• grisek­no
    Äldre 7 Mar 21:28
    13959 visningar
    31 svar
    31
    13959

    tjejer-har ni konståkningsskridskor eller hockeyrör? (nr 2)

    Utveckling av www.familjeliv.se/Forum-21-83/m57730063.html med fler röstningsalternativ. Kopierar min förra trådstart:

    Hej!

    Var ute med maken och åkte skridskor på en bana igår, och roade mig med att kolla hur många tjejer som (liksom jag) hade hockeyrör. Jag såg EN.

    Naturligtvis ville jag i skolan ha vita konståkningsskridskor med taggar bara för att alla andra tjejer hade det, men tyckte aldrig att de var speciellt bekväma. Mina fötter är rätt breda och jag, som innan åkt ganska mycket skridskor, kunde inte åka med dem utan att snubbla på taggarna - så min pappa fick slipa bort några av dem

    Så nu, när jag skulle åka i vuxen ålder, åkte jag till mina föräldrar och hittade ett par skridskor som min bror växt ur - och de passar mig perfekt! Går jättebra att åka i och är dessutom bekväma!

    VARFÖR har alla tjejer (nästan) vita konståkningsskridskor med taggar? Visst, en del kanske tycker att de är bekvämast och har dessutom hittat en funktion med taggarna trots att man inte gör piruetter, hopp och annat. Men tyvärr tror jag att det mest är för att alla tjejer "ska" ha sådana skridskor.

    Vad tror/tycker du?


    Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tjejer-har ni konståkningsskridskor eller hockeyrör? (nr 2)
  • Loriya­na
    Äldre 7 Mar 21:31
    #1

    Jag har alltid haft "pojkskridskor" för att min mamma sa att de var bäst eftersom "tjejskridskorna" har taggar som man bara snubblar på. Nu som vuxen så är mina skridskor fortfarande tagg-lösa.

  • En Åsa
    Äldre 7 Mar 21:32
    #2

    Jag har inga skridskor. Men som barn hade jag hockeyrör, vita.

  • Äldre 7 Mar 21:39
    #3

    Har själv inga skridskor och röstade på det, men mina döttrar har vanliga vita flickskridskor med taggar, antar att det är de du menar när du skriver konståkningsskridskor? När dottern tränade konståkning så så hade hon riktiga konståkningsskridskor men nu när hon inte tränar mer så tycker jag att de vanliga från sportaffären duger bra. Tror däremot hon skulle sakna taggarna om hon fått hockeyrör och lillan får ju ärva hennes gamla.


  • Äldre 7 Mar 21:41
    #4

    Annat..
    Visst skenan är med taggar,,men själva skon ser lite mer killig ut trots att dom är vita och bäst av allt dom är mjuka,,värma,,fodrade.

  • Äldre 7 Mar 21:46
    #5

    hockeyrör mest för att de är mer stabila och mina vrister behöver stöd. Är ingen höjdare på skridskor oavsätt om jag har med taggar eller utan.

  • Vroooo­oom
    Äldre 7 Mar 21:46
    #6

    Jag har alltid föredragit konståkningsskridskorna. De passar mitt sätt att åka skridskor bäst.


    A room without books is like a body without a soul
  • Äldre 7 Mar 21:48
    #7

    Jag har inga, då har jag en ursäkt att slippa åka.. När jag var liten fick jag ärva min brors gamla hockeyskridskor vilket jag hatade, ville absolut ha vita fina som alla andra, bara just för att alla hade det. Fick ett par vita tjejskridskor till slut med de var riktigt obekväma så tog brorsans gamla iaf.. 

  • Thaley­a
    Äldre 7 Mar 22:00
    #8

    hockeyrör när jag hade skridskor, men ärligt talat hatar jag att åka skridskor, så nu äger jag inga.

  • Äldre 7 Mar 22:02
    #9

    Jag har inga skridskor just nu, men jag hade alltid sk hockyrör när jag var liten, vägrade ta på mig de där hemska vita sakerna med taggar. Skulle jag skaffa skridskor nu skulle det absolut bli hockyrör igen.


  • Linda1­976
    Äldre 7 Mar 22:08
    #10

    Jag åker inte skridskor alls. Jag shoppar.


    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
Svar på tråden tjejer-har ni konståkningsskridskor eller hockeyrör? (nr 2)