• Maja12­3
    Äldre 29 Jun 21:34
    14283 visningar
    14 svar
    14
    14283

    När vänder sig bebisen med huvudet neråt?

    ...är nu i vecka 34 och funderar på om någon vet när bebisen i magen brukar vända sig neråt. Var på BM-besök förra veckan och då kollade hon inte ens detta men det kanske är för tidigt än?

  • Svar på tråden När vänder sig bebisen med huvudet neråt?
  • Vinxen
    Äldre 29 Jun 22:10
    #1

    Ingen aning. Jag är i vecka 29 och min BM sa senast idag att bebisen ligger med huvudet neråt :S

  • Äldre 30 Jun 10:45
    #2

    Jag är också i v 34, förra veckan kollade min BM och då låg bebis med huvudet neråt men var ruckbar tror jag hon sa.

    (Gången innan kollade hon också, då låg bebis på tvären =P)

  • Äldre 30 Jun 10:55
    #3

    Min bm har kollat sen hon började mäta magen och han har legat ner sen i v 28..

  • Äldre 30 Jun 10:58
    #4

    Sonen låg också med huvudet neråt redan runt vecka 28 eller så, men det där är nog ganska så individuellt.

  • MammaR­ose198­3
    Äldre 30 Jun 11:04
    #5

    Jag är i v 30+0 idag och var till BM i tisdags och då satt våran tös i magen med rumpan ner så hon har inte vänt på sig än

  • Äldre 30 Jun 13:04
    #6

    Jag är i v 33 och min ligger med huvudet nedåt sedan 5 veckor. Jag har kännt det tydligt själv och min ´BM bekräftade det.

  • Äldre 30 Jun 15:22
    #7

    Är man förstföderska så vänder de ju sig oftast tidigare än för omföderskor. Jag är i vecka 31 och känner av och till att bebisen ligger med huvudet nedåt, då trycker det väldigt mycket på urinblåsa och annat. Men i tisdags t.ex. så satt den plötsligt upp och tryckte huvudet med all sin kraft mot revbenen, så den lär nog inte fixera sig riktigt än...

  • Äldre 30 Jun 16:05
    #8

    Dottern låg med huvudet neråt i V.29 när min BM kände efter. Sen i V.35 var hon fixerad. Men tror oxå det är väldigt individuellt som "pluvdo" säger...

  • pluppf­amilje­n
    Äldre 1 Jul 09:07
    #9

    Han har legat neråt sedan vecka 25 nu gäller det bara att han ligger kvar så . Gjorde ett ultraljud vecka 27 och då låg han kvar men man vet ju aldrig är i vecka 29 nu. 


    Blivande 6 barns mamma
  • Äldre 1 Jul 09:09
    #10

    Min bebis magen la sig neråt i vecka 26 och har legat kvar så tills nu är i vecka 37 :)

  • Philip­ha
    Äldre 1 Jul 11:29
    #11

    Är i vecka 34 och bebis ligger med huvudet nedåt och huvudet är ruckbart än så länge! Det lilla livet att legat med huvudet nedåt sen ett par veckor tillbaks så det är nog väldigt olika när dem små liven behagar att lägga sig tillrätta! Glad


    ~Livet är ganska rättvist ändå!~
  • Äldre 1 Jul 11:31
    #12

    Jag är gravid med nr 3 och han har legat med huvudet neråt sen v 28-29. Nu är han fixerad och jag är i v 34+4.

  • Maloma
    Äldre 4 Jul 16:02
    #13
    Isola80 skrev 2011-06-30 13:04:11 följande:
    Jag är i v 33 och min ligger med huvudet nedåt sedan 5 veckor. Jag har kännt det tydligt själv och min ´BM bekräftade det.
    Samma här! Andra barnet, men ibland känns det som att den snurrar runt lite och sedan lägger sig med huvudet ner igen. men det är så trångt därinne så den trivs nog bäst åt det hållet. Tror förra barnet lade sig tillrätta ganska tidigt det med.
  • J W
    Äldre 4 Jul 16:13
    #14

    I v.35+ kollade min bm och jag fick då en tid för lägeskontroll med UL. Där bekräftade de att hanlåg i snedläge med huvudet upp så jag fick en tid för vändning i v.36+.
    Sen har jag gjort en till vändning i v.37+...
    I v.38+ hade jag rutinkoll hos bm och han låg återigen snett så jag fick tid på förlossningen i v.39+1 för vändning och igångsättning... Där krävdes det två vändningar och efter den andra fick jag ligga och hålla fast honom så han inte for runt igen

Svar på tråden När vänder sig bebisen med huvudet neråt?