• Äldre 9 Mar 10:46
    50412 visningar
    54 svar
    54
    50412

    Du som är adopterad; vad jobbar du med?

    Vore roligt att se hur vi "adoptivbarn" har hamnat här i livet!

    Så helt enkelt;
    1) Hur gammal är du?
    2) Var är du född?
    3) Vad jobbar du med?

    Jag börjar;
    42 år
    Seoul, Korea
    Säljkoordinator

  • Svar på tråden Du som är adopterad; vad jobbar du med?
  • tinaek
    Äldre 9 Mar 18:36
    #1

    Varför vill du veta. Nyfiken?!

  • Äldre 10 Mar 12:50
    #2

    För det vore roligt att se hur vi har "hamnat" i livet

  • Äldre 10 Mar 23:13
    #3

    Den där frågan låter som det är extra spännande att se vad som hänt m oss adoptivbarn om vi lyckas eller ej...Förvånad

  • Äldre 11 Mar 10:40
    #4

    "Lyckas" är ju i så fall väldigt subjektivt. Bara för att någon skriver vad de jobbar med
    är det väl inget mått på att lyckas eller inte. Enda måttet möjligen tycker jag är om man inte är kriminell drogmissbrukare, då kan man kanske tala om att för tillfället inte göra så lyckade saker,
    men det går ju att ändra om man vill. Det är inte heller intressant tycker jag, det skulle däremot vara
    intressant att veta om flera adopterade ägnar sig åt saker som relaterar till födelselandet/adoptionen
    eller om man väljer karriär utan särskild koppling till bakgrunden. Jag vet någon vuxen adopterad som egentligen valde yrkesbana först på ett sätt som snarare kan uttryckas som ett behov av egen terapi för saker som grott under uppväxten. Visst, utbildningen gav insikter och kanske lindrade orosmåln, men efteråt kom personen på att det inte alls var vad han/hon var intresserad av egentligen och ville jobba med. Jag hoppas därför kunna vägleda mitt barn så att hon/han inte väljer tex yrke utifrån ett kortsiktigt behov som egentligen inte har med ett långsiktigt yrkesval att göra.

  • Äldre 11 Mar 16:31
    #5

    Alla adoptioner är ju olika. Vissa barn är äldre och andra spädbarn. Tror också att det finns skillnader i hur föräldrarna visar intresse för deras barns födelseländer. Det är mycket man kan räkna upp som skillnader och som gör alla adopterades liv olika. Tror inte heller att många adopterade skiljer sig från den övriga svenska befolkningen. Därför tror jag inte att frågor om jobb och liknande som adopterade har fått, säger så mycket om oss!

    Vildrosen, du skriver så bra och det är väldigt intressant. Jag är inte lika bra på att uttrycka mig skriftligt... 

  • Fernan­dita
    Äldre 12 Sep 21:06
    #6

    26 år

    Chile

    Vårdare psykiatrin      

  • Litet My
    Äldre 15 Sep 01:47
    #7

    29


    Indien


    Inom socialpsykiatrin

  • lovely­mom
    Äldre 15 Sep 08:23
    #8

    Ecuador

     36 år, läkarsekreterare 


    Lycklig mamma till V född -06 och A född -09
  • BTD
    Äldre 20 Sep 19:55
    #9

    1) Hur gammal är du?
    36
    2) Var är du född?
    Bangkok
    3) Vad jobbar du med?
    civilingenjör, systemutveckling 

  • TinaE
    Äldre 21 Sep 10:18
    #10

    Intressant tråd, tycker jag. Det finns ju en hel del saker som påverkar i barndommen. Jag själv (inte adopterad) var sjuk mycket som liten o spenderade mycket tid på sjukhus - idag jobbar jag inom vården och det tror inte jag är en slump precis.

Svar på tråden Du som är adopterad; vad jobbar du med?