• Chaam
    Äldre 11 May 08:50
    16746 visningar
    8 svar
    8
    16746

    Minskade symtom V 10

    Någon mer som känner mindre symtom V 10? Har inte haft så mycket innan heller men ömmande bröst och det tycker jag har minskat nu...men det kanske det gör ? Kroppen vänjer sig?

    Någon mer?

  • Svar på tråden Minskade symtom V 10
  • Äldre 14 May 21:28
    #1

    Mina symptom är nästan borta helt, brösten är ju fortfarande enorma men ömmar inte. Är i vecka 10 också

  • timebo­mb
    Äldre 18 Aug 18:50
    #2

    Mina symptom minskade runt vecka 9, är nu i vecka 10. Ska på VUL veckca 11, först då vet jag om jag fortfarande är gravid. Har precis som du varit orolig för att minskade besvär och minskat illamående är tecken på något negatvit... Vågar inte njuta förrän efter VUL nästa vecka. Vill se ett hjärta ticka....

  • mamma2­kids
    Äldre 20 Aug 12:17
    #3

    vid vecka 10 börjar många må bättre,men att man inte känner av i brösten e väll inte så positivt.

  • Pauly
    Äldre 20 Aug 15:33
    #4

    Nu har mina symptom minskat(är i vecka 12),är jätteorolig för min mage fungerar som vanligt igen. Gör era magar det med?

    Jag har alltså inga förstoppningsproblem eller gasig mage längre och blir inte lika hungrig längre. Äter mindre och måste påminna mig själv om att äta ngt och så kissar jag inte lika ofta. Min mage är också mindre än förra veckan,abtagligen för att tarmarna funkar igen.

    Snälla...någon som hat det så här och vet att bebisen lever? Efter 4 missfall så spricker vi snart av oro

  • Äldre 20 Aug 16:04
    #5

    Mina symtom började också ge med sig "tidigt". Har mått bra under hela graviditeten ändå.. Runt vecka 10, 11 nån gång har jag för mig att jag började må bättre.. fasen vad fort man glömmer!

    OM missfall är på G så kan man ju ändå inte göra något o man får försöka tänka positivt, att det var nåt fel på bebisen osv o det är bättre att det sker tidigt än senare osv (jag veeeet att det är svårt att tänka så!).
    Köpte en doppler och kunde höra hjärtljuden i vecka 11, då slappnade vi av lite   


    BF 13/9-11
  • Äldre 20 Aug 16:25
    #6

    Mina symptom minskade  från v 10-12 under båda graviditeterna.  Jag har en 3,5 åring och en till pojke i magen v. 22.
    Håller tummarna för att det går bra! 

  • Äldre 20 Aug 16:48
    #7

    Det är jättevanligt att symptomen minskar i ungefär vecka 10. Jag hade typ inte ett enda symptom mellan vecka 10 och vecka 15. Inget illamående, inga ömma bröst, ingen speciell trötthet, ingenting. Magen blev mindre också och den började funka normalt igen. 
    Kändes mycket obehagligt. Nu i vecka 17 är jag inte så orolig längre. Brösten ilar, det molar i magen och jag tror inte längre att barnet är dött.

    Googla på "spökveckor" så kan du läsa mer. Och om du är orolig så prata med din barnmorska.  

  • mamma2­kids
    Äldre 20 Aug 16:49
    #8

    tarmsvulnnaden går ju ner kring dom veckorna,sen tar riktiga bebismagen fart.så ingen fara där.

Svar på tråden Minskade symtom V 10