• Hanna9­1
    Äldre 29 Mar 15:57
    14003 visningar
    12 svar
    12
    14003

    Xenical - Någon som provat, äter eller vet något?

    Hej!

    Jag ska börja med xenical om en månad och vill därför veta lite vad ni vet om det!

    Vad åt/äter ni? Hur mycket gick ni ner i vikt? Vad vägde ni från början???

    Tack för många svar!! 

  • Svar på tråden Xenical - Någon som provat, äter eller vet något?
  • neecha
    Äldre 29 Mar 16:16
    #1

    Håll dig borta från det!
    Det bara rinner igenom kroppen och du får oljeliknande flytningar från analen som du inte märker men det färgar kläderna.

  • Äldre 29 Mar 16:21
    #2

    Jag åt det ett tag för många år sedan. Jag var noga med att äta sånt som inte var fettrikt så typ pizza var förbjudet :)..  Jag var livrädd för att det skulle just rinna genom kroppen aldeles för fort.. visst bajsade jag mer än vanligt men det var aldrig kris att springa på toa... jag kommer inte ihåg exakt hur mycket jag gick ner men tror att det handlade om en 20 kilo iallafall... men jag var som sagt jättenoga med kosten.. och visst jag hade egentligen kunnat gå ner, kanske inte lika mycket men ändå, bara genom att äta som jag gjorde men min karaktär gör att jag skulle inte klarat det om jag inte hade hotet att nåt jobbigt händer om jag äter det feta...


    lycka till..


     

  • neecha
    Äldre 29 Mar 16:24
    #3

    Xenical är en antabus. Den är mer för att skrämma dig till att äta mindre. Har ingen egentlig effekt mot hungern och du är lika hungrig i alla fall. Det finns hungersdämpande som fungerar bättre. Ett som jag tog hette reduktil men är nu borttagen. Det finns säkert någon annan medicin som har ersatt det så fråga efter det!
    Lycka till!

  • Äldre 29 Mar 22:33
    #4

    hej jag äter xenical.funkar bra gått ner 5 kilo på 2.5 vecka.jag får tänka på vad jag äter,annars blir det toan.lycka till

  • Hanna9­1
    Äldre 30 Mar 10:01
    #5
    jesset skrev 2011-03-29 22:33:28 följande:
    hej jag äter xenical.funkar bra gått ner 5 kilo på 2.5 vecka.jag får tänka på vad jag äter,annars blir det toan.lycka till
    Tack för svaret, men hur mycket har du att gå ner? :)
  • Äldre 30 Mar 15:14
    #6

    ska ner 20kg

  • Hanna9­1
    Äldre 30 Mar 21:47
    #7

    Okej , då har du kommit en bra bit på vägen! :) Jag ska gå ner ca 30 kg... Har ett bmi på ca 32 nu.. Vad ligger ditt bmi på?

  • Hanna9­1
    Äldre 30 Mar 22:36
    #8

    Finns det ingen mer där ute som kan dela med sig av sina erfarenheter??

  • Äldre 31 Mar 16:14
    #9

    jag hade ett bmi på 35 när jag började.man var tvungen att ta en bmi på 35 eller mer för att börja med xenical sa min läkare

  • Äldre 31 Mar 19:09
    #10
    neecha skrev 2011-03-29 16:16:38 följande:
    Håll dig borta från det!
    Det bara rinner igenom kroppen och du får oljeliknande flytningar från analen som du inte märker men det färgar kläderna.
    Håller bara med! Jag åt  så fettfritt jag kunne men bajsade ner mig flera gånger. Jag blev jättesjuk.
  • Äldre 31 Mar 22:24
    #11

    jag får gå på toa en gång per dagoch visa dagar inget.jag äter väldigt lite fett..har med hört folk som har bajsat på sig mm.men dettta har ej hänt mig.har hört folk säga att dom har gjort om tabletten.men vet ej om det stämmer..att dom var värre förr än nu.
    jag mår bra av pillerna och kommer fortsätta med dom..så länge allt är okej

  • Äldre 22 Mar 15:02
    #12

    Det här är en behandlig som fungerar. Xenical has helped me to lose a lot of weight. Jag tappade nästan 22 kilo på fyra månader. Om du följer instruktionerna och äter hälsosamt och samtidigt motionerar så kommer du att tappa i vikt. meridiareductil.com är där jag fick mitt. De skickar från Europa och ingen recept behövs.

Svar på tråden Xenical - Någon som provat, äter eller vet något?