• Anonym
    Äldre 5 Mar 16:23
    3204 visningar
    35 svar
    35
    3204

    Ingen hade varit gladare än jag om DU inte var pappa till vårat barn!

    Är så heligt förbannad! Dels på mig själv som överhuvudtaget gick med på att träffa denna karl och sen är så dum i huvudet att jag blir med barn med honom.


    Jag tog mitt förnuft till fånga, la benen på ryggen o SPRANG! Nu ska du komma hit lite då och då och leka pappa. Sååå duktig så!


    På familjerätten ska du skrika o hota dig till vad du tror är dina rättigheter! Du har fan inga rättigheter alls. Det är ditt barn som har rättigheter!


    Då inte det fungerar, så hittar du på nåt annat. Då ska vi minsan ha ett faderskapstest! Ja men visst FINE! Varsogod din idiot! Vad fan tror du? Ingen hade vart gladare än jag om du INTE var pappa!


    Då hade jag då slängt det i ansiktet på dig för länge sen! För jag hade hellst sluppit se dig!!!  Men du kanske hoppas att det inte är ditt. Eller är det säkrast att veta om du ska dra in advokater, om det är värt pengarna? Hur mycket är ditt barn värt?


    Nä fy faaan för dig, dina utspel, utsagor, hot!


    Önskar av hela mitt hjärta att du växer till dig och är en bra pappa till ditt barn nån gång i framtiden.


    Men JAG hade hellst velat be dig dra åt helvete o kom aldrig mera tillbaka!!!


    Men jag biter ihop.....bjuder hem dig till mig för att vårat barn ska få träffa sin pappa!


    Mår så fruktansvärt dåligt av det, men gör det fär barnet!


    Så, nu har jag fått ur mig detta! Skit samma om tråden ruttnar bort! Var TVUNGEN!

  • Svar på tråden Ingen hade varit gladare än jag om DU inte var pappa till vårat barn!
  • Anonym (VadTr­oddeDu­Då?)
    Äldre 23 Mar 10:59
    #21

    Klart som fan han ska sköta sig, precis som hon ska, men att någon annan beter sig dumt ger inte en själv frisedel att börja bete sig lika olämpligt.

    Du tycker att hon helt privat ska avreagera sig bäst hon vill. Dels håller jag inte med om det, eftersom det även för henne själv är dumt i längden – det förhindrar psykisk mognad, och dels så är internet inte något privat utrymme, även om vissa tror det.

    Här inne finns andra vuxna, och tro det eller ej också barn, och då får man för tusan ta och tänka efter hur man uttrycker sig.

    Det är illa att själv uppföra sig om barn när man som vuxen har ansvar för dem. 

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 23 Mar 14:55
    #22
    Anonym (VadTroddeDuDå?) skrev 2011-03-23 07:43:49 följande:
    Det handlar inte alls om att hålla alla sina känslor inom sig och undertrycka allt, men däremot att lära sig psykisk självreglering. Du ska bestämma över dina känslor, inte dina känslor över dig.

    Om du hade såpass mycket distans till det så att du kunde läsa ditt eget inlägg som om det vore skriven av någon helt annan, kanske i en annan situation, så skulle du själv reagera på hur extremt utlevande det är.

    För att ta en liknelse: När du känner att du blir kissnödig kan du inse den känslan, men du kan också kontrollera den och vänta tills du hittar en toalett där du kan få utlopp för det under ordnade former. Du släpper inte bara iväg det i brallan så fort du känner dig nödig :) Av det enkla skälet att det inte är bra för vare sig dig eller din omgivning.

    På motsvarande sätt är känslomässig inkontinens inte bra. Det är ett beteende som bara är försvarligt för små barn, inte för vuxna, förhoppningsvis ansvarstagande, föräldrar.

    Då kanske du säger att du får göra vad du vill så länge du inte visar det för barnet, och javisst, ingen kan hindra dig, men precis som jag skulle reagera på om du gick och småskvätte lite varstans i din bostad såfort du blev kissnödig, även om det bara skulle angå dig, reagerar jag på folk som inte kan kontrollera sig själv psykiskt och verbalt.

    Rent konkret i ditt fall: Jaha, så du är arg och besviken på pappan, men exakt hur tror du att det kommer att förbättra läget att du kallar honom idiot, vill be honom fara åt helvet, och mest av allt önskar att han aldrig hade blivit pappa till ert barn
    Men det är ju det jag gör! Väntar till "toaletten" i det här fallet detta forum där jag får spy ur mig skiten jag känner! Jag småskätter inte!
  • Anonym (VadTr­oddeDu­Då?)
    Äldre 23 Mar 15:29
    #23
    Anonym skrev 2011-03-23 14:55:31 följande:
    Men det är ju det jag gör! Väntar till "toaletten" i det här fallet detta forum där jag får spy ur mig skiten jag känner! Jag småskätter inte!
    Nej det är det inte. Det här är ett publikt forum, inte din privata toalett.
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 23 Mar 15:55
    #24
    Anonym (VadTroddeDuDå?) skrev 2011-03-23 15:29:29 följande:
    Nej det är det inte. Det här är ett publikt forum, inte din privata toalett.
    Så du menar då att man här inne också måste hålla inne med känslor, tankar mm? Trodde detta var ett forum att ventilera sina tankar i. Få tips, råd, stöttning! Diskutera mm!
  • Anonym (huvva­)
    Äldre 23 Mar 16:24
    #25

    Alla är nog inte medvetna om hur frustrerande det kan vara att ha barn med någon som bara trasslar och krånglar stup i ett...

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 23 Mar 16:30
    #26
    Anonym (huvva) skrev 2011-03-23 16:24:23 följande:
    Alla är nog inte medvetna om hur frustrerande det kan vara att ha barn med någon som bara trasslar och krånglar stup i ett...
    Nä verkligen inte!
  • Anonym
    Äldre 1 Apr 14:26
    #27

    Känns precis som du TS  läste mina tankar och skrev dom här Känner exakt samma sak som du med min dotters pappa!

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 1 Apr 18:25
    #28
    Anonym skrev 2011-04-01 14:26:51 följande:
    Känns precis som du TS  läste mina tankar och skrev dom här Känner exakt samma sak som du med min dotters pappa!
    Usch! Stackars dig! Hur gammal är din dotter?
  • Anonym
    Äldre 2 Apr 14:18
    #29

    Tack! Känner för dig också ska du veta! Min lilla tjej är 2 ½. Hur gammal är ditt barn?

  • Anneli­e68
    Äldre 2 Apr 14:26
    #30
    Anonym (VadTroddeDuDå?) skrev 2011-03-23 15:29:29 följande:
    Nej det är det inte. Det här är ett publikt forum, inte din privata toalett.
    Och du är ett stort skämt. Svårt att låta bli att lägga dig i andras liv eller? Tvungen att läsa alla trådar och kommentera allting. Det som inte stämmer in inom dina ramar är då också automatiskt galet? Din ton är verkligen inte lugn och sansad och jag har svårt att tänka mig att du inte använder din ton på annat ställe än på FL. Kasta inte sten i glashus VadTroddeDuDå!
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 2 Apr 14:32
    #31
    Anonym skrev 2011-04-02 14:18:05 följande:
    Tack! Känner för dig också ska du veta! Min lilla tjej är 2 ½. Hur gammal är ditt barn?
    Han är bara 6 månader. Så jag antar att jag har mååååånga helvetes helger framför mig.
  • Anonym
    Äldre 2 Apr 16:08
    #32
    Anonym skrev 2011-04-02 14:32:34 följande:
    Han är bara 6 månader. Så jag antar att jag har mååååånga helvetes helger framför mig.
    Okej så han är inte så gammal än! Jag förstår precis hur du känner dig. Har ni delad eller gemensan vårdnad?
  • Anonym
    Äldre 2 Apr 17:03
    #33

    Det finns fler därutom som har det som du! Jag har det så också, som någon skrev; det är svårt för andra att förstå hur det är att ha barn med en loser. Och nej det är inte hennes "pappa". det är en total främling som ine har med oss att göra. 

    Bry dig inte om (vad trodde du då). Jag läser in så mycket av skam och försvar i dennes svar, man kan lätt läsa mellan raderna att denne person försvarar sig för att den har liknande situation.  

  • Anonym
    Äldre 2 Apr 22:55
    #34
    Anonym skrev 2011-03-05 16:23:39 följande:

    Är så heligt förbannad! Dels på mig själv som överhuvudtaget gick med på att träffa denna karl och sen är så dum i huvudet att jag blir med barn med honom.


    Jag tog mitt förnuft till fånga, la benen på ryggen o SPRANG! Nu ska du komma hit lite då och då och leka pappa. Sååå duktig så!


    På familjerätten ska du skrika o hota dig till vad du tror är dina rättigheter! Du har fan inga rättigheter alls. Det är ditt barn som har rättigheter!


    Då inte det fungerar, så hittar du på nåt annat. Då ska vi minsan ha ett faderskapstest! Ja men visst FINE! Varsogod din idiot! Vad fan tror du? Ingen hade vart gladare än jag om du INTE var pappa!


    Då hade jag då slängt det i ansiktet på dig för länge sen! För jag hade hellst sluppit se dig!!!  Men du kanske hoppas att det inte är ditt. Eller är det säkrast att veta om du ska dra in advokater, om det är värt pengarna? Hur mycket är ditt barn värt?


    Nä fy faaan för dig, dina utspel, utsagor, hot!


    Önskar av hela mitt hjärta att du växer till dig och är en bra pappa till ditt barn nån gång i framtiden.


    Men JAG hade hellst velat be dig dra åt helvete o kom aldrig mera tillbaka!!!


    Men jag biter ihop.....bjuder hem dig till mig för att vårat barn ska få träffa sin pappa!


    Mår så fruktansvärt dåligt av det, men gör det fär barnet!


    Så, nu har jag fått ur mig detta! Skit samma om tråden ruttnar bort! Var TVUNGEN!


    Vad är detta?
    Ett personligt brev till pappan som mamman helt uppenbart hatar?
    Stöttning....? Goda råd....?
    Finns inget utrymme alls till det i den här tråden!
    Vad vill Ts med alla dessa hat känslor som hon lugnt hade kunnat skickat till pappan...
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 3 Apr 08:04
    #35
    Anonym skrev 2011-04-02 22:55:25 följande:
    Vad är detta?
    Ett personligt brev till pappan som mamman helt uppenbart hatar?
    Stöttning....? Goda råd....?
    Finns inget utrymme alls till det i den här tråden!
    Vad vill Ts med alla dessa hat känslor som hon lugnt hade kunnat skickat till pappan...
    Vad menar du? Förklara gärna.

    Jaa, stöttning tar jag gärne emot och har även fått! Råd och stöttning som fått mig att trots allt orka! Orka vara med han då han ska umgås med vårat barn. Det har fungerat! Tack vare att jag får ur mig lite här.
    Är det fel enligt dig? Ska jag ställa mig o be han fara åt helvete då vi ses i stället tycker du? Är det inte bättre att jag då biter ihop så det blir drägligt vid umgänget?

    Vad liksom??
Svar på tråden Ingen hade varit gladare än jag om DU inte var pappa till vårat barn!