny på denna sida.
    Jag ska få mitt barnbidrag (det tar endå slut zsnart) men det räcker inte alltid och jag vill ha pengar så jag verkligen känner att jag kan ut och ha kul utan att behöva be morsan och farsan om pengar liksom.

    Nej men kanske jobba på Café? Eller nå sånt? Vet ej.. Har praktiserat på café och det var helt okej:)

Svar på tråden Tips på hur man kan tjäna snabba pengar?