• Tomtef­ar
    Äldre 2 Mar 22:48
    35914 visningar
    524 svar
    524
    35914

    illegala invandrare sk"papperslösa" får gratis vård och skola

    Idag var allianspartierna överens om att illegala invandrare eller "papperslösa" som det politiskt korrekta uttrycket heter ska få gratis vård, skola på svenska skattebetalarnas bekostnad trots att dom uppehåller sig illegalt i landet. Det räknar dom med kommer kosta ett par hundra miljoner kronor om året.

    svtplay.se/v/2345102/papperslosa_kan_fa_vard_och_utbildning

    Diskussionsunderlag.
    Vad kommer detta få för konsekvenser för Sveriges välfärd till den inhemska befolkningen?
    Och hur mycket mer problem kommer detta leda till i Sveriges redan överfulla sjukhusköer etc.. ?
    Och hur mycket tror ni den illegala  invandringen kommer öka?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-03 17:40
    Uppgörelsen mellan partierna kommenteras av Tobias Billström (migrationsministern)i Sveriges Radio där han gör en helomvändning i sin inställning.
    Vård av illegala flyktingar ska bli skattesubventionerat.
    Anhöriginvandringen från somalia ska underlättas m.m.

    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=4381118

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 11:54
    Socialminister Göran Hägglund (KD) öppnar för att ändra högkostnadsskyddet så att patienterna får betala mer för sina läkemedel innan man får ett frikort. Det kan handla om flera hundra kronor om året och det slår framför allt mot den stora gruppen äldre som behandlas med läkemedel.

    www.svd.se/nyheter/inrikes/patienter-kan-fa-betala-mer_5980153.svd

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-10 20:09
    Ett bra youtube klipp som sammanfattar förslaget med diverse intressanta länkar om hur verkligheten ser ut.




    Kostnaden för detta förslag är 1,7 MILJARDER

  • Svar på tråden illegala invandrare sk"papperslösa" får gratis vård och skola
  • Velour
    Äldre 27 Jun 20:20
    FuckedForLife skrev 2011-06-27 20:18:32 följande:
    Sålänge en flykting får det mesta gratis i Sverige så är det nog ganska så självklart att de kommer hit. Han som avfärdade det hela - vad hade han för svar på detta?  Varför kommer det inte att bli en ökad flyktingström till Sverige när de får mycket gratis? Vad hade han att svara på det?

    *nyfiken* :)
    De får inte "det mesta" gratis. Det som de får gratis handlar om det grundläggande mänskliga, dvs vård, så att de inte ska behöva dö på kuppen bara för att de är papperslösa. Men allt annat måste de ha rätt till för att få ta del av.
  • Velour
    Äldre 27 Jun 20:21
    FuckedForLife skrev 2011-06-27 20:18:32 följande:
    Sålänge en flykting får det mesta gratis i Sverige så är det nog ganska så självklart att de kommer hit. Han som avfärdade det hela - vad hade han för svar på detta?  Varför kommer det inte att bli en ökad flyktingström till Sverige när de får mycket gratis? Vad hade han att svara på det?

    *nyfiken* :)
    Han jämförde Sverige med ett par andra länder där de har gratis vård för papperslösa. I de länderna har man inte sett ökad flyktingström och därför såg han ingen anledning att det skulle vara annorlunda för Sverige. 
  • Fucked­ForLif­e
    Äldre 27 Jun 20:27
    Velour skrev 2011-06-27 20:21:30 följande:
    Han jämförde Sverige med ett par andra länder där de har gratis vård för papperslösa. I de länderna har man inte sett ökad flyktingström och därför såg han ingen anledning att det skulle vara annorlunda för Sverige. 
    Okej! Tack för svaret!  GladVilka länder var det?
  • jagvet­allt
    Äldre 27 Jun 20:29

    eftersom de är här olagligt så är det väl smart att locka fram de så man kan skicka hem de.

  • Velour
    Äldre 27 Jun 20:30
    FuckedForLife skrev 2011-06-27 20:27:20 följande:
    Okej! Tack för svaret!  GladVilka länder var det?
    DET kommer jag verkligen inte ihåg, utan det som jag tyckte var mest väsentligt. Man kanske kan googla fram det
  • Fucked­ForLif­e
    Äldre 27 Jun 20:38
    Velour skrev 2011-06-27 20:30:47 följande:
    DET kommer jag verkligen inte ihåg, utan det som jag tyckte var mest väsentligt. Man kanske kan googla fram det
    Okej, nej det hade nog inte jag heller gjort! :) Kommit ihåg vilka länder han tog upp, alltså!:) Tydligen så ger Spanien, Italien och Belgien gratis sjukvård till papperslösa. www.kollega.se/index.cfm
  • Velour
    Äldre 27 Jun 20:51
    FuckedForLife skrev 2011-06-27 20:38:02 följande:
    Okej, nej det hade nog inte jag heller gjort! :) Kommit ihåg vilka länder han tog upp, alltså!:) Tydligen så ger Spanien, Italien och Belgien gratis sjukvård till papperslösa. www.kollega.se/index.cfm?c=7864
    Ah, så var det
  • Fucked­ForLif­e
    Äldre 27 Jun 21:01
    Velour skrev 2011-06-27 20:51:51 följande:
    Ah, så var det
    Nu får vi bara hoppas att ALLA invånare i Sverige också får gratis vård! Då hade det varit mer rättvist! Framför allt så skulle jag vilja att pensionärer får gratis vård! De har det inte för fett!:(

    Kanske det skulle vara något för SD att ta upp som motion?
  • Velour
    Äldre 27 Jun 21:04
    FuckedForLife skrev 2011-06-27 21:01:30 följande:
    Nu får vi bara hoppas att ALLA invånare i Sverige också får gratis vård! Då hade det varit mer rättvist! Framför allt så skulle jag vilja att pensionärer får gratis vård! De har det inte för fett!:(

    Kanske det skulle vara något för SD att ta upp som motion?
    Pensionärer borde helt klart få det mycket bättre på många olika plan. Ibland mår jag riktigt dåligt av att läsa om äldrevården. Och det har hänt i mitt extrajobb att jag börjat gråta när jag gjort marknadsundersökningar som riktat in sig på äldre. 

    Jag utesluter SD helt och hållet. De håller inte det seriösa måttet i något. Har inget till övers för övriga partier heller, men hoppas att de lägger mer fokus på äldre i framtiden.
  • Fucked­ForLif­e
    Äldre 27 Jun 21:10
    Velour skrev 2011-06-27 21:04:16 följande:
    Pensionärer borde helt klart få det mycket bättre på många olika plan. Ibland mår jag riktigt dåligt av att läsa om äldrevården. Och det har hänt i mitt extrajobb att jag börjat gråta när jag gjort marknadsundersökningar som riktat in sig på äldre. 

    Jag utesluter SD helt och hållet. De håller inte det seriösa måttet i något. Har inget till övers för övriga partier heller, men hoppas att de lägger mer fokus på äldre i framtiden.
    Ja det är verkligen fruktansvärt! När du gjorde marknadsundersökning som riktat in sig på äldre - vad fann du då? Finns det något som du kanske kan berätta?

    Ang. SD så delar vi lite olika åsikter just där. SD ser det mer som en moralisk fråga att pensionärerna ska ha det bättre. Jimmie Åkesson har själv sagt det - och jag känner inte att jag har någon anledning att tvivla på dem. :)
  • Velour
    Äldre 27 Jun 22:22
    FuckedForLife skrev 2011-06-27 21:10:31 följande:
    Ja det är verkligen fruktansvärt! När du gjorde marknadsundersökning som riktat in sig på äldre - vad fann du då? Finns det något som du kanske kan berätta?

    Ang. SD så delar vi lite olika åsikter just där. SD ser det mer som en moralisk fråga att pensionärerna ska ha det bättre. Jimmie Åkesson har själv sagt det - och jag känner inte att jag har någon anledning att tvivla på dem. :)
    Absolut. Först och främst vården, sedan pensionen. Men de flesta var missnöjda med vården. Vissa kunde sitta i luren i uppemot en timme och berätta hur antingen de eller deras anhöriga blivit vanvårdade eller på andra sätt blivit svikna av vården.
  • Elver
    Äldre 28 Jun 12:07

    Nu har alliansen tillsammans med miljöpartiet beslutat att med skattepengar betala sjukvården för illegala invandrare. Svenskarna ska alltså genom skatten underlätta för människor som inte har rätt att vistas här att vistas här. Tydligen har Maria Ferm också fått för sig att det är en mänsklig rättighet att värdfolket ska bekosta ens sjukvård om man mot dess vilja vistas i landet.

    http://avpixlat.info/2012/06/28/just-nu-alliansen-och-miljopartiet-om-vard-for-illegala/#more-26821

  • sasQua­tch
    Äldre 30 Jun 03:30
    http://ka.se/index.cfm?c=102280

    jajjemen, lägg pengarna på illegala invandrare istället........
  • Äldre 14 Jul 16:00

    Sverige är fantastisktDrömmer

Svar på tråden illegala invandrare sk"papperslösa" får gratis vård och skola