• Äldre 27 Jun 08:44
    10568 visningar
    5 svar
    5
    10568

    var handla en bra barnpool som inte går sönder!!!

    Har köpt så många barnpooler genom åren, men vi förbrukar minst 2 per säsong, känns lite onödigt för miljöns skull, var hittar ni bra barnpooler som håller och inte går sönder??? Tacksam för tips!

  • Svar på tråden var handla en bra barnpool som inte går sönder!!!
  • Äldre 27 Jun 08:48
    #1
    lillsnurpan skrev 2011-06-27 08:44:56 följande:
    Har köpt så många barnpooler genom åren, men vi förbrukar minst 2 per säsong, känns lite onödigt för miljöns skull, var hittar ni bra barnpooler som håller och inte går sönder??? Tacksam för tips!
    Vad ska det vara för pool då?? Är den såna där uppblåsbara med 2-3 ringar? Eller är det en vanlig stor pool med ställning?

    Jag köpte våran vanliga stora på Rusta för 3 år sen.. enda gången den gått sönder var när sonen o hans kompis kastade "spjut" i den och gjorde 2 hål.. men dom gick o laga.

    Det är en 5000 liters blå med vit "ställning".. kostade ca 1500 med pump... 75 cm hög tror jag.. räcker 7 åringen till rumpan.
  • Äldre 27 Jun 08:59
    #2

    Tack Mirris. Glömde skriva att det gäller sådana uppblåsbara pooler! Då alla våra barn ska kunna bada i den alltifrån 1-7 år.

  • Äldre 27 Jun 09:12
    #4

    Tack, flera tips tas tacksamt emot!

  • Äldre 27 Jun 11:00
    #5

    en sånhär har våra barn carinaocasper.blogg.se/images/2010/dscn8236_93611431.jpg visserligen liten men den går iaf inte sönder.


    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Äldre 27 Jun 13:55
    #6

    En sån här är ju rätt bra också.. den höjer sig med så mycket vatten man har i... så den kan man "växa" i :) Fylla upp för 7 åringarnas bus o tappar ur så 1åringen också kan plaska runt

    Men då behöver man nog en pump o lite klor så det inte börjar växa ogräs i den ;-D och kanske en stege ifall man fyller upp den helt. En ettåring med armpuffar flyter omkring o mår gott i den :)

    Jag hade en sån, men lyckades klippa sönder den med gräsklipparn när ögonmåttet tydligen svek mig totalt. Hade nog gått o laga hålet, men vi köpte en på ställning istället.
     Och man behöver ju inte köpa 10 000 literspoolen, finns mindre också.

    http://www.rusta.se/familjepool_liten_p75901017.html

Svar på tråden var handla en bra barnpool som inte går sönder!!!