• Äldre 23 Jul 23:42
    40137 visningar
    308 svar
    308
    40137

    Tråden för oss muslimska systrar.

    {#emotions_dlg.flower}Salam  aleykum{#emotions_dlg.flower}
    
    Har inte sett någon aktiv medlemstråd för oss muslimer, så det är dags att vi får en samlad.
    Här kan man prata om vad man vill, Islam, hur man stärker sin Iman,  uppfostring, sin familj, graviditet, problem, att bära slöja, vad man nu har på hjärtatHjärta
    Jag är själv sunnimuslim med fyra barn.

    Fler systrar där ute? 
    Välkommen in isåfall.


    Det finns ingen annan gud än Honom, den Levande, den Evige.
    Inte ett ögonblick av omedvetenhet eller slummer berör någonsin honom.
    Allting i himmlarna och allting på jorden tillhör honom.
    Han känner väl till deras förflutna och deras framtid.
    Hans herravälde omfattar himmlarna och jorden, att styra dem tynger Honom adrig.
    Han är den högsta, den största.
    Allah är ständigt förlåtande, barmhärtig.

  • Svar på tråden Tråden för oss muslimska systrar.
  • Äldre 11 Aug 15:25
    #91
    Shirin85 skrev 2011-08-11 14:30:57 följande:
    Visst är det, dina barn har så fina namn. Är säker på att de tar hand om varandra i paradiset{#emotions_dlg.flower}
    inshallah.
  • Äldre 11 Aug 15:52
    #92
    Shirin85 skrev 2011-08-11 15:07:21 följande:
    Haha, du får skaffa många barn för de kommer äta upp sötsaker i ett nafs alhamdullilah.{#emotions_dlg.flower}
    Elias är ju bara två månader än så det dröjer nog några år innan han kommer äta, samma med Jamil.
    Fast när Jamil var 1 så hade vi ställt fram fika och han satt i matstolen, snabbt som attan tog han en brownie och tryckte in hela i munnen för han visste att jag skulle ta den ifrån honom hahaFörvånad
    Jo skönt att allt var normalt, går man inte till något bvc till Qatar för kontroller?
    Tack så mycket, det är min dotter LeilaSolig

    Den drömmen slog in då kan man säga ma'shallah...fint när drömmar slår in.
    Jo viktigt är de att ge sina barn namn med bra betydelser alhamdullilah, om nästa barn blir en pojke ska jag döpa honom till Ismail och flicka har jag ingen aning om än tyvärr men inshallah jag hittar ett fintGlad
    Haha ja ellerhur, fast den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge. Solig

    Haha vilken busunge Skrattande Härligt när dom gör sånna saker, man kan ju inte göra mycket annat än att skrattaGlad

    Nej. Rynkar på näsan Ingen bvc här. Och det är verkligen jätte trisst. Fast dom har ett väldigt bra vaccinationsprogram Alhamdulillah. men så jag väger och mäter honom hemma lite då och då för att hålla lite koll.. 

    Ja subhanallah..
    Visst är de fantastiskt när de blir som man drömmt ^^
    Iallafall om det är bra saker.

    Ismail är ett vacket namn {#emotions_dlg.flower}

     
  • pluppf­amilje­n
    Äldre 11 Aug 16:22
    #93

    En fråga till er... jag är gift med en Muslim Men vi har inte setts på  flera år pga ekonomiska problem vi bor i olika länder och pratar i telefon 3-5 gånger om året. Jag har gift om mig kristet också. Vilket min Muslimska man godkände. Om det finns liv efter detta vem är jag gift med då? (Hoppas min Habibi) 


    Blivande 6 barns mamma
  • Äldre 11 Aug 18:02
    #94
    pluppfamiljen skrev 2011-08-11 16:22:23 följande:
    En fråga till er... jag är gift med en Muslim Men vi har inte setts på  flera år pga ekonomiska problem vi bor i olika länder och pratar i telefon 3-5 gånger om året. Jag har gift om mig kristet också. Vilket min Muslimska man godkände. Om det finns liv efter detta vem är jag gift med då? (Hoppas min Habibi) 
    Hmm.. Du är altså gift med 2 män? 
    En muslim och en kristen? 

    Vad har du själv för religion?
  • Äldre 11 Aug 23:18
    #95
    pluppfamiljen skrev 2011-08-11 16:22:23 följande:
    En fråga till er... jag är gift med en Muslim Men vi har inte setts på  flera år pga ekonomiska problem vi bor i olika länder och pratar i telefon 3-5 gånger om året. Jag har gift om mig kristet också. Vilket min Muslimska man godkände. Om det finns liv efter detta vem är jag gift med då? (Hoppas min Habibi) 
    enligt muslimsk lag är du gift med den muslimska mannen eftersom han har inte sagt taleq till dig (skiljt sig från dig). Däremot är du skiljt dig ifrån din muslimska mannen enligt svensk lag så är ni skilda, men han måste säga taleq till dig för att det ska godkännas eller en imam ska säga att han gav fullmakt till honom att säga det till dig.

    Om du inte hade haft kontakt med din man eller du inte vet någonting om honom på 5 år tror jag att det är, kan kolla upp det när min man kommer hem, så blir du frånskild direkt efter denna tiden.

    Just nu är du omgift och jag kan kolla upp det med min man för säkerhets skull, men av vad jag har lärt mig så är ditt andra äktenskap ogiltigt, tyvärr
  • Äldre 12 Aug 00:06
    #96
    pluppfamiljen skrev 2011-08-11 16:22:23 följande:
    En fråga till er... jag är gift med en Muslim Men vi har inte setts på  flera år pga ekonomiska problem vi bor i olika länder och pratar i telefon 3-5 gånger om året. Jag har gift om mig kristet också. Vilket min Muslimska man godkände. Om det finns liv efter detta vem är jag gift med då? (Hoppas min Habibi) 
    Hej!
    Om du var en muslimsk kvinna skulle du [om Gud ville] vara hans hustru i världen efter denna eftersom enligt koranen varar kärleken mellan en muslimsk man och hans hustru förevigt, även i paradiset.
    Jag är inne på MiScHoOos spår om att äktenskapet tyvärr är ogiltligt.
  • Äldre 12 Aug 00:26
    #97
    Maryam88 skrev 2011-08-11 15:52:04 följande:
    Haha ja ellerhur, fast den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge. Solig

    Haha vilken busunge Skrattande Härligt när dom gör sånna saker, man kan ju inte göra mycket annat än att skrattaGlad

    Nej. Rynkar på näsan Ingen bvc här. Och det är verkligen jätte trisst. Fast dom har ett väldigt bra vaccinationsprogram Alhamdulillah. men så jag väger och mäter honom hemma lite då och då för att hålla lite koll.. 

    Ja subhanallah..
    Visst är de fantastiskt när de blir som man drömmt ^^
    Iallafall om det är bra saker.

    Ismail är ett vacket namn {#emotions_dlg.flower}
    Så rätt så..sen kommer han säkert länsa skafferierna haha..Drömmer
    Nej eller hur, jag vill inte att han ska äta så mycket sötsaker eftersom han får sockerkickar och då somnar han aldrig haha...Elias kommer säkert också vara en busunge om 1 år ma'shallahSolig
    Vad synd att det inte finns bvc i Qatar men i Sverige får ni börja gå om ni flyttar hit inshallah. 
    Skönt med bra vaccinationskontroller iallafall och bra att du väger och mäter honom hemma så du kan hålla koll på att han växer som han ska. Hur mycket vägde han och hur lång var han när han föddes?
    Är det vanligt att heta Elias i Qatar? I Sverige passar det ju braGlad
    Är det samma tid i Qatar som i Sverige förresten?
    Tackar, det tycker jag med..Ismail är en profet såsom Elias och och Ismail betyder "Gud ska lyssna"{#emotions_dlg.flower}
     
  • Äldre 12 Aug 13:07
    #98
    Shirin85 skrev 2011-08-12 00:26:24 följande:
    Så rätt så..sen kommer han säkert länsa skafferierna haha..Drömmer
    Nej eller hur, jag vill inte att han ska äta så mycket sötsaker eftersom han får sockerkickar och då somnar han aldrig haha...Elias kommer säkert också vara en busunge om 1 år ma'shallahSolig
    Vad synd att det inte finns bvc i Qatar men i Sverige får ni börja gå om ni flyttar hit inshallah. 
    Skönt med bra vaccinationskontroller iallafall och bra att du väger och mäter honom hemma så du kan hålla koll på att han växer som han ska. Hur mycket vägde han och hur lång var han när han föddes?
    Är det vanligt att heta Elias i Qatar? I Sverige passar det ju braGlad
    Är det samma tid i Qatar som i Sverige förresten?
    Tackar, det tycker jag med..Ismail är en profet såsom Elias och och Ismail betyder "Gud ska lyssna"{#emotions_dlg.flower}
    Haha ellerhur, sockerkickar hos småbarn är inte nån hitt ^^
    Insallah, jag längtar så redan.. Visst det är underbart att ha en liten som man kan gosa med hela tiden och som inte är för tung att gå och bära på, och som faktiskt ligger kvar på ett ställe om man skulle gå typ till köket eller toaletten =D Sen när dom börjar krypa och gå blir de väl lite värre med de.. Men ack så kul de kommer bli. Solig 

     Ja precis men Alhamdulillah han växer på bra ^^

    Han vägde 3375g och va 49cm {#emotions_dlg.flower} 
    Han kändes sååååå liten.. Och nu masallah är han 60 cm.
    Jag känner varje dag att han blivit såå stor.. Alla andra går ju och säger att han är så liten. Haha men i mina ögon har han blivit stor Skrattande 11 cm på 2,5 månad.. 

    Nej de är inte så vanligt. Har för mig att de va lite vanligare i typ libanon. Men varken här eller i egypten är de vanligt. Så de är lite unikt här. Hehe.
    Ja, jag är väldigt glad att de passar så bra i sverige också ^^

    Nej det är en timmes skillnad. Nu är klockan 14.06 här.

    Masallah, så vacker betydelse av de namnet. 
  • pluppf­amilje­n
    Äldre 12 Aug 20:20
    #99

    Jag är inte troende överhuvud taget... 
     


    Blivande 6 barns mamma
  • pluppf­amilje­n
    Äldre 12 Aug 20:24

    har har aldrig sagt  taleq åt mig. Och vi pratar i telefon 3 gånger om året men det är nog 15 år sedan. 


    Blivande 6 barns mamma
Svar på tråden Tråden för oss muslimska systrar.