• kg8
    Äldre 20 Apr 22:57
    18471 visningar
    10 svar
    10
    18471

    Hur lång effekt med xylocain-salva?

    Jag förstår ju att det beror på massa olika saker, men om man smörjer med ett tunt lager. Är det någon som vet på ett ungefär hur länge effekten sitter i?

  • Svar på tråden Hur lång effekt med xylocain-salva?
  • hasse0­7
    Äldre 21 Apr 01:23
    #1

    Mellan en timme till två beroende vilken kroppsdel vi prata om. va gäller det?

  • kg8
    Äldre 21 Apr 06:40
    #2

    Rumpan, hon har någon slags svamp med irritation och sår. Men tack då vet jag

  • hasse0­7
    Äldre 21 Apr 08:29
    #3

    Ta annars Cortimyk, den hjälper mot sånt:)

  • kg8
    Äldre 21 Apr 08:36
    #4

    Tack för tipset men Cortimyk har inte hjälpt det minsta, fick Pevisone på recept igår så jag hoppas att det hjälper henne fort. Men nu innan det hjälper så får hon xylocain. Hon har väldigt väldigt ont. Kan inte sitta på rumpan eller ligga på rygg. Kan inte sova heller...

  • hasse0­7
    Äldre 21 Apr 22:14
    #5

    ja det klat att pevisone e starkare men den e ju på recept. Va var diagnosen som du fick pevison för?

  • kg8
    Äldre 22 Apr 07:32
    #6

    Svamp och infektion i såren tror jag det var. Huden har liksom spruckit och i såren har det väl blivit infekterat. Tror att det var så, helt ärligt så kan jag erkänna att jag bara lyssnade med ett halvt öra då jag höll på att försöka trösta lillan som var helt hysterisk, eftersom vi var tvungna att titta på hennes rumpa o det gör ju ont

  • JA77
    Äldre 22 Apr 08:17
    #7

    4-6 timmar.

  • hasse0­7
    Äldre 22 Apr 22:43
    #8

    Om det är så illa skulle det behövas lite mer behandling. Betnovat med chinofrom ochkanske en liten antibiotikakur. Pevisone låter så lite om hon har så pass mycket besvär. Har hon blöja? Jag fattade att du pratade om din dotter eller e jag dum nu? Hoppas att det gick över nu.

  • kg8
    Äldre 22 Apr 22:49
    #9

    Ja det är min dotter, åtta månader och blöja. Men efter behandling med pervisone i ett par dygn då ser det bättre ut. Området har väl minskat med ungefär hälften och hon har inte lika ont längre. Men tack så hemskt mycket för att du engagerat dig

  • hasse0­7
    Äldre 23 Apr 00:30
    #10

    Det va en ovanlig med såna reaktion hos små barn:( stackars den lilla. Tänk på att byta blöjan oftare, det hjälper att läka och att inte upprepas. Lycka till:)

Svar på tråden Hur lång effekt med xylocain-salva?