• GalvaG
    Äldre 17 May 11:40
    7019 visningar
    15 svar
    15
    7019

    Min dator låter som glassbilen

    Det här kommer antagligen att låta helt sjukt, men min dator lät nyss precis som glassbilen.
     Alltså samma ljudsignal som glassbilen har.

    Jag är inte inloggad på msn eller liknande utan endast på FL.

    Först lät den ca 2 sekunder och då trodde jag att det kom utifrån men sedan lät det ca 5 sekunder och då blev jag helt säker på att det var datorn som lät.

    Är det något som är kopplat hit till FL eller är det något allvarligt fel på min dator? 

  • Svar på tråden Min dator låter som glassbilen
  • Zäta
    Äldre 17 May 11:41
    #1

    reklam på fl


  • Smultr­on ett
    Äldre 17 May 11:41
    #2

    hihihi.
    Kolla om det finns nån glass i datorlådan!


    Don't you dare criticize what you can-not understand!
  • GalvaG
    Äldre 17 May 11:46
    #3

    Så det rör sig om reklam? Hmm... Då har jag inte gått och blivit spritt språngande galen iaf. Skönt!

  • Äldre 17 May 11:48
    #4

    Hahahaha fy vad roligt!
    Det är en reklambanner här på fl, när du håller musen över den så tutar den som glassbilen :P


  • GalvaG
    Äldre 17 May 11:50
    #5
    Mimmlas skrev 2011-05-17 11:48:07 följande:
    Hahahaha fy vad roligt!
    Det är en reklambanner här på fl, när du håller musen över den så tutar den som glassbilen :P
    Skäms en smula Skäms
    Borde ha kontrollerat det först kan man tycka.
  • Äldre 17 May 11:52
    #6

    Jag hatar den reklamen.

  • Äldre 17 May 11:53
    #7
    pluvdo skrev 2011-05-17 11:52:23 följande:
    Jag hatar den reklamen.
    Jag tycker den är rätt skoj ^^
    Hunden ylar så fort jag drar igång den :P
  • Äldre 17 May 11:56
    #8

    Men det där var lite roligt, att du trodde datorn lät. Typ som när jag som 12-åring (1998) plötsligt började höra något konstigt ljud inne i datorrummet. Typ som att någon sade "uh-oh!". Jag blev jätterädd och trodde någon brutit sig in och gömt sig i garderoben eller något så jag smög runt och letade samtidigt som hjärtat hoppade upp i munnen vid varje "uh-oh!"... Det var först efter lite rationellt tänkande som jag insåg att det var syrrans ICQ som var igång så folk skrev till henne. Det var alltså meddelandesignalen.

    Men fy vad rädd jag blev.

  • GalvaG
    Äldre 17 May 12:27
    #9
    pluvdo skrev 2011-05-17 11:56:31 följande:
    Men det där var lite roligt, att du trodde datorn lät. Typ som när jag som 12-åring (1998) plötsligt började höra något konstigt ljud inne i datorrummet. Typ som att någon sade "uh-oh!". Jag blev jätterädd och trodde någon brutit sig in och gömt sig i garderoben eller något så jag smög runt och letade samtidigt som hjärtat hoppade upp i munnen vid varje "uh-oh!"... Det var först efter lite rationellt tänkande som jag insåg att det var syrrans ICQ som var igång så folk skrev till henne. Det var alltså meddelandesignalen.
    " target="_blank">

    Men fy vad rädd jag blev.
    Haha! Ibland kan eletroniken och våra sinnen spela oss ett spratt.
  • EFI
    Äldre 17 May 15:55
    #10

    Klicka på den här länken så repareras problemet.


    " target="_blank">


    Apple user since 1987
  • Margar­it
    Äldre 17 May 15:57
    #11

    Haha, vilken underbar tråd! Jag hoppade till igår pga samma sak!

  • GalvaG
    Äldre 17 May 15:58
    #12

    Det vette sjutton om jag törs. Får en känsla av att det kommer upp något skrämmande och då lär jag klä om stolen. Inte något att sträva efter känner jag...

  • linjes
    Äldre 17 May 15:59
    #13

    asg min dator med,konstigt va

  • EFI
    Äldre 17 May 16:00
    #14
    GalvaG skrev 2011-05-17 15:58:17 följande:
    Det vette sjutton om jag törs. Får en känsla av att det kommer upp något skrämmande och då lär jag klä om stolen. Inte något att sträva efter känner jag...
    Det kommer inte upp något skrämmande, tvärt om. Glad
    Apple user since 1987
  • Sun 27 Feb 2022 20:03
    #15
    pluvdo skrev 2011-05-17 11:56:31 följande:

    Men det där var lite roligt, att du trodde datorn lät. Typ som när jag som 12-åring (1998) plötsligt började höra något konstigt ljud inne i datorrummet. Typ som att någon sade "uh-oh!". Jag blev jätterädd och trodde någon brutit sig in och gömt sig i garderoben eller något så jag smög runt och letade samtidigt som hjärtat hoppade upp i munnen vid varje "uh-oh!"... Det var först efter lite rationellt tänkande som jag insåg att det var syrrans ICQ som var igång så folk skrev till henne. Det var alltså meddelandesignalen.

    Men fy vad rädd jag blev.


    Det där hände mig idag också. Vi tittade på tv (nån bosnisk kanal) och så sade någon "uh-oh" jättehögt, ca 3-4 ggr, jag blev så rädd så jag nästan kissade på mig. Sen bytte jag och satte på svensk tv och då försvann det. Superläskigt!
Svar på tråden Min dator låter som glassbilen