• eke78
    Äldre 30 Nov 16:01
    9636 visningar
    6 svar
    6
    9636

    Tråkigt besked!

    Hejsan alla som kan tänkas läsa detta lilla inlägg. Fick igår eftermiddag reda på att mina småryttare inte fyller sin funktion till 100% och att det kommer bli svårt för mig och min sambo att skaffa barn på naturlig väg. Har under hela dagen letat runt på nätet efter info om vad som kommer att hända och hur man går tillväga nu när läget är som det är. Är man inte trött när man börjar leta så blir man det väldigt snart. Alla facktermer som doktorer använder sig av får det bara till att snurra i huvudet på mig.

    Så jag undrar om det finns nån på detta forum som vill ha vänligheten att ta sig en liten stund att berätta hur just Ni gick tillväga? Skulle kännas oerhört skönt att ha någon att diskutera alla frågor som dyker upp i huvudet när man får ett så tråkigt besked som detta.

    Ha det så gott.

  • Svar på tråden Tråkigt besked!
  • kaffep­etter
    Äldre 30 Nov 21:10
    #0

    Hej!

    Kan tänka mig att Ni är på väg in i, vad vi precis tagit oss igenom... vi är nu i 5:e månaden!!

    Jag hade själv sämre värden än genomsnittet, men vi blev förklarade "oförklarligt barnlösa".

    Jag är glad om jag på något sätt kan ara till hjälp!

    /Kaffepetter

  • pelleO­plutt
    Äldre 30 Nov 21:38
    #0

    en sak som fick brorsan fruga att bli på smällen! efter 3års försök utan lycka.(han har oxå dålig kvallité)
    vet inte om det va det som funkade.. me jag berättar va han sa.

    han drog i snabeln flera ggr om dagen i ca 2 veckor.. inget sex.. sen två veckor vila utan nått alls.. sen på frugan. o så va det klart.

  • eke78
    Äldre 5 Dec 07:20
    #0

    Kaffepetter och Pelleoplutt. Tusen tack för era svar! Om ni viste hur skönt det känns! Så tusen tack igen.

    Och kaffepetter. Lycka till med resten av graviditeten. Håller tumnarna att allt går bra.

    Vi kanske hörs

  • kaffep­etter
    Äldre 5 Dec 15:45
    #0

    eke78... du har pm...

  • eke78
    Äldre 5 Dec 15:53
    #0

    Har nu fått tid för att åka och kolla upp mina ryttare ännu nogrannare än första gången. Detta sker nästa tisdag och jag håller tummarna som F.N att detta test skall visa annorlunda. Håller dock förhoppningarna lågt. Självfortroendet fick ju sig en kraftig törn sist!!

    Kaffepeter. Hur lång tid tog det för er från det att det konstaterades till att ni fick testa första gången?? Vilken metod använde ni er av??

    //EKE

  • kaffep­etter
    Äldre 5 Dec 16:24
    #0

    Få se... har nästan förträngt allt redan... men från första testerna till första IVF var det nog nästan 1,5 år.
    Vi gjorde hursomhelst första försöket med vanlig IVF i maj, sedan det andra i augusti, då var det IVF/ICSI... och det lyckades ju då!

    Allt beror på vilket landsting man tillhör, och om man vill göra privata försök.

    De ansåg ju dessutom att mina värden borde klara sig, så de försökte med Pergotime först.. i tre eller fyra omgångar.

    /Kaffepetter

    Apropå självförtroendet... tårarna rann på mig efter vi var där och fick besked på mina värden.... ingen kul dag!

Svar på tråden Tråkigt besked!