• Äldre 28 Feb 00:40
    4551 visningar
    13 svar
    13
    4551

    kan man dö flera dar efter?

    Jag har nu haft svininfluensan sen förra söndagem men nu i fredags var ja typ helt frisk.
    Känner mig pigg och så men har fortfarande den irreterade hostan kvar.
    Ni vet den hostan då det börjar klia i halsen så man hostar så mycket att man får ont i magmusklerna.

    Men jag är fortfarande rädd att jag ska dö av influensan då jag har kompisar som är rädda att jag ska stryka med då dom har sagt att man kan dö flera dar efter:(

    Stämmer det? bör jag oroa mig?
    Jag är annars en frisk 24åring

  • Svar på tråden kan man dö flera dar efter?
  • BjornL
    Äldre 28 Feb 01:04
    #1

    svar nej om du skulle dö av den hade du redan gjort det jag är sj en av dom överlevande

  • Sephre­nia
    Äldre 28 Feb 01:32
    #2

    På tal om inget, någon som hört om vaccinerade som blivit sjuka? 

  • Äldre 28 Feb 02:05
    #3
    Sephrenia skrev 2011-02-28 01:32:30 följande:
    På tal om inget, någon som hört om vaccinerade som blivit sjuka? 
    jag har en vän som blev sjuk trots hon hade vaccinerat sig.
  • Sephre­nia
    Äldre 28 Feb 03:45
    #4
    Nichole skrev 2011-02-28 02:05:43 följande:
    jag har en vän som blev sjuk trots hon hade vaccinerat sig.
    Tack bra att veta..
  • Lindre­as
    Äldre 28 Feb 14:49
    #5

    Va, men varför skulle du dö om du blivit frisk? Man dör inte knall fall av svininfluensan!

  • Äldre 28 Feb 16:27
    #6

    Men hur okunniga är folk? Klart att du inte dör! Ta det lugnt!

  • Äldre 28 Feb 16:30
    #7

    Du kommer inte att dö så de är inget att oroa sig för du kan vara helt lugn.

  • ElinJe­nnifer­Maria
    Äldre 15 Jan 13:01
    #8

    Jag hade svininfluensan. Har astma och tog ej sprutan.

    Jag hostade slembollar som var stora som tennisboll. Men idag mår jag bra. 

  • simmar­en
    Äldre 19 Jan 03:57
    #9

    du kommer inte do. shit vad manniskor pratar.. lugn! lat din kropp fixa influensan.. det ar bara en vanlig ifluensa. ta inte spruta!!!

  • ÄrlaPä­rla
    Äldre 20 Feb 14:31
    #10

    ja du kommer att dö, det gör alla någongån. Däremot verkar det inte bli av svininfluensen eftersom du är frisk från den.

  • Äldre 17 Dec 03:28
    #11

    Det blev inte konstaterat att jag hade svininfluensan men mådde väldigt dåligt året 2008-2009 låg sjuk ett bra tag. Skulle åkt till läkaren men kom aldrig dit, vi ringde och frågade om de kunde vara svininfluensan dom sa ja på den frågan att det kunde de då ja va i risk zonen då va ja 29 år för de va riskzonen. Ja tog aldrig sprutan och är idag helt frisk och mår bra.

  • Äldre 17 Dec 03:29
    #12

    så du behöver nog inte oroa dig

  • Äldre 17 Dec 03:48
    #13

    Nar jag hade svininfluensan sa hade jag extrem overvikt (fetma, BMI pa 31) och min lungkapacitet var sedan innan pa ca 72% samt att jag har astma.. Hostade som FAN men det gick over och jag var inte alls i bra skick innan jag blev sjuk sa du kan vara lugn TS :) 

Svar på tråden kan man dö flera dar efter?