• Anonym (Bristningar)

    Hur kan man få bort bristningar

    Hej på er!

    Jag har bara en liten fråga ang. bristningar, jo det är så att jag har fått jätte mycket bristningar på min mage, inte så vacker och jag är jätte orolig för hur det kommer se ut sedan när jag har fött, jag är rätt så nojig men antar att det hänger ihop med tonåren också, jag kan nämna att jag är 17 år men är det någon som vet hur man kan få vort bristningar eller försvinner dom av sig själv eller måste man få läkar hjälp med detta.

    Skulle vara jätte tacksam för svar! 

  • Svar på tråden Hur kan man få bort bristningar
  • Anonym (Bristningar)

    Förlåt att jag inte har svarat under kvällen, jag kan meddela att krämer och oljor är väldigt sent tänkt på för mig för jag ska ha bebisen om 9 dagar :) Jag får hoppas att de bleknar bort åh så ledsen jag skulle bli om dom inte försvann :(

  • Border
    Anonym (Bristningar) skrev 2011-03-14 00:13:53 följande:
    Förlåt att jag inte har svarat under kvällen, jag kan meddela att krämer och oljor är väldigt sent tänkt på för mig för jag ska ha bebisen om 9 dagar :) Jag får hoppas att de bleknar bort åh så ledsen jag skulle bli om dom inte försvann :(
    Bristningarna försvinner aldrig, men dom bleknar. Inse att det är så det är, och försök vända det hela till nåt positivt: du har fött barn, var stolt över dina bristningar, dom visar på att du har gått igenom det stora eldprovet (en förlossning) och klarat det.
  • La Lola
    Anonym (Bristningar) skrev 2011-03-14 00:13:53 följande:
    Förlåt att jag inte har svarat under kvällen, jag kan meddela att krämer och oljor är väldigt sent tänkt på för mig för jag ska ha bebisen om 9 dagar :) Jag får hoppas att de bleknar bort åh så ledsen jag skulle bli om dom inte försvann :(
    Försvinner gör de inte.
    De blir som silvriga strimmor i huden.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym

    Fick också det som gravid 17 åring i dag är jag 25 och väntar trean, bristningarna syns knappt!

  • miyouuss


    detta är mitt resultat efter 11 dagar. jag är inte klar men ni ser?:D
    Dermaroller har jag använt 
  • miyouuss

    "det går inte att få bort dom" jag vet inte vart alla har fått det ifrån, jag vet att en hemsida går ut med att det inte finns något sätt. men hallå? det finns lösningar. dermastamp, dermaroller, och det finns ju även bukoperationer som kan ta bort bristningar. laser har jag hört om men är inte säker på. så ge inte upp hoppet människor! 

  • Anonym
    miyouuss skrev 2011-03-16 17:50:20 följande:
    "det går inte att få bort dom" jag vet inte vart alla har fått det ifrån, jag vet att en hemsida går ut med att det inte finns något sätt. men hallå? det finns lösningar. dermastamp, dermaroller, och det finns ju även bukoperationer som kan ta bort bristningar. laser har jag hört om men är inte säker på. så ge inte upp hoppet människor! 
    Vad är dermastamp coh dermaroller? Aldrig hört talas om... Fast jag klarade mig iofs genom tre grav. utan en enda bristning *glad*
  • miyouuss
    Anonym skrev 2011-03-16 22:02:27 följande:
    Vad är dermastamp coh dermaroller? Aldrig hört talas om... Fast jag klarade mig iofs genom tre grav. utan en enda bristning *glad*
    med dermaroller skapas tusentals små hål i huden när nålen går igenom huden separeras varsamt cellerna tillfälligt, tillräkligt för att skapa en kortslutning cellerna villket sänder en signal att skapa tillväxt

    man skapar helt änkelt en kontrollerad och minimal skada under hudens yta utan att skade överhuden. det man vill uppnå med behandlingen är att förmå kroppen att svara på den uppkomna skadan genom att tillverka mer kollagen i det behandlade området samt producera nya friska celler och hud. ända bivärkan är rodnad som sitter i upp till ett dygn.

    dermastamp fungerar på samma sätt bara att du inte rullar nålarna över huden. istellet trycker du ner dom 
Svar på tråden Hur kan man få bort bristningar