• äppelm­os
    Äldre 22 Jun 13:04
    7529 visningar
    12 svar
    12
    7529

    resesäng som permanent säng?

    drömde inatt att att vi fick barn å bodde i vår fina etta.
    vi hade en resespjälsäng (med två höjder) som vi vek ihop och sköt in under vår säng när vi skulle få besök... hihi

    så nu blev jag nyfiken om någon använt en resesäng som permanent säng pga platsbrist?

    exempelbild
    http://www.kidsroom.de/epages/Kidsroom.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/Kidsroom/Products/607237 (dock dyraste lagret kanske 1500kr ca) 

  • Svar på tråden resesäng som permanent säng?
  • adrift
    Äldre 22 Jun 13:07
    #1

    Vi har haft resesäng nu en stund med madrass i då vår son vägrade sova i sin rediga spjälsäng, läste de kan tycka spjälorna e som ett fängelse å känna sig instängd .. Å nu sover han hela nätterna utan problem å antar den e mysigare . Men nu e de redig säng som gäller :)

  • Luulli­s
    Äldre 22 Jun 13:09
    #2

    Det är klart att det går, varför skulle det inte det?

    Men med mina barn har jag tagit bort spjälsängens ena sida vid 15-18 månader eftersom att dom klättrar över kanten och kan trilla annars, det går ju inte göra med en resesäng.

  • Ruggug­glan
    Äldre 22 Jun 13:11
    #3

    Sonen,18 månader, kunde inte sova i sin spjälsäng eftersom han snurrade runt om nätterna och slog sig i spjälorna trots spjälskydd. Så vi investerade i en resesäng för 399:- som han sover i nu och har gjort sedan han var ca. 8 månader gammal. Fungerar utmärkt!

  • Äldre 22 Jun 13:11
    #4

    vi bytte till resesäng vid cirka 8 månader då hon började klättra på spjälorna. Sedan fick hon sova i den med den tunnaste madrassen från ikea för typ 99 kr och så sov hon fram tills hon bytte säng straxt innan 2 års ålder.

  • Ruggug­glan
    Äldre 22 Jun 13:12
    #5
    Luullis skrev 2011-06-22 13:09:21 följande:
    Det är klart att det går, varför skulle det inte det?

    Men med mina barn har jag tagit bort spjälsängens ena sida vid 15-18 månader eftersom att dom klättrar över kanten och kan trilla annars, det går ju inte göra med en resesäng.
    Då kan man gå över till vanlig säng istället
  • Äldre 22 Jun 13:15
    #6

    det funkar säkert prima men till den vi har skulle jag iallafall ha köpt en extra madrass från typ ikea för madrassen som är med(hopvikbar) verkar inte vara så jätte bekväm direkt.

  • äppelm­os
    Äldre 22 Jun 13:19
    #7

    kul att höra! det där att barnet kan slå sig på spjälorna har jag inte ens tänkt på..
    men när barnet är  över året kan man ju byta till en barnsäng (så slipper man att de klättrar över) 

    vart köpte du en resesäng för 400 kr? nyfiken... 

  • Äldre 22 Jun 13:19
    #8
    Moniqe1979 skrev 2011-06-22 13:15:44 följande:
    det funkar säkert prima men till den vi har skulle jag iallafall ha köpt en extra madrass från typ ikea för madrassen som är med(hopvikbar) verkar inte vara så jätte bekväm direkt.
    Nej den är ju jättetunn ju! Fungerar väl som tillfälling madrass men inte om man ska använda den hela tiden :P
  • Ruggug­glan
    Äldre 22 Jun 13:19
    #9

    Precis som andra säger så får du köpa madrass till. Men finns billigt lite överallt. Vi köpte en i Ullared.

  • adrift
    Äldre 22 Jun 13:35
    #10

    Vår kostade 600 kr på jysk å där är så man kan öppna så han kan krypa ut när han vaknar :)

  • Luulli­s
    Äldre 22 Jun 13:38
    #11
    litenlitenliten skrev 2011-06-22 13:12:32 följande:
    Då kan man gå över till vanlig säng istället
    Absolut, men så att TS tänker på att man kanske måste byta till en säng som inte går att gömma någon stans efter något år.
  • äppelm­os
    Äldre 22 Jun 14:13
    #12

    om man behöver byta till en barnsäng om man inte hinner flytta innan dess så får man väl omprioritera möblemanget hemmet (de tre bokhyllorna skulle väl så packas ner tills man flyttat till större)..

    smart med de man kan öppna en "dörr på"!!!

Svar på tråden resesäng som permanent säng?