• Äldre 3 May 09:56
    4719 visningar
    13 svar
    13
    4719

    var köpa lekhage

    dags & inhandla en lekhage.
    någon som har förslag på var man kan köpa en?

  • Svar på tråden var köpa lekhage
  • Fotavt­ryck
    Äldre 3 May 09:58
    #1

    Varför ska du ha en lekhage?
    Hur gammal är barnet?
    Är du rädd för trappa så skaffa en trappgrind.

  • Äldre 3 May 10:00
    #2

    Vi köpte en 6-kantig på babyproffsen 1499kr om jag inte minns fel..


  • KMJ
    Äldre 3 May 10:05
    #3
    http://www.mobelshoppen.se/tag/lekhage/

    http://www.babyproffsen.se/produkter/visa/35:Grindar_lekhagar

    Här finns det.

    Personligen kan jag inte förstå att folk fortfarande använder lekhagar, skulle kännas jätte elakt för min del och kännas som att sätta mitt barn bakom galler. Jag skulle i så fall tipsa om att barnsäkare ex. vardagsrummet och sedan sätta upp dörrgrindar i stället. Barn vill ju känna sig fria och kunna gå/krypa på upptäksfärd. De vill kunna dra sig upp längs möbler och prova att stå/gå osv.
  • Fotavt­ryck
    Äldre 3 May 15:21
    #4
    KMJ skrev 2011-05-03 10:05:06 följande:
    www.mobelshoppen.se/tag/lekhage/

    www.babyproffsen.se/produkter/visa/35:Grindar_lekhagar

    Här finns det.

    Personligen kan jag inte förstå att folk fortfarande använder lekhagar, skulle kännas jätte elakt för min del och kännas som att sätta mitt barn bakom galler. Jag skulle i så fall tipsa om att barnsäkare ex. vardagsrummet och sedan sätta upp dörrgrindar i stället. Barn vill ju känna sig fria och kunna gå/krypa på upptäksfärd. De vill kunna dra sig upp längs möbler och prova att stå/gå osv.
    Håller me.
  • Äldre 4 May 21:20
    #5

    Det är det bästa köp jag gjort. Jag håller inte min 4åring instängd där :) det är värdens bästa koja, rymdskepp, båt, flygplan osv. Det finns ju ingång på den förstås :) har den uppe i lekrummet och alla grabbarna älskar att vara i den...


  • Fotavt­ryck
    Äldre 5 May 08:55
    #6
    mamma linuttan skrev 2011-05-04 21:20:02 följande:
    Det är det bästa köp jag gjort. Jag håller inte min 4åring instängd där :) det är värdens bästa koja, rymdskepp, båt, flygplan osv. Det finns ju ingång på den förstås :) har den uppe i lekrummet och alla grabbarna älskar att vara i den...
    Då kan man ha ett telt eller nått.
    Så du menar att du aldrig hade grinden stängd när han var mindre?
  • Äldre 5 May 20:33
    #7

    Grind? ehh alltså det är ju ett "hål" den går ju att öppna från insidan också. Svar Nej!


  • Äldre 5 May 20:37
    #8
    mamma linuttan skrev 2011-05-05 20:33:09 följande:
    Grind? ehh alltså det är ju ett "hål" den går ju att öppna från insidan också. Svar Nej!
    Tält? det känns vell mera som att man är instängd än en lekhade på 160*160?
  • Äldre 9 May 09:44
    #9

    När jag skriver ett inlägg & undrar VAR man kan köpa en lekhage då e just frågan det INTE vad Ni tycker om en lekhage....
    Herregud vilka folk det finns här inne på FL!
    Om jag nu VILL köpa en lekhage skiter jag fullständigt i om NI tycker det är som ett fängelse för ERA barn!!!

    Min dotter har precis lärt sig rulla plus sitta & då tycker VI, JAG & MIN MAN att just en lekhage kommer vara den bästa....

    Tack NI som kunde svara på frågan & INTE ifrågasatte mig varför vi ska köpa en lekhage!

  • drutte­n666
    Äldre 26 May 11:03
    #10

    Det är klart ungen ska ha en lekhage!!!
    Letar själv efter en.
    Gott att få lite egentid ibland...hehe

  • drutte­n666
    Äldre 26 May 11:06
    #11

    smultron78, hittade du någon som du kan rekomendera?

  • Äldre 26 May 14:07
    #12

    Nej tyvärr hittade vi ingen lekhage till rimligt pris, vi köpte istället en resesäng som Lillan kan sitta i & leka istället för att hela tiden slå sig när hon trillar bakåt...

  • drutte­n666
    Äldre 26 May 16:19
    #13

    Finns en del "moraltanter" här va?
    Önskar jag fick lite respons från dom på mitt första inlägg!

    Lite kul att trigga igång sådana...

Svar på tråden var köpa lekhage