• youand­meandt­hebaby
    Äldre 2 Jul 11:34
    192213 visningar
    3512 svar
    3512
    192213

    jag fick inte amma på åhlens(min son 3 månader)

    när jag o min man o våran 3 månaders baby va på åhlens igår (stockholm vid drottninggatan) fick jag inte amma mitt barn när vi satte oss vid fiket som är längst ner på
    åhlens.

    det va en svensk kille som jobbade där o jag satte mej o ammade mitt barn o då kommer han fram till mej o sa: då fick inte sitta här o amma. då sa jag : va skojar du?
    och fortsatte o amma mitt barn. då ringde idioten vakterna. så efter en stund kom 2 stora vakter fram till mej o sa: du måste respektera personalen när dom säger att du inte få amma här. och då sa jag att jag få amma mitt barn va som helst. och att säga till en mamma som sitter o ammar att hon inte få det. det är en stor kränkning. jag sa även att jag har inte gjort nåt fel och mitt barn är hungrig.
    vakterna sa bara att jag måtse gå.

    efter ett tag kom det fram en kvinna till oss,hon satt bakom mej o såg allting. hon sa att detta va vidrigt och att jag får amma vart jag vill. jag sa till henne att min barn e 3 månader o han e hungrig. hon va jättesnäll o såg väldigt ldesen ut för mina vägar.

    jag sa till vakten kan du gå så jag få amma mitt barn ifred tills han e klar?. både vakterna stod o vaktade mej när jag satt o ammade. presic som om jag skulle va nån bråkstake. och vakterna ringer man bara när nån är bråkig.

    jag känner mej jätteledsen o kränkt. men är glad att denna kvinna tog min sida.
    det uppskattar jag mycket.

    kille som ringde vakterna va typ vi 19 åldern. fan inte ens torr bakom öronen.

    Suck!

  • Svar på tråden jag fick inte amma på åhlens(min son 3 månader)
  • Äldre 2 Jul 11:36
    #1

    Sicka jävla idioter.
    Finns det verkligen någon lag som ger snorungen någon rätt i att skicka iväg dig när du ammade?

  • Äldre 2 Jul 11:38
    #2

    Ring varuhuschefen och lämna ett meddelande, samt skriv ett mail till dem.

    Så här får det inte gå till.

     

  • Äldre 2 Jul 11:41
    #3

    Det låter ju helt sjukt. Du kanske kan skriva ett mail till kundservice för Åhléns och fråga om det verkligen är deras policy. Att kalla på vakterna tycker jag verkligen var att gå för långt, de tyckte säkert de stackars vakterna också.

  • Äldre 2 Jul 11:41
    #4
    Mrs Moneybags skrev 2011-07-02 11:38:46 följande:
    Ring varuhuschefen och lämna ett meddelande, samt skriv ett mail till dem.

    Så här får det inte gå till.

     
    Absolut måste du ringa varuhuschefen och berätta!!
  • Äldre 2 Jul 11:43
    #5

    nej dom får inte avvisa dig för att du ammar ditt barn!  Fy vad hemskt, jag förstår att du kände dig kränkt och ledsen 

    Jag trodde det var olagligt att "tvinga" någon att lämna fiket/butiken för att den ammar?

    Hade jag varit du så hade jag ringt och mejlat vauhuset! FYFAN rent utsagt!!!!!

  • Youngm­other
    Äldre 2 Jul 11:43
    #6

    Men den killen TS skriver om, gjorde väl bara sitt jobb??
    Tror ni han hade hittat på regelerna själv?

  • Äldre 2 Jul 11:45
    #7

    Jag ser inga problem i att man ammar på fik men det finns folk som kanske inte vill se det när domäter/fikar.
    På Åhelns i Sthlm city finns det väl ett amningsrum som kanske är tänkt att man skall använda i första hand?

  • ashera
    Äldre 2 Jul 11:50
    #8
    Nicke Nyfiken skrev 2011-07-02 11:45:29 följande:

    Jag ser inga problem i att man ammar på fik men det finns folk som kanske inte vill se det när domäter/fikar.


    Om de inte vill se så är det bara att låta bli att titta.
  • enny signat­ur
    Äldre 2 Jul 11:54
    #9

    Har de ens rätt att göra så? Jag hade dels kontaktat media, det tenderar att inte vara populärt och dels bojkottat dem. Sedan ett mail till huvudkontoret vore verkligen på plats. Även kontakta do eller dylikt vet inte riktigt vad de kan göra men...

  • Äldre 2 Jul 11:55
    #10

    Vilket kasst beteende!!

Svar på tråden jag fick inte amma på åhlens(min son 3 månader)