• Äldre 18 Jul 18:04
    25868 visningar
    12 svar
    12
    25868

    Vita blåsor i halsen! Ont!!!

    Jag har vita blåsor längst in i munnen ner mot halsen! De sitter längst väggen och upp på den där flärpen som hänger i munnen. Ont som satan! Vad är detta?

  • Svar på tråden Vita blåsor i halsen! Ont!!!
  • Äldre 18 Jul 18:05
    #1

    Låter som Halsfluss :)

  • Äldre 18 Jul 18:08
    #2

    Håller med föregående talare: halsfluss. Gå till vårdcentralen för att få penicillin så minskar risken för komplikationer.

  • martin­am
    Äldre 18 Jul 18:09
    #3

    jepp... låter som streptococker.. (halsfluss)

  • Frida g
    Äldre 18 Jul 22:05
    #4

    Kan vara afte blåsor. De är vita och kan komma i munnen o gör skitont!

  • Äldre 18 Jul 22:45
    #5

    Ja de gör jäkligt ont! Vill helst inte svälja alls.... Vårdcentral nästa!

  • Frida g
    Äldre 19 Jul 08:05
    #6

    Finns något medel man kan få o lägga på om det är afte!

  • Frida g
    Äldre 19 Jul 08:07
    #7

    Googla på afte o se om du känner igen det!

  • Äldre 19 Jul 08:07
    #8

    Kan också vara höstblåsor. Det gör mycket ont.

  • Äldre 19 Jul 20:31
    #9

    Var på vårdcentralen idag men proverna visade inget. Så " det kan bli sådär ibland men kom tillbaka om ett par dagar om det ej försvunnit då. " Jag frågade även om det kunde bero på min dotters svinkoppor som hon nyligen hade. Men nä... Jag skulle gurgla saltvatten och köpa halstabletterna Zyx. Min feber som jag känner av i svallningar betydde visst inget heller..., Nja jag ska nog prova det där ni tipsade om Afte. Har svårt att tro att tillståndet i min mun inte beror på något, att det bara kommer? Eller? Jag har ju svårt för att både äta och sova eftersom jag ju då måste svälja. Det gör ont att bara svälja saliven som man ju måste göra stup i kvarten. Nåja....nu har jag ojjat mig lite och (lika ont har jag för det, hehe! ) ska googla lite på Afte! :)

  • Äldre 19 Jul 20:36
    #10

    Det kan ta några dagar inna halsfluss ger utslag på testerna! Hur många dagar har du sett "blåsorna"?

  • Äldre 19 Jul 20:47
    #11

    Två dagar...., nä föresten! Jag har haft ont i två dagar men jag såg blåsorna först igår!

  • Äldre 19 Jul 21:06
    #12

    Då kanske det är för tidigt för att se på ett halsflusstest!
    Jag har fått lära mig det iallfall att man ska vänta någon dag innan ett test :) 

Svar på tråden Vita blåsor i halsen! Ont!!!