• Äldre 18 Jul 19:40
    13623 visningar
    18 svar
    18
    13623

    Max 1 köp/hushåll

    Om man hårddrar det där "finstilta" som brukar stå på erbjudanden i matvaruaffärerna. Vad tycker ni att det menas? Får man handla varan i olika butiker i samma kedja om erbjudandet är "globalt"?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Max 1 köp/hushåll
  • Winky
    Äldre 18 Jul 19:41
    #1

    Jag bryr mig inte om sånt
    Jag kan gå dit nästa dag och köpa fler, tror inte t.ex ICA Maxi har nån koll:P

  • Snooze
    Äldre 18 Jul 19:59
    #2
    Winky skrev 2011-07-18 19:41:57 följande:
    Jag bryr mig inte om sånt
    Jag kan gå dit nästa dag och köpa fler, tror inte t.ex ICA Maxi har nån koll:P
    Håller med och tillägger dessutom: Är det tillräckligt bra erbjudande, lite med folk och jag har tid kan jag till och med gå in flera gånger efter varann men till olika kassor
  • Winky
    Äldre 18 Jul 20:03
    #3
    Snooze skrev 2011-07-18 19:59:12 följande:
    Håller med och tillägger dessutom: Är det tillräckligt bra erbjudande, lite med folk och jag har tid kan jag till och med gå in flera gånger efter varann men till olika kassor
    Haha, så gör jag med iblandSolig
  • Äldre 18 Jul 20:05
    #4
    PerG skrev 2011-07-18 19:40:38 följande:
    Om man hårddrar det där "finstilta" som brukar stå på erbjudanden i matvaruaffärerna. Vad tycker ni att det menas? Får man handla varan i olika butiker i samma kedja om erbjudandet är "globalt"?
    Vem skulle kontrollera det? Klart man kan handla flera gånger, i samma butik t om.
  • butter­flower
    Äldre 18 Jul 20:07
    #5
    Tonårsmamman1 skrev 2011-07-18 20:05:07 följande:
    Vem skulle kontrollera det? Klart man kan handla flera gånger, i samma butik t om.
    För oss som är självscannare funkar det inte att "fuska"
  • Winky
    Äldre 18 Jul 20:08
    #6
    butterflower skrev 2011-07-18 20:07:11 följande:
    För oss som är självscannare funkar det inte att "fuska"
    Jag scannar också men jag går in igen och handlar vanligt om jag vill ha fler
  • Kinya
    Äldre 18 Jul 20:11
    #7
    butterflower skrev 2011-07-18 20:07:11 följande:
    För oss som är självscannare funkar det inte att "fuska"
    Jo, gå bara in och låt bli att självscanna eller dra ditt kort.
  • Äldre 18 Jul 20:11
    #8

    Jag brukar handla och sen be min sambo handla det igen när han är på väg hem

  • Äldre 18 Jul 20:11
    #9

    Självklart är det max ett köp per hushåll, per gång...Handlar man 2 kg potatis i en affär så är det bara att göra det i nästa tillsvarande affär. Ingen kan ha koll på det, iallfall inte om man betalar kontant...Har inte testat det med scaner, s det vet jag inget om, men tvivlar starkt på att dom lägger in en anmärkning på "kontot" att Alex alexanderson har redan köpt två kg potatis.


    Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • butter­flower
    Äldre 18 Jul 20:19
    #10
    Kinya skrev 2011-07-18 20:11:11 följande:
    Jo, gå bara in och låt bli att självscanna eller dra ditt kort.
    Jo det funkar förstås, men inget erbjudande är så bra att jag orkar stå i kö =)
  • Äldre 18 Jul 20:36
    #11

    Inte ens Liberoblöjor till halva priset? 13 norska per halvpaket? Det var priskrig i norska affärer hösten/julen förra året. Det var ett maxantal, men det struntade alla i, man gick in i olika affärer, fick jaga affärer som hade kvar, det kom polacker och hamstrade blöjor som dom tog med hem till sina affärer. (fanns iallafall ett fall, där gick det åt många paket).
    Vi handlade mycket Mina föräldrar handlade mycket innan med, så vi fyllde upp bilen till max.

    Här i Sverige var det nypotatis till 2 kr kilot, det är billigt. Max två kg tror jag det var.


    Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Äldre 18 Jul 21:58
    #12

    alltså de menar nog alternativ 1 men vem bryr sig? o de kan knappast ha nån koll på det...

  • iolant­he
    Äldre 18 Jul 22:01
    #13

    Röstade annat, det är ju bara att gå in igen och handla, ta en annan kassa bara. Jag tror inte dom som sitter i kassan bryr sig om vem som handlar vad.

  • Äldre 18 Jul 22:05
    #14

    jag har aldrig köpt mer än man får, trodde inte att det gick, att det typ piper när man drar icakortet eller nåt..

  • Äldre 18 Jul 22:11
    #15

    Vi frågade i en butik där de sålde billiga blöjor, max 2 köp per hushåll, och de (personalen) sa att det var bara att gå in igen och göra ett nytt köp. De brydde sig inte ens om man gick till samma kassa.

    När det gäller erbjudanden på ICA t.ex. så har maken och jag varsitt ICA-kort, som inte är kopplade till varandra, så om det är något vi gärna vill ha köper vi det varsin gång.


    Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Fideli­s ad urnam
    Äldre 18 Jul 22:15
    #16

    varje person i ett hushåll kan varje gång de besöker affären köpa saken

  • Äldre 18 Jul 22:42
    #17

    Jo alltså, jag vet ju att man kan "bryta" mot det (och det gör jag själv ständigt), men jag tänkte mer på hur ni tror att affären egentligen menar när de skriver så?

    Alternativ 1 eller 2 känns ju som det som är rimligast att uttrycket menar (annars kanske man borde skriva "max 1 erbjudande per köptillfälle" eller liknande). Samtidigt antar jag att "andemeningen" egentligen är 3:an men man formulerar det "hårdare" för att stoppa de som missbrukar det (i de fall där erbjudandet är ett lockpris med otroligt dålig marginal kanske)?

  • Tant Green
    Äldre 19 Jul 08:31
    #18

    Det de vill förhindra är väl att någon köper upp hela lagret vid samma tillfälle (och säljer det vidare)? Men om någon gör sig besväret att komma en gång om dagen och köpa 1 vara så tror jag knappast man har något emot det, då hinner ju ändå andra kunder lockas dit under tiden eftersom det tar ett bra tag innan lagret är tomt.
    Så jag tror på alternativ tre.

Svar på tråden Max 1 köp/hushåll