• Äldre 4 Apr 11:02
    12984 visningar
    11 svar
    11
    12984

    Vad kostar nya däck till en Urban Jungle vagn? Måste man köpa från barnvagnsaffär eller funkar andra däck?

    Vad kostar nya däck till en Urban Jungle vagn?
    Måste man köpa från barnvagnsaffär eller funkar andra däck?

  • Svar på tråden Vad kostar nya däck till en Urban Jungle vagn? Måste man köpa från barnvagnsaffär eller funkar andra däck?
  • AnPa
    Äldre 4 Apr 11:03
    #1

    En kompis till mig har en UJ (jag har en Swift och har inte behövt byta däck ännu). Hon köpte hos cykelhandlaren för 60:- styck :)


  • alvide
    Äldre 4 Apr 11:25
    #2

    Det är vanliga 12" däck på vagnen. Vanlig cykelslang funkar utmärkt oxå.
    Annars kostar ett Urban Jungledäck ca 400-450 kr/st. Ganska dyrt alltså.

  • Äldre 4 Apr 12:13
    #3
    alvide skrev 2011-04-04 11:25:34 följande:
    Det är vanliga 12" däck på vagnen. Vanlig cykelslang funkar utmärkt oxå.
    Annars kostar ett Urban Jungledäck ca 400-450 kr/st. Ganska dyrt alltså.
    Kan man byta ut båda innerslang och även däcket alltså till billiagre alt än Urban Jungle?
  • Äldre 4 Apr 12:14
    #4

    Jag har bytt både innerslanf och däck hos cykelhandlaren, funkade utmärkt.

  • Äldre 4 Apr 12:15
    #5
    jådåsåatt skrev 2011-04-04 12:14:44 följande:
    Jag har bytt både innerslanf och däck hos cykelhandlaren, funkade utmärkt.
    Vad fick du betala?
  • alvide
    Äldre 4 Apr 12:19
    #6

    Vi har själva bara bytt innerslang en gång då det sprack precis vid ventilen. Då köpte vi Emmaljunga eller Brios slang (kommr inte ihåg vilket) och det kostade 60 kr som en skrev i tidigare inlägg.
    Har ni en gammal Urban Jungle då ni behöver byta själva däcket?
    Cykeldäck ska fungera iaf. Gå till en cykelaffär och se vad det finns för olika däck.
    Dock inte fälg förstås.
    Det blir så klart mycket billigare och du får säkert garanterat ett bättre däck dessutom.
    Handlar du på biltema eller liknande så vet jag inte om de är så bra.

  • alvide
    Äldre 4 Apr 12:20
    #7

    Jag kan tillägga att vi behövde inte pumpa det däcket lika ofta som de andra ordinarie däck. Sämre lär det inte bli.

  • Äldre 4 Apr 15:07
    #8

    Jag tror jag betalade 250 eller nått liknande för att byta både innerslang och däck, men det var nått år sen.

  • alvide
    Äldre 4 Apr 15:09
    #9
    jådåsåatt skrev 2011-04-04 15:07:39 följande:
    Jag tror jag betalade 250 eller nått liknande för att byta både innerslang och däck, men det var nått år sen.
    Var det Urban Jungle däck? Det var bra pris då.
  • Äldre 31 Aug 21:17
    #10

    Gammal tråd, jag vet!
    Men bytte själv däck + slang till en Urban Jungle (-07) idag och klarade mig under 250 kr för tre hjul! Biltema is da shit! :) Slang 29.90/st + däck 49.90/st!
    Hur nöjd som helst och vagnen är mer lättrullad nu än när den var ny (känns det som i alla fall!)

  • Äldre 1 Sep 12:22
    #11

    oh va bra,har själv funderat på om de går me biltemas grejer ser de "snyggt" ut mä?7

Svar på tråden Vad kostar nya däck till en Urban Jungle vagn? Måste man köpa från barnvagnsaffär eller funkar andra däck?