• Knecke
    Äldre 8 Jul 07:46
    3621 visningar
    2 svar
    2
    3621

    Golfande pappor

    Hallå allesammans, hoppas ni har en skön sommar!

    I min ungdom (är 30 nu :)) så spelade jag väldigt mycket golf, det var nog en av de sporter jag testat under min livstid som jag verkligen älskade att pyssla med. Närheten till naturen, lugnet, koncentrationen, livsstilen, det passade mig.
    Jag hade 5 i hcp och tränade såklart rätt mycket för att hålla mig på den nivån.
    När jag sedan flyttade till en annan stad blev jag medlem där men kände inga som spelade golf, och i ärlighetens namn så har jag inte så mycket för att gå med i en annan boll tillsammans med folk man inte känner.

    Det här resulterade i att jag slutade spela ett antal år, träffade sedan lite folk som spelade. Blev distansmedlem i Boden så jag kunde lira på greenfee men det blev inte så mycket av det ändå.

    Nu är det ca 10 år sedan jag slutade. Förra helgen var vi iväg ett stort gäng med bowlingklubben som jag spelar i och lirade på Lanna's pay'n play bana. Jösses vad jag blev sugen på att ta upp det igen.
    Jag har spelat bowling senaste 6-7 åren (seriespel och hela kittet) och det är roligt, skön laganda och trevliga människor. Men nu sitter jag verkligen och funderar på att sluta med bowlingen och börja lira golf igen.
    Anledningen till att jag inte kommer fortsätta med båda är tiden. Bowlingen tar nästan lika mycket tid som golfen med alla matcher och träningar.

    Det som gör att jag är fundersam är just det här med tiden, vi har två kids, 4 och 1,5 år. Jag vill ju ha tid till dem också givetvis. Jag vet hur mycket tid golfen tog när jag höll på sist, dock var det på en helt annan nivå än jag kan ha nu. Förr i tiden var man ju tonåring och bodde på golfbanan.
    Nu kanske jag kan räkna med kanske en 18-runda i veckan samt nån träning på ett par timmar då och då.

    Hur har ni det ni pappor som lirar golf, känner ni att ni hinner med? Tycker era fruar det är ok eller är det "fan nu spelar han golf igen den jäveln...." ? :)                 

  • Svar på tråden Golfande pappor
  • GLS
    Äldre 8 Jul 23:13
    #1

    Jag brukar mecka med en Golf och min sambo hatar det. Hon ser bilen som en älskarinna eller ett kärleksbarn med någon annan.... 

    Spela golf är inget jag känner till dock.

  • Äldre 13 Jul 02:38
    #2

    Lycka till med den drömmen om du inte har en fru/tjej som har ett liknande intresse som tar lika mycket tid.
    Mina klubbor ligger på hyllan sen barnen kom. Tyvärr.
    Vänta tills barnen kan spela själva, då kan ni ju gemensamt träna och sen spela, eller så hänger de med sina polare där och du kan lira bäst du vill själv.
    Oavsett, lycka till...

Svar på tråden Golfande pappor